Carly & The Reaperman הוא משחק VR ששואף להיות יותר מסתם משחק VR.
המשחק מיועד לשני שחקנים, כאשר אחד מהשחקנים חובש קסדת VR, והשחקן האחר משחק עם שלט. שני השחקנים צריכים לעבוד ביחד על מנת להתקדם במשחק.
בעולם המקסים שיצרו Odd Raven ישנן שתי שדמויות: קארלי – ילדה שנשלטת כמו כל דמות קלאסית בגוף שלישי בעזרת שלט ו-The Reaperman – דמות ענק העוזרת לקארלי במסעה והיא בעצם שחקן בקסדת VR.
בתערוכת Gamescom נפלה בידי ההזדמנות לשחק בלא מעט משחקי VR אך במקרה הזה קבלתי הפתעה נעימה במיוחד. Carly & The Reaperman הוא משחק מולטיפלייר במציאות מדומה בלבד, אבל לא בדיוק.
כאשר אני מניח את משקפי המציאות המדומה על ראשי, מברכת את פניי דמות מתוקה בשם קארלי ומבקשת שאתן לה Fist Bump. ברגע אני נשבה באווירה ובסגנון האומנותי המסוגנן ועולם המשחק הבהיר והמעניין. עם זאת, עד כאן החוויה מוכרת, לא משהו שלא ראיתי מעולם.
מהר מאוד אני מבין שהדמות הקטנה לא נשלטת על ידי והיא לא אחרת מאשר אדם בשר ודם, בחור נחמד מצוות הפיתוח שעומד על ידי ומשחק דרך הפסרספקטיבה של קארלי המתוקה בפלטפורמר גוף שלישי. הוא מסתכל על מסך מחשב ואני בקסדת מציאות מדומה אחראי לעזור לו לעבור את השלב. סליחה. לעזור לקארלי.
בתור ה-Reaperman הענקי אני יכול לגרור את עצמי בסביבה דרך אחיזה בכל מקום במרחב ומשיכה של היד, שזו דרך מעולה לזוז ב-VR שלא גורמת לסחרחורת. דרך זו עובדת מעולה כאן כיוון שהשלבים עצמם קטנים ומספר תנועות מובילות למקום המבוקש.
בנוסף, אני יכול לתפוס עצמים בסביבה ולהניח אותם במקום אחר, אחת הדרכים הבסיסיות בה המשחק מציג פאזלים לשחקנים.
אבל הרכיב החשוב מכל הוא שיתוף פעולה בין שני השחקנים שהמרחק בין סגנון המשחקיות שלהם גדול מאוד. באחד הפאזלים אני רואה גשר שמוביל לפלטפורמה הבאה של קארלי. עם זאת, מנקדות המבט של השחקן השולט על קארלי הגשר בלתי נראה. אני נאלץ להנחות את השחקן ששולט בקארלי בעזרת השיחה ביננו כדי שידע לאן בטוח ללכת וכמה צעדים לקחת, כשאני יכול גם להצביע לו ולהיעזר בידיים שלי במרחב הפיזי כדי להוביל אותו לבטחה.
דוגמא נוספת לשיתוף הפעןלה באה בכך שכדי לעזור לקארלי לקפוץ למקום גבוה בשלב או לחצות תהומות גדולים אני צריך לקחת בלוקים ולהניח אותם במקום הנכון. לפעמים אפשר לקחת את הזמן, ולפעמים צריך לעשות זאת גם ביחד ומהר.
המשחק מתאים לכל המשפחה ותורם ליצירת הבנה הדדית ושיתוף פעולה דרך משחק פלטפורמה, פתירת חידות ובניה כדי להציל את העולם התחתון.
המשחק מציע 40 שלבים ומעל 10 שעות משחק וכמובן משחקיות אסימטרית מיוחדת במינה שהופכת את חוקי המשחק. מספר משחקים ניסו סגנון משחקיות אסימטרית אבל הצלחה גדולה לא נרשמה בדמות, גם אם מסתכלים על משחקי AAA כמו Evolve למחשב. אני מאמין שיש עתיד בז'אנר והוא מעורר עניין שמשחקים אחרים לא יכולים ליצור. יש משהו מיוחד ומרענן בעובדה ששני שחקנים נמצאים באותו העולם הוירטואלי ומשפיעים אחד על השני בפעולות שלהם, אבל כל אחד מהם נמצא ב"משחק אחר" – ביחד.
Carly and The Reaperman הוא המשחק הראשון מהסטודיו הצעיר Odd Raven והוא זמין כבר עכשיו ל-Oculus Rift, HTC Vive ו-Windows MR.