חברת החומרה הוותיקה ASUS ניצלה את תערוכת האלקטרוניקה הגדולה CES 2020 להצגת חומרה חדשה לקהילת הגיימרים ולהשקת שלושה עכברים חדשים מקלדת גיימינג ועוד כמה וכמה מוצרים תחת המותג Republic of Gamers (ראשי תיבות ROG).

נתחיל דווקא במקלדת המכנית ROG Strix Scope TKL Deluxe. המקלדת החדשה מעוצבת ללא המקשים הנומריים בצד ימין ובכך חוסכת שטח עבודה אך שומרת על המקשים החיוניים לגיימינג. צמצום שטח העבודה יחד עם קירוב אפקטיבי של היד השולטת בעכבר ליד השולטת במקלדת מסבירים את העובדה שמקלדות ה- Tenkeyless צוברות פופולריות לאחרונה.

המקלדות עלו על הרדאר של שחקני eSports שכמו במקצועות ספורט אחרים, ניתן לראותם מגיעים לתחרויות עם מקלדות משלהם. המקלדת מגיעה עם מייצבים מתחת למקשים הגדולים כדי להבטיח התנגדות נמוכה וכן עם מתג דו מצבי שמאפשר לשנות את מקשי F5-F12 למקשי מדיה ובכך לחסוך עוד מקום. למקלדת מקשי מאקרו וזכרון תכנות, כמו גם מערכת RGB – זו לא מקלדת גיימינג אם אין לך את כל צבעי הדיסקו עליה.

ROG Strix Scope TKL Deluxe

ציוד היקפי אלחוטי זה פשוט כיף, מי בכלל אוהב את כל הכבלים שמונחים על השולחן? החופש מהכבלים סיקרן אותנו במיוחד בליין העכברים החדשים מבית ASUS ROG, כי אנחנו רואים שם התייחסות חשובה לבעיה העיקרית באלחוטיות, תג המחיר שאותו יש לשלם, בפרט בגיימינג מקצועי. לא, אנחנו לא מדברים על כסף, אנחנו מדברים על השהות בין מתן הפקודה (הזזת העכבר, לחיצה על מקש) לבין ביצועה, או בקיצור – Latency.

לעכבר החדש הראשון, ROG Strix Impact 2 Wireless, יש קישוריות בתדר של 2.4GHZ כדי לשמור על השהיה נמוכה, עם חיי סוללה ארוכים וטעינה מהירה. במידה ושיחקתם לתוך הלילה ונגמרה הסוללה, תוכלו תמיד להשתמש בו בצורה חוטית תוך כדי טעינה, או ללכת לישון. לטענת החברה, העכבר של ROG Strix מותאם לשימוש הן ביד ימין והן ביד שמאל, עם קפיצים נפרדים ואפשרויות התאמה שונות. כמובן, גם ROG Strix Impact 2 Wilreless מגיע RGB ניתן לתכנות.

עכבר גיימינג נוסף שמצטרף לסדרה הוא עכבר בשם ROG Pugio II המותאם גם הוא לשתי הידיים ויכול לעבוד גם בקישוריות Bluetooth וללא צורך של דונגל לשקע USB כמו העכבר הקודם. גם העכבר הזה מגיע עם כבל טעינה ויכול לשמש כעכבר חוטי לכל מקרה. היתרון בעכבר הזה הוא שיש לו מקשים צידיים בשני צידי העכבר והם ניתנים להסתרה כך שהצד שלא משתמשים בו יהיה מכוסה וימנע לחיצה מיותרת על הכפתורים.

העכבר השלישי נקרא ROG Chakram ומגיע עם תכונה חדשה ומעניינת, ג'ויסטיק אנלוגי לצד האגודל. לג'ויסטיק שני מצבים, אנלוגי ודיגיטלי. במצב האנלוגי הג'ויסטיק משמש כמוט היגוי קטן, מה שיכול להיות מעולה לסימולטורים, משחקי מירוצים, ומפות. במצב הדיגיטלי הוא פשוט הופך למעין ארבעה מקשים שימושיים לצד האגודל. מעבר לכך, העכבר מגיע מחוזק במגנטים והוא קל לפירוק והתאמה.

עוד מוצר חדש שמתווסף לסדרת ASUS ROG, הן האזניות האלחוטיות ROG Strix GO 2.4, אותן סיקרנו ממש לא מזמן. האזניות בעלות אורך חיי סוללה של עד 25 שעות ושומרות על השהיה נמוכה כדי לספק משוב שמע מהיר למשחקים. לאזניות דונגל USB 3 עם מתאם לכניסת USB רגילה, כמו גם אפשרות לחיבור חוטי סטנדרטי עם כבל 3.5mm (כלול בחבילה). האזניות מגיעות עם מיקרופון נתיק ותוכנת ביטול רעשים מבוססת AI המזהה רעשי רקע באמצעות מסד נתונים ומנסה להעלים כל מה שאינו שייך. נציין גם שהן מאוד נוחות הן לשימוש על הפלטפורמות השונות והן לחבישה על האוזניים.

המוצר האחרון שעניין אותנו בקטגוריית ASUS ROG Republic of Gamers, הוא מחשב נייד עוצמתי לגיימינג. מחשב ה- Zephyrus G14 מציע מפרט מרשים שיושב בתוך מחשב של 1.6 קילוגרם, עובי קטן מ-20 מ"מ ומסך 14 אינץ'. למרות המידות הקומפקטיות הללו, המחשב מגיע עם מעבד AMD® Ryzen™ דור 4, הכולל 8 ליבות ו-16 הליכי משנה במעטפת חשמל חסכונית של 35W. המעבד הגרפי של המחשב יכול להגיע עד NVIDIA® GeForce RTX™ 2060, ובמקביל מגיע עם מערכת קירור חזקה ועד 10 שעות סוללה, וניתן לבחור את המסך לפי קצב רענון או רזולוציה בהתאם לדרישות הלקוח.

כיף לראות איך תעשיית הגיימינג מקבלת מקום של כבוד בתערוכות כמו CES, בייחוד כי תשומת הלב של היצרנים לצרכי הקהילה וההבנה שאנחנו כוח צרכני משמעותי זה לא משהו שהיה מובן מאליו בשנים עברו. התחרות הגדולה שיש על כיסו של הגיימר בהחלט מבורכת, היות והיא דואגת גם למחירים טובים וגם לאיכות גבוהה של מוצרים תוך הבנת הצרכן וצרכיו את הצרכים שלנו.