לאחר החשיפה של הדור החדש של PlayStation חברת Sony חושפת לנו את הבקר של הדור החדש, ה- DualSense Controller. לפי הבלוג הרשמי של החברה, הבקר החדש של PlayStation יכיל דרכים חדשות ומיוחדות לתקשר עם השחקן וביחד עם תכונות הצליל החדשות של ה-PlayStation 5 השחקן יוכל לקבל חוויה הרבה יותר אימרסיבית מהמשחק.

PlayStation 5 dualsense controller

הבקר החדש של ה-PlayStation 5 מבוסס ברובו על העיצוב מהדור הקודם של הקונסולות, בשל ההצלחה שלו. העיצוב נראה הרבה יותר שמן ומזכיר במעט את הבקרים של ה-Xbox One. הוא שומר על כפתור Share מהדור הקודם שמאפשר לשתף תמונות או סרטונים מהמשחק.

התכונה המעניינת הראשונה שתתווסף היא Haptic Feedback. על ידי שימוש בטכנולוגיית הרטט המובנות, הבקר יוכל להעניק מעין התנגדות שתתן תחושה אמיתית יותר, כמו למשל התנגדות של הגה או היגוי של מטוס.

תכונה מעניינת נוספת שתהיה בהדקים L2 ו-R2 היא התנגדות של הכפתור ללחיצה. תכונה זו תאפשר למפתחים להוסיף התנגדות כדי ליצור מתח, כמו מתיחת חץ מקשת, או סחיטת הדק של אקדח. זו תכונה מעניינת כי זה פידבק שלי אישית מאוד חשוב במשחקי ירי מגוף ראשון. הרגשת הסחיטה של ההדק שתגרום לכם להרגיש שבאמת יריתם בנשק עשויה מאוד להקל בניהול הקרב.

כפתור השיתוף המעודכן יקרא Create, ויאפשר לאנשים ליצור תוכן ולחלוק אותו עם העולם. החברה טרם ספקה פרטים לגבי התכונות החדשות של הכפתור אלא רק שהוא יאפשר לייצר תוכן "אפי" ולחלוק אותו עם העולם, או עם עצמכם.

PlayStation 5 dualsense controller

תכונה מצויינת שתתווסף בבקר ה-DualSense Controller היא מיקרופון קטן בתוך השלט. הוא אמנם לא יחליף את הדיבורית הקבועה לצורך משחקים מרובי משתתפים, אך בהחלט יאפשר לעשות שיח קצר עם חברים או אולי אפילו לזרוק איזו מילה על התוכן ה"אפי" שיצרתם תוך כדי. מיקרופון זה יאפשר גם כדי לתת פקודות קוליות לאסיסטנט המובנה בשלט שארכיטקט הקונסולה מארק סרני (Mark Cerny) תיאר בעבר. אני באופן אישי מקווה שהמיקרופון יאפשר גם לתכנות מאקרואים כמו בתוכנה Voice Attack למחשב.

התכונה האחרונה בשלט DualSense Controller של PlayStation 5 היא כמובן סוללה גדולה יותר וחזקה יותר שתשרוד שעות רבות יותר של משחק. Sony לא ציינה בדיוק מה יהיה שונה ובכמה.

העיצוב החדש של ה-DualSense Controller אמור להיות קל יותר ונוח יותר לידיים, כל זה נעשה במשך שנים עם מבדקים רבים של ארגונומים ומעצבים ביחד עם מהנדסים. הבקר נראה די יפה, ואנחנו מצפים לראות אם הוא גם נוח כמו ש-Sony טוענים.