החברה הישראלית "סימון פתרונות ישיבה" החלה לייבא לארץ מספר כיסאות המיועדים לשחקני המחשב, תוך יישום עקרונות ארגונומיים שנועדו לאפשר ישיבה בריאה לאורך זמן. קפצנו לביקור במשרדי החברה הממוקמים בדרום תל-אביב כדי לבחון את סדרת ה-SITNESS.

לרוב, כשאנחנו מתכננים את רכישת המחשב שלנו, כפי שתוכלו לקרוא בסדרת הכתבות של אלון, אנחנו מתקצבים קודם לכן על פי הסדר הבא את הרכיבים: חומרת המערכת, המסך, הציוד ההיקפי (עכבר,מקלדת ואמצעי שמע). בסוף אנחנו נחשוב על סביבת העבודה שלנו: השולחן שעליו המחשב מונח והכיסא שעליו מונחת פיסת הציוד היקרה ביותר – הגוף שלנו. סדרת ה-SITNESS כאן כדי לסייע לכם.

חברת "סימון פתרונות ישיבה" היא חברת בוטיק משפחתית המתמחה בייצור ידני של סביבותת עבודה. החברה מאמינה כי סביבת עבודה בריאה, נעימה ויצירתית משרה שמחה ומגבירה את פרודקטיביות העובדים. 

החברה עובדת עם מוצריה של חברת Wagner הגרמנית, וכל מוצריה מורכבים בארץ וניתנים להתאמה אישית לאחר ייעוץ תוך הקפדה על שימוש בחומרים וחלקים איכותיים. פיצ'ר מיוחד בכיסאות הוא מנגנון הדונדולה – מנגנון שנועד לאפשר ולעודד תנועתיות ובגרם לגרום לנו להזיז את עמוד השדרה והאגן במהלך ישיבה ממושכת.

"חברת סימון פתרונות ישיבה" פיתחה בשיתוף פעולה עם חברת Topstar הותיקה, את הכיסאות האולטימטיביים לישיבה מול שולחן עבודה לשחקני מחשב במחיר הגיוניים תוך הקפדה על עקרונות ארגונומיים.

הצמד הצנוע במחירים שווים לכל כיס

שני כיסאות שמשלימים אחד את השני, ומהווים פתרון זול יחסית הם ICON LTD וה-SITNESS BOB.

ה-ICON LTD מבטיח לשמור על חופש התנועה של המשתמש ע"י הקפדה על עקרונות ארגונמיים שונים כמו משענת חצוית כתפיים המאפשרת למתוח את הגב העליון לאחור תו"כ ישיבה. לא רק זאת, הכסא מודולרי לחלוטין והצרכן יכול להחליט אילו מנגנונים ירכיבו את הכיסא.

בין הפיצ'רים השונים תוכלו למצוא מנגנון נידנוד סינכרוני עם ויסות עוצמת הנידנוד להתאמה אישית (יחס 2:1), משענות יד הנעות גם למעלה ולמטה וגם קדימה ואחורה כדי לאפשר לנו התאמה מדויקת לגובה שולחן המחשב שלנו,
מנגנון ראצ'ט לסינכרון משענת הגב וגובה תמיכת המותן לכיוון תמיכת הגב התחתון של המשתמש, מושב סליידר – להתאמה מירבית של עומק מושב הכיסא יחד עם גובה הכיסא בהתאם לגובה המשתמש, גלגלי פרקט וכמובן מושב מרופד בכל סוג וצבע שתרצו.

עלות כיסא ה-ICON LTD היא 980 ש"ח + מע"מ, כמובן בתלות בפיצ'רים שתבחרו להוסיף/להחסיר.

כיסא נוסף, או יותר נכון שרפרף בשם SITNESS BOB. ייחודו של השרפרף הוא במנגנון בולם הזעזועים בתחתית מסגרת המושב, שמתפקד גם כבסיס "לא יציב" המחייב את המשתמש להפעיל את שרירי היציבה שלו ובכך להישאר פעיל גם בזמן הישיבה.

ה-SITNESS BOB יכול לתפקד בעיקר כמושב לשחקן שני שבא להתארח, כמושב חלופי לשחקן הראשי אם הוא רוצה להזיז את גופו ואפילו כהדום לרגליים כדי למתוח אותן מדי זמן מה.

