עוד פחות משבוע, אנחנו צפויים לצאת להרפתקה חדשה בעולם של Dragon Ball עם Dragon Ball Z: Kakarot, משחק אקשן תפקידים אשר יציג לנו את העלילה הראשית של הסדרה באופן קצת שונה. לשמחתי הרבה, היתה לי את ההזדמנות לשחק בדמו של כחצי שעה מהמשחק במהלך תערוכת Gamescom 2019, ולטעום מהאקשן שיש למשחק החדש להציע.

עולם פתוח כמו שתמיד רצינו

הדמו של Dragon Ball Z: Kakarot שבו שיחקתי במהלך תערוכת Gamescom 2019 היה מחולק לשניים. חלק אחד נתן לי לטייל בתור גוקו ברחבי העולם בדרכו להתמודד מול ראדיץ (Raditz), והחלק השני נתן לי לשחק בתור גוהאן בקרב המכריע נגד סל (Cell).

בדרכי להלחם בראדיץ, יכולתי לפגוש דמויות מהסדרה, להשלים משימות, ולהלחם מול אויבים. בעוד שהעולם של דראגון בול משתרע על פני קניונים, גבעות וערים, התנועה ב-Dragon Ball Z: Kakarot פשוטה ויעילה כדי להתקדם ממקום למקום במהירות. במהלך הדמו, יכולתי לגלוש על נימבוס, לעוף או ללכת, תוך כדי שאני אוסף דברים באוויר. המשחק מציע מקומות לחקור גם באוויר, ולא רק באדמה, והיו לי דברים לאסוף גם מתחת לגשרים ובשלל מקומות אחרים שאי אפשר להגיע אליהם רגלית.

Dragon Ball Z Kakarot Flying

לאורך המפה הענקית, היו פזורות להן דמויות שונות מהעולם של Dragon Ball לדורותיו, וכשנחתתי ליד הדמויות השונות כדי לדבר איתן, נפתחו בפני משימות שונות שיכולתי להשלים. המשימות שראיתי בדמו דרשו ממני ללכת למקום מסויים ולהרוג שם כמה אויבים. סוג זה של משימות עשוי להיות מעט רפטטיבי, אבל אני חושב שהמפגש עם דמויות שונות מהסדרה הולך לתת למעריצי הסדרה חוויה מעולה שהם חיכו לה מאז סדרת משחקי Legacy of Goku האגדית.

כשאתם מטיילים בתור גוקו, או כל אחת מהדמויות השחיקות בעולם הפתוח של Dragon Ball Z: Kakarot, יכולים להתקיף אתכם בפתאומיות אויבים שונים מהיקום של דרגון בול. הקרבות הרנדומליים הללו, שמזכירים מאוד משחקי תפקידים אחרים כדוגמת פוקימון, הם קצרים וענייניים, ונותנים לכם לעלות רמות ולהתחזק עם הדמות שלכם.

במשחק המלא, תהיה אפשרות גם לדוג ולאכול, אבל בדמו הזה יצא לי בעיקר להתנסות במפגש עם דמויות ותנועה בעולם הפתוח.

Dragon Ball Z Kakarot Story

מהיר וחזק, כמו באנימה

החלק השני של הדמו נתן לי להתנסות לעומק במערכת הקרב של Dragon Ball Z: Kakarot, ולקח אותי לסוף העלילה השלישית של הסדרה, בה מככב סל (Cell). בדמו שיחקתי את גוהאן בקרב הסופי שלו נגד סל.

מהר מאוד התחלתי את הקרב, תוך כדי שאני לומד את אופן השליטה בגוהאן, בלי סצינות פתיחה או הסברים מעמיקים. כמשחק אקשן-תפקידים, Dragon Ball Z: Kakarot לא מבוסס על קומבואים מורכבים ושילובי כפתורים מאתגרים, ובמקום זה, מתבסס על יכולות מופעלות וקומבואים קצרים ופשוטים.

כל קומבו במשחק ניתן להרכבה מרצף של שלוש התקפות רצופות מסוג מסויים, ומתקפת סיום מסוג לבחירותנו. האנימציות ועבודות המצלמה העדינות דאגו להשאיר את הקרב מותח ועם הרבה אקשן, גם כשההתקפות עצמן היו לכאורה מאוד פשוטות.

Dragon Ball Z Kakarot Combat

בנוסף לקומבואים, גוהאן (ושאר הדמויות) יכול היה להשתמש עם התקפות סופר, אשר צורכות כמות גדולה של מד הקי (Ki) שלו. התקפות אלו כללו התקפות איקוניות כמו מאסנקו (Masenko) וקאמהאמהא (Kamehameha). כדי להפעיל את ההתקפות הללו, לא הייתי צריך להשתמש בשילוב כפתורים מסובך, ובמקום זאת, כל שעלי היה לעשות זה להחזיק את הטריגר L1 לחוץ, ולבחור מתקפת סופר עם אחת מהכפתורים האחרים. באותו אופן, ניתן גם להפעיל חפצים כמו שעועית סנזו, ושאר חפצי ריפוי או חיזוק, באמצעות הטריגר R1.

לאורך הקרב, סל השתמש נגדי בשלל ההתקפות העוצמתיות שלו, ועלי היה להתחמק מהן או לחסום אותן. ביחד עם התקפות נגד מהצד שלי, הקרב נהיה אפי ביותר, במיוחד לקראת הסוף שלו.

בסוף הקרב, הוצגה בפני הסצינה המרגשת מהסדרה בה גוקו וגוהאן מבצעים קמהאמהא ביחד. עם הגרפיקה החדשה והמרשימה של Dragon Ball Z: Kakarot, הסצינה נראיתה כמעט זהה לסצינה המקורית מהאנימה.

Dragon Ball Z Kakarot Gohan

גם בתור אחד שלא שיחק בכל משחק של Dragon Ball, מערכת הקרב הרשימה אותי מאוד. אבל מה שאולי הכי מעניין ב-Dragon Ball Z: Kakarot הוא שהוא לא רק משחק אקשן, אלא גם משחק תפקידים. אני בטוח שלפגוש דמויות ישנות, חדשות, ומפתיעות יהיה תענוג למעריצים גדולים של הסדרה.

כמו שציינתי גם לפני זה, יצאתי מהדמו בתחושה שמדובר ביורש ראוי ל-Dragon Ball Z: Legacy of Goku, על אף שמדובר במשחקיות שונה (ויותר מ-15 שנה הפרש).

אז אם אתם מצפים לקראת היציאה של Dragon Ball Z: Kakarot, לא נשאר עוד הרבה לחכות. המשחק עתיד לצאת ב-17 לינואר ל-PC, PlayStation 4 ו-Xbox One.