חברת אינטל (Intel) הודיעה הערב במסיבת עיתונאים וירטואלית כי היא נכנסת, סוף סוף, למלחמת כרטיסי המסך (GPU) עם סדרת ה-Arc A החדשה מתוצרתה, וזאת תחת שם הקוד "האלכימאי" (The Alchemist). הסדרה מיועדת למחשבים ניידים, ובכך אינטל שמה סוף לחרושת השמועות בחודשים האחרונים אודות מהלך שכזה מצדה.

הראשונה היא סדרת ה-Arc 3 שתאפשר חוויית משחק נהדרת ב-1080p, וזאת בשתי תצורות: שבב A350M למחשבים ניידים דקים במיוחד, ושבב A370M אשר יציע ביצועים גרפיים משופרים במחשבים קלים ודקים.

בהמשך השנה, בקיץ, יושקו גם סדרות Arc 5 ו-Arc 7 (לא ברור לי מה יש לאינטל נגד מספרים זוגיים) אשר יציגו ביצועיים מרהיבים אף יותר – כולל יותר ליבות, Ray Tracing ועוד זיכרון GDDR6. אם אתם תוהים מה מתכננת אינטל למחשבים נייחים עם סדרת Arc אז אל דאגה, גם זה יגיע בקיץ (רגע, אולי לזה שומרים באינטל את המספרים הזוגיים?).

ובחזרה ל-Arc 3. אינטל כבר הודיעה על מספר מחשבים של חברות ידועות שיושקו עם הכרטיס החדש, ובהן Samsung, Lenovo, Acer ו-HP.

מחשבים שיצויידו ב-Arc 3 ייהנו מהמיקרו ארכיטקטורה החדשה של אינטל – X High Performance Graphics (או X HPG בקיצור) שתוכננה עבור גיימרים ויוצרי תוכן. הטכנולוגיה מאפשרת גידול של עד פי 16 ביכולות המִחשוב לצורך השלמת פעולות של הסקת מסקנות עם בינה מלאכותית, ולראשונה גם פענוח קידוד וידאו AV1 שמהיר ב-30% מקידוד ה-h.264. החברה אף ידעה איך לפנות לגיימרים כשהדגימה כיצד Elden Ring רץ על הטכנולוגיה החדשה.

יהיה מעניין לראות את הטכנולוגיה הזו בהשוואה לשתי המתחרות הוותיקות, AMD ו-nVIDIA. עוד מסקרן יהיה לגלות האם המהלך יחזיר את אינטל לפסגה, וזאת לאחר שבשנים האחרונות היא דשדשה בתחום המעבדים בעקבות המעבר של אפל למעבדים מתוצרתה, וגם בעקבות התחרות שסיפקה לה nVidia. אנחנו כמובן נמשיך לעקוב.