אם צפיתם בפרזנטציה של חברת Bethesda ב-E3 2018, אתם בוודאי ראיתם איך כל רגע ורגע ממנה היה מלהיב ומרגש. בין ההכרזות המרגשות זכינו לראות את ההכרזה על DOOM Eternal, המשחק הבא בסדרה הברוטאלית.

כחלק מכנס QuakeCon 2018, קיבלנו הצצה ראשונה למשחק ההמשך, הכוללת את קטעי המשחקיות הראשונים עד כה מהמשחק, יחד עם מידע בנוגע למה שמצפה לנו. המשחק החדש הולך להיות גדול יותר ומגניב יותר, ואני מאוד מצפה לקראתו. אז למקרה שפספסתם, הנה הפאנל מהכנס שבו id Software חשפו את כל הפרטים מלאי הדם של DOOM Eternal:

במשחק הקודם, היינו תקועים במאדים. הפעם אנחנו כבר לא תקועים שם, ובסרטון אפשר לראות שנזכה לבקר בשלל אזורים חדשים כמו עיר עתידנית שנשאבה לתוך הגיהנום (או שהגיהנום פלש אליה) ותחנת חלל על הירח של מאדים.

בסרטון אנחנו בנוסף רואים איזורים שאפילו מזכירים במקצת את משחקי Dark Souls, עם ארכיטקטורה גותית שלא מרגישה מאוד אופיינית לדום.

ולמען האמת, המפתחים כבר הכריזו שהם היו רוצים לפתח את העולם של דום עוד מעבר, ולא להתמקד רק במקום אחד. לפי דבריהם, הם אפילו מעוניינים לפתח משהו כמו יקום DOOM. אני רק מקווה שהשינוי במקום יתבטא גם בשינוי במשחקיות כמו כבידה שונה ולא פשוט רקע אחר לשמיים.

האויבים מהמשחק הקודם חוזרים ומביאים איתם תגבורת בלהות. בסרטון המשחקיות אנחנו זוכים לראות שדי עכביש מכאניים ומפלצתיים בשם Arachnotrons, שכבר פגשנו במשחקים הקודמים. הם נראים קשים למחיצה, אבל למזלנו הם גם די איטיים. בנוסף אנחנו רואים את אלמנטי הכאב – הגרסא הגדולה יותר והמכוערת יותר של הקאקהדמון (די לצחקק).

בנוסף לאלה, נראה שהמפתחים שמו לב לדבר שהיה מעט חסר במשחק הקודם – בוסים. לקראת סוף הסרטון, ניתן לראות יריב שבהחלט נראה כמו בוס שכזה. לדברי המפתחים הוא נקרא Marauder, ויש לו קשר ישיר ל-Slayer שאותו אנחנו משחקים, כשאת הפרטים העסיסיים הללו אנחנו נכיר לעומק במשחק.

כמובן שגם היריבים הישנים והמוכרים מקבלים מייק-אובר יפה, וכמו שניתן לראות בסרטון, נופלות מהם חתיכות בשר כאשר יורים בהם. ברוטאלי להפליא, בדיוק כמו שאנחנו מצפים ממשחק DOOM.

ה-Slayer שאותו אנחנו משחקים גם הפעם, מסתובב עם סכין טקטית קטלנית חדשה, שאיתה הוא יכול לבצע חלק מה-Glory Kills – מהלכי הסיום הברוטליים שבהם אנחנו חותכים את השדים לגזרים מדממים.

מעבר לסכין זו, הסרטון מראה לנו שדרוגים לדמות, כמו כפפה שנותנת בונוס להתקפות מקרוב אחרי Glory Kill.

בנוסף אנחנו זוכים לראות שדרוגים לנשקים מהמשחק הקודם, כאשר הבולט מביניהם, ואולי זה שישפיע באופן הכי משמעותי על המשחקיות, הוא השוטגן הנאמן שעכשיו מגיע עם תוספת של וו תפיסה שיתן לנו לקפץ מסביב לזירה, ולעבר אויבים וגם יתבטא בחיפוש ומציאת סודות המפוזרים לאורך השלבים.

כמובן שאנחנו זוכים לראות גם נשקים חדשים, ביניהם בליסטה שיורה חיצי אור נפיצים, שנדמה שהיא משמידה כל יריב במכה. בנוסף בסוף הסרטון אנחנו רואים נשק מאוד אפי אך עוד לא ברור עד כמה פרקטי – חרב אור ענקית. אני כבר יכול לדמיין את ה-Glory Kills המפוארים שאפשר יהיה לעשות איתה.

אחד הפיצ'רים המגניבים ביותר מסדרת Dark Souls היה היכולת לפלוש למשחק של שחקנים אחרים, ונראה ש-DOOM Eternal מתכנן לעשות את אותו דבר. שחקן אחר יוכל לשחק בתור שד ו"לפלוש" לסיפור שלכם במטרה להרוג אתכם. מנגד גם אתם תוכלו להיות אלה שפולשים לעולמות של שחקנים אחרים.

היוצרים מתארים את התוספת של המצב הזה בתור "דרך להפוך את ההרפתקאות שלכם ב-DOOM Eternal לעוד יותר בלתי צפויות".

זה נשמע מגניב, ומעניין אם תהיה איזושהי משמעות במשחק לפלישות הללו, כמו דרך להשיג יכולות מיוחדות או נשקים חדשים. נראה ש-DOOM Eternal מנסה להיות ה-Dark Souls של משחקי ה-FPS, ואני בעד.

סך הכל נראה ש-Bethesda ו-id Software בכיוון הנכון לעוד משחק אקשן מעולה. נוספו מלא דברים חדשים, אבל המכניקה בגרעין נשארה די דומה. הרי למה לשנות משהו שעובד? אני רק מקווה שהם עדיין ישמרו על העיצוב המצוין של המשחק הקודם במקום ללכת על זירות גדולות מדי וחסרות תוכן כמו שבדרך קורה כשמנסים להגדיל משחק מבלי להתחשב בשאר המרכיבים שלו.

עדיין לא ידוע מהו תאריך היציאה של DOOM Eternal, אבל הוא צפוי לצאת ל-PC, Playstation 4, Xbox One ו-Switch.