המשחק הקודם, Star Wars: Battlefront היה מאוד מרשים מבחינה טכנולוגית. הצוות של Dice עשה עבודה מדהימה בליצור חוויית Star Wars מפוצצת באקשן על גבי המנוע העוצמתי Frostbite. ממה שנראה בבטא המולטיפלייר של Star Wars: Battlefront II, המשחק הבא הולך להיות עוד הרבה יותר מרשים.

עם הפעלת הדמו, אנחנו זוכים לסרטון הדרכה מפי ג'ון בויאגה, הידוע גם בתור Finn, חייל הסער הסורר מ-Star Wars Episode VII: The Force Awakens,  ועובר בזריזות על מצבי המשחק השונים, ההבדלים מהמשחק הקודם, מצבי המשחק החדשים, ומה מצפה לנו בבטא.

ובכן, בבטא קיימים 4 מצבי משחק – Arcade, אשר מהווה מצב אימונים ומשימות לשחקן יחד; Galactic Assault, מצב הקרבות הרגליים הקלאסי; Strike, מצב משימות רגליות, ובמקרה של הבטא משימות "תפוס את הדגל" חד צדדית; ולבסוף Starfighter Assault, מצב קרבות החלל המעולה שכיכב ב-Star Wars Battlefront II המקורי מ-2005.

על מצבי Starfighter Assault ו-Galactic Assault הרחבתי כבר בעבר, בסקירת הדמו מגיימסקום, ובבטא ראינו את אותם שלבים ואותן דמויות.

ב-Starfighter Assault אנחנו זוכים להשתתף במתקפה על מעגן משחתות חלל של האימפריה, עם משחקיות שיותר משופשפת ומדוייקת מהמשחק הקודם. במהלך המשימה אנחנו נדרשים להגן על המעגן (אם נשחק את האימפריה) או לתקוף אותו (אם נשחק את המורדים). התנועה בחללית מאוד נוחה (בייחוד כשמשחקים במחשב), ומצאתי את עצמי מבצע תמרונים מסוכנים בתוך תעלות מוגנות בתחנת החלל מבלי להתקל בבעיות.

ולמען האמת, זה מושלם בשבילי. קרבות חלליות היו מבין המצבים האהובים עלי במשחקי באטלפרונט הישנים, והביצוע של מצב זה ב-Star Wars: Battlefront II הוא בדיוק מה שרציתי שזה יהיה. כפי שציינתי בסקירת הדמו מגיימסקום, במצב זה תוכלו לשחק חללית מסוג Fighter, Interceptor, ו-Bomber, כאשר הן נעות מהמהירה והתקפית ביותר, למשוריינת ואיטית ביותר. אם תרצו חוויה באמת מטורפת, תוכלו לעבור למבט מגוף ראשון ולשחק מתוך תא הטייס של החללית, ובכך אמנם לוותר מעט על שדה ראיה, אך זאת לטובת משחקיות עוד יותר אימרסיבית.

ב-Galactic Assault, תשחקו בשתי קבוצות, אשר אחת מנסה לבצע משימה מסויימת (למשל ללוות נגמ"ש של דרואידים לארמון על מנת להשתלט עליו) ועל הקבוצה השניה להגן על אותן מטרות. במצב זה תוכלו לשחק בתור 4 קלאסים מרכזיים: Assault, החייל הטיפוסי שרץ ויורה, עם הגנות מינימליות ונשקים לקרוב ולרחוק; Heavy, חייל איטי וכבד יותר, עם נשקים אוטומטיים, מגן זמני, ומכונת יריה; Specialist, הצלף החמקן, עם יכולות לחימה מרחוק, וסורק אשר מאפשר לו לראות יריבים מעבר לקירות; ו-Officer, קלאס התומך הקלאסית, עם יכולות ריפוי וחיזוק של החיילים האחרים.

בנוסף ל-4 הקלאסים, לאחר צבירת נקודות במהלך הקרב, ניתן לקרוא לדמות תגבורת, אשר ייחודית לכל צבא שתשחקו, ומצויידת בדרך כלל בנשקים כבדים יותר והגנות טובות יותר. בנוסף ניתן להשקיע את הנקודות במהלך הקרב על מנת לזמן רכב, בין אם טס או על הקרקע, או דמות גיבור.

באופן אישי, מאוד נהניתי לשחק את ה-Heavy Trooper: היכולת להגן על עצמך עם מגן, יחד עם הנשק הכבד, גרמו לי להרגיש חזק מאוד, ומאוד עזר לי כשנלחמתי מול גלים של חיילים.

מצב Strike היה מצב חדש, שלא ראינו לפני הבטא. במצב זה זכינו לשחק את ה-New Order, כאשר הם צרכים לגנוב אוצר מבסיס המורדים במצודה של מאז (אשר הופיעה ב-Episode VII). מצב זה משחק מאוד דומה ל-Capture the Flag חד צדדי, בו המסדר החדש צריך לחטוף את האוצר ולהביא אותו לנקודת הסיום על מנת לנצח בסיבוב. מצב זה היה די טיפוסי במשחקיות שלו ולא התלהבתי ממנו באופן מיוחד, אבל שאר המפות בשלב צפויות להציג משימות שונות, וחלקן כנראה יהיו קצת יותר מקוריות מהבחינה הזו.

המצב האחרון שהיה זמין למשחק בבטא הינו Arcade. מצב זה הינו מצב לשחקן יחיד (אך במשחק המלא ניתן יהיה לשחק אותו גם במולטיפלייר), ובו תשחקו חייל או גיבור ותדרשו לבצע משימות אימון, כמו למשל להרוג כמות מסויימת של חיילים בזמן נקוב. בבטא זכינו לשחק את Darth Maul, הסית' שהכיר לעולם את חרב האור הדו צדדית, והוא ממש ממש כיף למשחק. דארת' מול מסוגל להשתמש בהתקפות רחבות עם החרב ולנוע במהירות, ואף לזרוק את החרב שלו, ומצאתי את עצמי כותש שורות של אויבים מבלי להפגע. קולות הפיצוץ של חרב האור, והבסים שעושה החרב כאשר היא נזרקת באוויר רק הוסיפו לכל ההרגשה הכיפית הזו.

הבטא גם נתנה לנו טעימה ממערכת ה-Loot Boxes and Star Cards במשחק. על משימות שונות שנבצע או בתמורה לכסף משחק או אפילו כסף אמיתי, ניתן להשיג Loot Boxes, אשר בכל אחת 3 יכולות חדשות לדמויות שלנו. יכולות אלו עשויות להיות נשק חדש, או בונוס מגניב לאחת הדמויות. במהלך הבטא לא היה שיפור מורגש בזכות ה-Star Cards שקיבלתי, ולא ברור עד כמה זה יהיה מאוזן כאשר המשחק המלא יצא ובו Micro Transactions, אבל נשאר לחכות ולראות.

סך הכל, הבטא של Battlefront II היתה מעולה. היא גרמה לי לדעת בדיוק איך המשחק המלא הולך להרגיש על המחשב שלי כשהוא יצא, ועושה רושם שזו חוויית Star Wars מהסוג שתמיד רציתי. המשחק המלא יצא ב-14 לנובמבר ל-Xbox One, PC ו-PlayStation 4.