אם אני אשאל אתכם "איזה אביזר חשוב לגיימר?", סביר להניח שהאופציות הראשונות שלכם יהיו עכבר גיימינג או מקלדת מכאנית או מסך טקטי עם קצב רענון גבוה. אולי תגיעו לכיסא גיימינג או כיסא מנהלים במורד הדרך ברשימה. סביר להניח שדווקא כיסא כמו ה-ICON LTD לא יתפוס את עיניכם ככיסא גיימינג. הרי הוא בצבע אחיד, ולא נראה כמו מושב ממכונית מירוצים.

ICON LTD

אבל מה זה כיסא גיימינג? אנחנו יכולים לומר ש-"עכבר גיימינג" זה עכבר עם שליטה על ה-DPI (כמה מהר הוא זז על המסך) ושיש לו כפתורים נוספים מעבר לסטנדרטיים כדי שנוכל להתאים קיצורים אליו. כמו גם למקלדת ומסכים. לכל אביזר יש תוספות יחודיות שישפרו את חווית המשחק. הרי חוות גיימינג "מלאה" דורשת קצת יותר מאשר שימוש במחשב לצורך גלישה סטנדרטית באינטרנט, או לצורך כתיבת ביקורות לאתר גיימינג.

אבל מה זה כיסא גיימינג? והאם זה באמת חשוב בשביל גיימרים?

מה חשוב כשאנחנו יושבים על המחשב

ובכן, מה באמת חשוב לי כגיימר? בראש ובראשונה – חשוב לי שיהיה לי נוח לשבת עליו למשך פרקי זמן ארוכים.

לכן – חשוב לי שהכיסא יתמוך בגב התחתון וכשאני נשען אחורה – גם בגב העליון. חשוב לי שאוכל להזיז את המשענת לזוויות שונות כדי שאוכל להתרווח, בין אם טיפה להישען אחורה ובין אם להימתח לישיבה זקופה. חשוב לי שאם אזיז את המשענת אז אוכל להזיז גם את הידיות – מהסיבה הפשוטה שצורת הישיבה שלי משתנה וגם הידיות צריכות להיות מותאמות.

חשוב לי שהכיסא יהיה עשוי מבד אוורירי, כי אני אשב עליו הרבה זמן ואני רוצה שהוא ינשום ולא שאתחיל להזיע בו כמו בכיסאות עור/דמוי עור, במיוחד כשאנחנו מדברים על מדינת ישראל, עם אקלים מזרח-תיכוני.

בשבועיים האחרונים יצא לי לנסות את כיסא ה-ICON LTD מבית Simon Ergonomics Workspaces, חברה הממוקמת בדרום תל-אביב. האנשים בסימון עובדים עם חלקים מחברת Topstar הגרמנית ובונים כיסאות לשוק הישראלי. לאחרונה הם החלו להיכנס לתחום כיסאות הגיימינג.

את הכיסא קיבלתי ללא הוראות שימוש, ונחתה עלי האחריות להבין איך הוא עובד. לשמחתי מהר מאוד השתלטתי על התוספות היחודיות לכיסא, ומצאתי את התצורה הנוחה ביותר בשבילי.

בקצרה – ללא ספק זה כיסא נוח ביותר ומאוד מהנה לשבת עליו. הוא עשה טוב לגב שלי לאורך כל תקופת הניסיון, במיוחד ביחס לכיסא הישן והפשוט שהיה לי – כיסא שתוכלו למצוא בכל בית, וסביר להניח שאתם יושבים עליו כעת.

כיסא גיימינג במראה סולידי – ICON LTD

כשיושבים על ה-ICON LTD מאוד מורגשת תשומת הלב לפרטים הקשורים לתצורת הישיבה שלכם.

במבט בתמונות לא בהכרח ניתן להבחין, אבל למשענת של ה-ICON LTD ישנם קימורים האוחזים בגב התחתון כך שלא משנה איך אתם משחקים עם תנוחת הישיבה שלכם, היא תמיד נשארת ישרה. המשענת עצמה צרה ככה שהכתפיים שלכם חופשיות ומאפשרות יותר חופש תנועה כמו להימתח לאחור או להסתובב אחורה מבלי להסתובב עם כל המושב.

כרית המושב עצמה ניתנת לתזוזה אחורה וקדימה בכדי לספק לכם יותר מרחב ישיבה או פחות (מה שמאפשר לכם לשבת יותר בנוחות בזויות שונות) וגם כדי להתאים את עומק הכיסא לאנשים גבוהים יותר.

ICON LTD
"במשענת של ה-ICON LTD ישנם קימורים האוחזים בגב התחתון[…] וכרית המושב עצמה ניתנת לתזוזה אחורה וקדימה כדי להתאים את עומק הכיסא לאנשים גבוהים"

כמו בכל כיסא, קיימת האפשרות להעלות ולהוריד את המושב לגובה שנוח לכם. בניגוד לכיסאות רבים אחרים – יש לכם גם אפשרות להעלות ולהוריד את המשענת בכדי שתתמוך טוב יותר בגב שלכם.

חשוב להבין שלכל אחד יש מבנה גוף שונה, ולהתאים את התמיכה לגב שלכם זה קריטריון חשוב מאוד בכדי שיהיה נוח לשבת על הכיסא לזמן ממושך.

