כדאי לקנות PlayStation 4? תיכף מכריזים על חדש, לא? אלה שאלות שחברים שלי, שעוד לא הפכו לחלק ממשפחת ה-PlayStation נוהגים לשאול אותי הרבה. ובכן, נראה שההמתנה משתלמת, כי היום נחשף בפנינו שה-PlayStation 5 יצא בשנה הבאה, לקראת תקופת החגים.

כבר קיבלנו לא מעט פרטים לגבי ה-PlayStation 5. מוקדם יותר השנה שמענו שהקונסולה הבאה תתמוך במשחקים של ה-PlayStation 4 כחלק מפטנט שהגישה החברה. הקונסולה תוכל לעבוד בתצורה שצורכת פחות חשמל, וככה תהיה יותר אקולוגית.

בסדרת ראיונות אקסקלוסיבית של מגזין Wired עם ארכיטקט הקונסולה, מארק סרני (Mark Cerny), נמסר גם שהקונסולה תאפשר לזמני טעינה משמעותית יותר קצרים (ואפילו פי 19 יותר קצרים). כמו כן, ה-PlayStation 5 יתמוך בטכנולוגיית Ray-Tracing באמצעות מעבדים גרפיים ייעודיים.

ה-PlayStation 5 ישתמש בדיסקים אופטיים של 100GB, ונגן הדיסקים שלו ישמש גם בתור נגן 4K Bluray, ובהתקנת משחקים, משתמשים יוכלו לבחור אילו אספקטים מהמשחק הם ירצו להתקין. למשל, אם שחקנים ירצו להתקין רק את מצב ה-Single Player של משחק מסויים, הם יוכלו לעשות את זה.

כחלק מסדרת הראיונות קיבלנו פרטים חדשים לגבי שלט ה-Dual Shock הבא. לדברי סרני, השלט יכיל טריגרים אדפטיביים שיוכלו לשנות את המתיחות שלהם כדי לתת למשתמשים תחושה יותר טובה. לפי פטנט חדש שהחברה הוציאה, השלטים ככל הנראה יתמכו באסיסטנט מונע בינה מלאכותית, בדומה ל-Siri של Apple. השלט החדש יבוא עם חיבור לטעינה מסוג USB-C, ויאפשר לרטט ברמה יותר מדוייקת מאשר השלטים הקיימים.

בינתיים ידוע לנו על מספר כותרים אשר יצאו גם ל-PlayStation 5. בנוסף ל-The Last of Us: Part II, אנחנו צפויים לראות גם את Ghost of Tsushima ו-Death Stranding בקונסולה החדשה. בראיון האחרון של Wired, נרמז ש-Bluepoint Games, שהיו אחראים על הפורט של Shadow of the Colossus, עובדים על משחק חדש לקונסולה.

ה-PlayStation 5 צפוי לצאת בתקופת החגים בשנה הבאה, בדומה ל-Xbox Scarlett. מדובר בתקופה שבין חודשים נובמבר ודצמבר ב-2020. אנחנו נמשיך לעדכן אתכם עם ההתפתחויות.