בין מגוון המשחקים בהם נתקלנו אתמול ב-Xbox Games Showcase בלט לעין המשחק The Medium, שנחשף במאי האחרון. הטריילר מראה את המשחקיות המרתקת של המשחק, שכבר מתחילתו מצמרר ואפל למדי וזה רק משתפר משם. המפתחת, Bloober Team, הצליחה להפתיע אותנו.

"הכל מתחיל בילדה מתה" כך מספר לנו הטריילר, ורומז על מוטיב חוזר של רצח. מוות, יער, ירח מלא ויריה של אקדח – כמה שזה נהדר! מהצפייה בטריילר אפשר להבין שמדובר בסדרת רציחות וכחובבת פשע אמיתי וככזו שאפילו כתבה לכם על כך בעבר, הסתקרנתי עד מאד.

The Medium הוא מותחן אימה פסיכולוגי שמציג לנו משחקיות מיוחדת, משחק במציאות כפולה. אנחנו נשחק את מריאן (Marianne), שחזיונותיה מובילים אותה לבית מלון נטוש בעיר קרקוב שבפולין. במלון התרחשה טרגדיה איומה והחזיונות משם תוקפים את מריאן. כמובן, כמו שם המשחק, הדמות הראשית שלנו היא מדיום שמסוגלת לתקשר עם העולם שלנו ועם עולם הרוחות וכאן למעשה המכניקה המגניבה וחוצת המימדים של המשחק.

נשתמש בכוחותיה המיוחדים של מריאן לפתירת פאזלים ותעלומות מטרידות על ידי ראיית עולם שונה (כאמור, כפולה) שתאפשר לנו לשנות את המציאות שלנו, לגלות דברים חדשים בעולמות אותם אנו חוקרים ואף לשנות את הפרספקטיבה שלנו כלפי העולמות לנגד עינינו. בגדול, המפתחת מאמינה גדולה של "שני צדדים לכל סיפור" והיא מביאה את זה במשחק זה בדרך ייחודית למידי.

שני העולמות בהם נשחק כאשר נפעיל את הכוחות המיוחדים של מריאן הם אינטרקטיבים; בעולם שלנו נוכל לתקשר עם המקום והסביבה שלנו ואילו בעולם הרוחות נוכל גם לנצל את הכוחות המיוחדים שלנו שעובדים רק שם, בנוסף. את כל זה נחווה בעת ובעונה אחת על המסך שלנו.

המפתחת גם מבטיחה לנו כי לא רק שיזדמן לנו לבחון את המראות של שני העולמות יחדיו, אלא שהמשחק מעוצב בצורה בה נוכל גם לחוות כל אחד מהעולמות הללו בנפרד, וזאת בכדי ליצור אפקט מצמרר, מפתיע ובלתי צפוי עבור חובבי הז'אנר. עושה רושם שהמשחק הולך להיות מרתק.

ואם כל זה לא הספיק לכם, צפוי להיות למשחק פסקול יוצא מן הכלל עם אלמנטים מטרידים שתואמים לאווירת המשחק שנכתב בידי אקירה יאמאוקה (Akira Yamaoka), המלחין של Silent Hill, וארקדיוז רייקובסקי (Arkadiusz Reikowski). יחדיו השניים יצרו אווירה ייחודית לשני העולמות בהם המשחק מתקיים.

The Medium עתיד לצאת כבר בתקופת החגים של 2020 ל-Xbox Series X ויהיה זמין גם ב-Gamepass ובמחשב האישי.