כ-3 חודשים עברו מאז ש-AMD הטילה את פצצת הדור השלישי של מעבדי ה-Ryzen שלה, סדרת Ryzen 3000, בכנס CES2019, ובכל הזמן שעבר מאז, נשמר שקט יחסי בגזרה זו מצד AMD, וניתן לומר שאפילו ישנה עמימות מסוימת בנושא מצד הענקית האדומה.

למי מכם ששכח, הדור השלישי של מעבדי Ryzen, או – מעבדי סדרת Ryzen 3000 של AMD, הם מעבדי הדור הבא של AMD, אשר נקרא "Matisse" (על שם אנרי מאטיס, צייר ופסל צרפתי), אשר הולכים להיות הראשונים בטכנולוגיית ה-7nm.

אז לאלו מכם שכבר לא יכולים לחכות לדור השלישי שיצא כבר, החלטנו לארגן לכם כאן, את מה שאנחנו יודעים:

תאריך השקה

מנכ"לית AMD, ליסה סו (Lisa Su), עדכנה שבנאום הפתיחה שלה בכנס Computex הקרוב (שיתקיים בטאיוואן בסוף חודש מאי) היא תחשוף את הפלטפורמות החדשות, ובתוכם – הדור השלישי של Ryzen, וגם כרטיסי המסך עם ליבת NAVI (למי שהספיק לשכוח את ההכרזה על Radeon VII).

תאריך ההשקה המשוער כיום הוא בסביבות חודש יולי, אך רק לאחר הנאום של ליסה סו נוכל לדעת בוודאות מה מתכננים עבורנו שם ב-AMD.

הדגמים

אז מה בעצם אנחנו צפויים לקבל מ-AMD בדור הקרוב? ובכן, על-פי השמועות אנחנו צפויים לפגוש 10 דגמי מעבדים חדשים, שיחולקו בהתאם לרמת הביצועים שלהם וכמות הליבות שהם מכילים.

ראשונים הם דגמי Ryzen 3 ה-"פשוטים" עם ששת הליבות שלהם, דרך Ryzen 5 ו-Ryzen 7 שהן סדרות המיינסטרים, עם 8 ו-12 ליבות העיבוד שלהם בהתאמה, ועד ל-Ryzen 9, הצפויים להכיל לא פחות מ-16 ליבות עיבוד.

המחיר

כפי שאתם כבר מבינים – נכון להיום אין שום דבר ודאי, וכך גם בתמחור הצפוי. אך אם מסתכלים על תמחורי העבר של AMD למעבדים, ומתחשבים בהדלפות מאתרי חומרה – אנחנו יכולים לראות טווח מחירים שנע בין כ-100 דולר לדגם הפשוט ביותר (Ryzen 3), אזור ה-200-400 דולר לדגמי המיינסטרים (סדרות 5 ו-7) ועד לאזור ה-550 דולר לדגם המתקדם ביותר (Ryzen 9).

אנחנו בוודאות מתרגשים לקראת כנס Computex במאי, ונמשיך לעדכן אתכם בכל החדשות הקשורות לסדרת Ryzen 3000, ככל שיהיו.

גם אתם לא יכולים לחכות? שתפו אותנו בפייסבוק שלנו!