רציתי לבדוק כמה נוח הכיסא אם אני משכיב אותו עד הסוף. לצערי הוא לא מגיע למצב של 180 מעלות אבל הוא דיי קרוב לשם. לקחתי כבר כמה תנומות עליו עם מוזיקה באוזניים ואני יכול לומר לכם שהכיסא מאפשר יופי של שנ"צים (שנת צהריים לכול הצעירים).

הכיסא שיגרום לכם לשבת טוב יותר

אחת המערכות שיש בכיסא היא מערכת "הדונדולה" (קראתם נכון, זה השם שלה) שמנתקת את מושב הכיסא מהבסיס. המערכת מעודדת אתכם מבלי שאתם שמים לב לבצע תזוזות קלות במהלך הישיבה וכך המערכת משחררת לחצים מעמוד השדרה. יש אפשרות לשלוט על המערכת הזו ולכוון כמה משוחרר המושב מהבסיס.

אני באופן אישי יושב על הכיסא כשהמערכת הזו מוחזקת חזק ביותר. מצאתי שזה יותר נוח עבורי, אבל אני בהחלט מתכנן לשחרר את המערכת יותר בכדי לראות האם אני יכול אפילו לשפר עוד יותר את מצב הישיבה שלי ולחזק את הגב. אעדכן את הכתבה בעתיד.

מערכת ה"דונדולה" היא פטנט של חברת Wagner, שהיא חברת בת של Topstar. ב-Wagner ביצעו מחקרים בהם בדקו את שיפור איכות הישיבה של נסיינים שהשתמשו במערכת שלהם עם תוצאות חיוביות מאוד.

ICON LTD
מערכת "הדונדולה" מנתקת את מושב הכיסא מהבסיס, ומעודדת אתכם לבצע תזוזות קלות במהלך הישיבה וכך משחררת לחצים מעמוד השדרה.

רוב המשתמשים אהבו את המערכת, הרגישו ערניים יותר ואמרו שימליצו עליה גם לאחרים. אני אולי לא השתתפתי במחקר הזה, אבל בכך שאני יושב על הכיסא הזה כול יום מעבר ל-9 שעות כי אני גם עובד וגם משחק עליו, אני יכול לומר לכם שהגב שלי מרגיש מצוין.

הידיות של הכיסא עשויות מפלסטיק קשה ללא כיסוי בד מעל. אז אם אתם כמוני ואוהבים להשעין את המרפקים על הידיות בזמן שאתם על המחשב, יש סיכוי לא רע שתרצו להזיז את הידיים אחרי כמה זמן.

זאת לא בעיה גדולה ושלא יהיה בלבול, נוח לשים את הידיים על הידיות ואולי זה חיובי להזיז את הידיים קצת ולא לחפור אותן לתוך הידיות באופן כללי. אבל ללא ספק אם הן היו עשויות מפלסטיק רך יותר או לחלופין היה עליהן מיגון בד הן היו נוחות אפילו יותר.

כיסא גיימינג במראה בוגר ואחראי

נראות של ריהוט הינה נושא סובייקטיבי.

בעוד שבמשחק אני יכול לדבר על הגרפיקה והטכנולוגיה שמאחורי הבינה המלאכותית, ואיך זה גורם למשחק להראות, כשאנחנו מגיעים לכיסא גיימינג, בסופו של יום, אנחנו מדברים בפשטות – האם הוא נראה טוב או לא?

"ל-ICON LTD יש עיצוב יחודי ובוגר, שמאוד מייצג את השם שלו – הוא אכן בולט ו-"אייקוני" בסצנת כיסאות הגיימינג"

בכדי למדוד את התגובה שיש לאנשים לכיסא הזה, הראנו את הכיסא ללא מעט אנשים וגם פרסמנו אותו ברשתות החברתיות של GamersPack. בין אם אנשים אהבו אותו או לא, הוא ללא ספק סובב ראשים.

ל-ICON LTD יש עיצוב יחודי ובוגר, שמאוד מייצג את השם שלו. הוא אכן בולט ו-”אייקוני" בסצנת כיסאות הגיימינג, שבד"כ מגיעים במראה מצועצע ברמה כזו או אחרת, או בצורת כיסאות מרוצים.

ה-ICON LTD, כיסא גיימינג או לא?

אז האם ICON הוא כיסא גיימינג? אין לי מושג.

מהסיבה הפשוטה שאין לי מושג מה זה כיסא גיימינג, אבל אני יודע מה זה כיסא נוח כשאני יושב על אחד – וללא ספק, ה-ICON LTD הוא בדיוק כיסא כזה.

ICON LTD
ה-ICON LTD מספק תמיכה מלאה לגב ועשוי מבד נושם – פריט חשוב מאוד בחום של ישראל.

הוא תומך בגב שלי בצורה מלאה לכל אורך היום והוא עשוי מבד נושם – פריט חשוב מאוד בחום של ישראל. מחירו של הכיסא הוא 980 ש"ח לפני מע"מ, והוא מגיע במספר צבעים אחידים לבחירתכם.

הפרט הכי חשוב לגבי ה-ICON LTD? הוא עוזר לי לשבת נכון יותר ושומר על עמוד השדרה שלי. מה אני צריך יותר מזה? 

כיסא ה-ICON LTD סופק לצורך הביקורת על ידי חברת סימון פתרונות ישיבה. תוכלו למצוא פרטים נוספים בדף המוצר.