מחירו של ה-SITNESS BOB הוא 650 ש"ח + מע"מ.

SITNESS RS – הסדרה שמיועדת לגיימרים הרציניים

בעוד שכיסא ה-ICON LTD וה-BOB הם כיסאות צנועים יחסית, שיכולים לעבור גם תחת ההגדרה של כיסאות מחשב משרדיים, חברת "סימון פתרונות ישיבה" תביא בקרוב לארץ גם את הכיסאות מסדרת ה-SITNESS RS, שכבר צועקים עיצוב גיימינג.

2 הכיסאות שיגיעו הם ה-Sitness RS PRO וה-Sitness RS SPORT PLUS. מדובר בכיסאות המיועדים לשחקני גיימינג, ומכילים מספר פיצ'רים מרשים. אותנו הרשים בעיקר השילוב של בד רשת במשענת הגב של הכיסא, דבר שגיימרים רבים שנמנעו מרכישת כיסאות עור מלאים עקב עונת הקיץ.

המטרה מאחורי סדרת הכיסאות היא לגרום לגיימינג לשחק גם עם גופו במהלך הישיבה. בצורה זו הוא יחזק בצורה צידית את שרירי גופו ומפרקיו השונים, דבר שיאפשר פרודקטיביות גבוהה יותר ושמירה על ביראותו לאורך זמן.

בין הפיצ'רים שתוכלו למצוא בסדרה זו נכללים, מעבר למנגנון התאמת גובה וגלגלים עם מכסי צבע התואמים לצבע הכיסא, פיצ'רים כמו משענת ראש מתכוונת, משענת גב הניתנת להתאמה אישית, כרית ישיבה עם מנגנון תנועה תלת-מימדי, משענות ידיים הנעות לכל כיוון להתאמה מירבית.

2 פיצ'רים מגניבים שתפסו את עינינו הם מנגנוןן המסנכרן את זווית משענת הגב בהתאם לגובה הכיסא שנבחר, והיכולת לבחור בין שני סוגי משענות יד לכיסא: TW3 הנעות לשלושה כיוונים, וה-4DXD שכשמו מאפשר תנועה והתאמה מלאה ב4 כיוונים שונים.

הכיסא מגיעה במספר צבעים מגניבים במיוחד אך עם זאת צנועים, כך שהוא יתאים גם ככיסא משרדי יום-יומי.

כיסא אחר בסדרה, ה-SITNESS RS SPORT PLUS משך את תשומת ליבינו בעיקר בגלל משענת הגב העשויה כולה מבד רשת במלואה. כאמור, אנחנו חיים במדינה חמה, שבה במרבית השנה יש להיעזר במזגן כדי לא להידבק לעצמנו שלא הדבר על הכיסא.

משענת הגב המלאה העשויה מבד רשת מבטיחה איוורור מיטבי גם בימי הקיץ החמים וגם בזמן שאתם משחקים במשחקי המחשב המלחיצים ביותר שלכם.

עם תבנית צבע של צבעי הסוואה בצבעים מדליקים במיוחד, ופדים מגנטיים וניתן להזמין אפילו שניים – אחד למשענת הראש ואחד לגב התחתון הופכים את הכיסא לאופציה קלה, מגניבה ומודלורית לכל שחקן תוך התאמה מיטבית למבנה הגוף ושמירה על בריאותו של השחקן.

גם כיסא זה מגיע מצויד במנגנון התאמת גובה, משענות יד מדגם TW1 הניתנות להתאמה אישית, מנגנון סנכרון גובה הכיסא לזווית משענת הגב, מנגנון התאמת עומק המושב ועוד.

אל שני כיסאות אלו מצטרף ה-SITNESS RS BOB, שדומה במאפייניו ל-SITNESS BOB אך מגיע בעיצוב ההולם את סדרת ה-SITNESS RS עצמה.

נכון לעכשיו כיסאות ה-SITNESS RS PRO וה-SPORT PLUS טרם תומחרו על ידי סימון פתרונות ישיבה.

תוכלו למצוא פרטים נוספים באתר החברה.