בהודעה לעיתונות ששוחררה היום ע"י ענקית ייצור השבבים Intel, היא חשפה את הארכיטקטורה של דור המעבדים החדש שלה. הארכיטקטורה נקראת Cypress Cove, והיא מיועדת למעבדי הדור ה-11 של אינטל, הידועים גם בשם הקוד Rocket Lake S. הארכיטקטורה החדשה עדיין מבוססת על סקייל של 14 נאנומטר, עקב הקושי מצד אינטל לפרוץ את מחסום ה-10 נאנומטר.

הארכיטקטורה החדשה משלבת בתוכה רכיבים מארכיטקטורת ה-Ice Lake Intel Core ואת ארכיטקטורת הגרפיקה Tiger Lake. גולת הכותרת, מלבד כמובן שיפורים בביצועים, היא תמיכה בעד 20 אפיקים של PCIe 4.0. בכך אינטל מיישרת קו עם המתחרה העיקרית שלה – AMD, ולא במקרה ההכרזה הזו מגיעה פחות מיממה לאחר ש-AMD הכריזה על סדרת כרטיסי המסך החדשה.

בפירוט רב יותר, הארכיטקטורה החדשה תציג שיפורים בתחום ה-IPC: מספר רב יותר של פעולות למחזור חישוב, שיפור בביצועי הגרפיקה של המאיץ Intel UHD, פיצ'רים חדשים בתחום ה-Overclocking, שיפור בביצועי ה-Deep Learning, תמיכה ב-USB 3.2 Gen 2X2.

Cypress Cove Rocket Lake S
עיקרי הפיצ'רים של ארכיטקטורת ה-Cypress Cove החדשה

בנוסף, המעבדים החדשים בארכיטקטורת ה-Cypress Cove תומכים במהירות DDR4-3200 MHz, אבל בניגוד לדור הקודם, הם יהיו בעל 8 ליבות ו-16 תהליכונים. בנוסף אינטל מבטיחה שיפור במהירויות השעון דבר שיורגש בקרב גייימרים.

אינטל ציינה גם כי תפרסם סדרת צ'יפסטים חדשה, ה-500. עדיין לא נאמר בוודאות האם התושבת אכן תהיה תושבת ה-LGA1200 בה החברה השתמשה בדור העשירי שלה, ובכך מעבדי ה-Rocket Lake S יתאימו גם ללוחות האם הקודמים, כדוגמת ה-Z490 AORUS MASTER של חברת גיגהבייט, או לוחות-האם של חברת של חברת ASUS.

סדרת ה-Z490 צפויה על פי הערכות לקבל עדכון BIOS שיאפשר לה לתמוך בממשק ה-PCIe 4.0, וצרכנים רבים ממתינים לבשורה מצד Intel. נציין, שחברת AMD הצליחה לסחוב על גבי תושבת ה-AM4 שלה 4 סדרות של מעבדים – Zen ,Zen+, Zen 2 והסדרה שהוכרזה לאחרונה – Zen 3, מהלך מרשים גם מבחינה תכנונית וגם מבחינה צרכנית.

סדרת המעבדים החדשה צפויה להגיע לשוק במהלך הרבעון הראשון של שנת 2021 – ממש מעבר לפינה, ואנחנו ממתינים לראות האם אינטל תצליח לעמוד בהבטחה להציג ביצועים משופרים באופן משמעותי לעוומת מעבדי הדור ה-10.

המידע נמסר ע"י חברת Intel ישראל.