החנות המקוונת Epic Games Store הודיעה היום על כמה שינויים מעניינים לחנות המקוונת שלה למשחקי מחשב, כאשר המהותי מביניהם הוא Self Refund, האפשרות להחזרת משחק שנקנה באופן עצמי. זה שינוי מהותי וחדש אל מול החנות המתחרה Steam שמחייבת הגשת בקשה והמתנה למענה.

Epic Games Store פרסמה בבלוג שלה את התנאים בהם הצרכנים יוכלו לממש את תכונת ה- Self Refund. לפי הכתוב שם, אם המשחק נמצא ברשות השחקן לא יותר מ 14 יום, השחקן לא שיחק בו למעלה משעתיים, וכן השחקן לא הפר את תנאי השימוש במשחק או הורחק ממנו בשל עבירה כלשהי, ניתן יהיה להשתמש בתכונה זו.

בנוסף לכך, החברה מוסיפה עוד שתי תכונות לשיפור איכות החיים של הרוכשים; הראשונה תהיה אפשרות לאימות פשוט יותר של המשחק, כך שלא יצרוך בדיקות תכופות מול הרשת והשנייה היא האפשרות לרכוש מוצרים מחברות צד ג' מבלי להצטרך קוד הפעלה. אפשרות זו אמורה להקל על השימוש בחנות של Epic Games בתור לאנצ'ר של משחקים. בנוסף לשתי תכונות אלו, ייכנסו מספר מאפיינים נוספים כמו שליטה על קצב ההורדה של משחקים, קבלת סוגי מטבע נוספים, וכן הכרזה על פלטפורמה למודים, בדומה ל- Steam Workshop.

השינויים הללו ממשיכים למצב את חברת Epic Games בחזית המאבק מול החנות המקוונת של Steam. החברה שמחלקת משחקים חינם בכל שבוע, ואף חילקה את Grand Theft Auto V לא מזמן, ממשיכה לנסות ולנגוס בנתח משוק המשחקים הדיגיטליים למחשב. היא הקימה חברת הפצות למשחקי אינדי עם תנאים מצוינים, הקלה על תשלומי הזיכיון למנוע Unreal, גם למי שאינו הולך להשתמש בחנות שלהם, ואף הכריזה על מנוע Unreal 5 שהתקבל בהתלהבות רבה בהדגמה שעשו.

GTA V epic games store

המרוויחים הגדולים מכך הם אנחנו השחקנים, שמקבלים מתחרה משמעותי שמנסה לנגוס בנתח של Steam, ונראה אם יצליח. שוק המשחקים הדיגיטליים הכניס ברבעון הראשון של 2020 למעלה מ- 9.5 מיליארד דולר בפריסה של כל הפלטפורמות. זה כסף גדול ו- Epic Games Store רוצה להיות שם. אין ספק שהם נעו כברת דרך משמעותית מתחילת 2019 כדי להפוך לפלטפורמה חזקה ומתחרה רציני על כיסו של הצרכן.