כנס CES2019 ממשיך לספק כותרות, כאשר אתמול AMD החלה לחשוף חלק מהקלפים שלה. קלף נוסף, מעבר למעבד Ryzen בטכנולוגיית 7nm, הוא הכרזה על כרטיס המסך הראשון בעולם לגיימינג בטכנולוגיית 7nm, אשר יקרא Radeon VII.

בניגוד להשקה של ה-Ryzen 3000, עבור ה-Radeon VII לא נצטרך לחכות כל כך הרבה זמן, שכן תאריך ההשקה שלו נקבע ל-7 בפברואר, עם מחיר השקה של כ-700$, אך בחבילה הכוללת, בנוסף לכרטיס עצמו, גם שלושה משחקים: Devil May Cry V , Resident Evil 2 ו-The Division 2.

הכרטיס החדש מכפיל את כמות הזיכרון ל-16GB של זיכרון מסוג HBM2 (ראשי תיבות של High Bandwidth Memory, ממשק זיכרון שפותח בשיתוף של AMD, סמסונג ו-Hynix) עם יכולת העברת נתונים של 1TBPS, מה שמאפשר ל-AMD להבטיח ביצועים ברמה הגבוהה ביותר.

בכדי לתת תוקף להבטחות, AMD הריצה על הבמה משחקים בעזרת הכרטיס החדש, ביניהם Devil May Cry V ברזולוציית 4K, שבו הצליח הכרטיס להציג את המשחק באיכות גבוהה ובקצב פריימים של מעל 100fps, וכן הרצה של The Division 2, ללא קצב פריימים, אך ברזולוציית 4K והרצה חלקה מאוד.

על פי AMD, הכרטיס החדש צפוי לעקוף את ספינת הדגל הקודמת שלהם, ה-Vega 64, בכ-29% בממוצע (בין 20% ל-49%, תלוי במשחק), מה שאמור, על הנייר, למקם את הכרטיס החדש באותו טווח ביצועים כמו ה-RTX2080 של המתחרה Nvidia, ובמקום טוב לתת פייט בתור כרטיס גיימינג ל-4K.

אך כפי שלמדנו בהשקה הקודמת של כרטיסי המסך של AMD, עלינו לקחת את ההצהרות האלו באופן מדוד, ולחכות למבחני ביצועים אובייקטיבים יותר, מאשר מבחני הפנים של AMD. האם עומד בפנינו הכרטיס, והסדרה, שיחזירו את AMD לתחרות בשוק ה-GPU? או האם אנחנו חווים עוד כוכב נופל? נשאר לנו רק לחכות ולראות.