אירועי Gamescom 2017 התחילו וזכינו לבקר בפרזנטציה האקסקלוסיבית של EA. במסגרת האירוע, זכינו לשחק ב-Star Wars: Battlefront II.

חלק הדמו הראשון הציג קרב רגלי במפה של חדר המלכות בכוכב Naboo, בתקופת ה-prequels, שלא היתה במשחק הקודם. בתקופה זו ניתן לשחק את הרפובליקה, ובה צבא המשובטים, אל מול קונפדרציית המערכות העצמאיות, ובה צבא הדרואידים.

בתחילת הדמו נזכה לבחור בסוג החייל שנרצה לשחק. המשחקים חזרו להיות Class Oriented ועל כן כל דמות מתאפיינת במשחקיות שונה באופן יחסי. בשני הצדדים ניתן לבחור באחת מ-4 דמויות בסיסיות – Assault, שהוא חייל קל וזריז המשתמש ברובה סער בסיסי, אקדח למרחק קרוב ורימון למצבים לחוצים, Heavy Trooper בעל רובה סער כבד, מכונת יריה, מגן, ומטול רימונים, Officer שהוא דמות תומכת, עם אפשרות לשחרר צריח  אוטמטי, יכולת שמחזקת את החיילים לידכם ומוקש, ו-Specialist שהוא הסייר/צלף בחבורה, עם רובה צלפים, מוקש, ורדאר שחושף את היריבים הקרובים אליך.

השליטה על חיילים רגליים מאוד דומה למשחק הקודם. עם זאת, הרגשתי שהתגובה של הסאונד, היריבים, והנשק שלי, כולם הגיבו בדיוק כמו שציפיתי מהם. דרואידים שהשמדתי התרסקו בצורות שונות, פיצוצים של טילים ורימונים יצרו כאוס, וכל המשחק היה מאוד אימרסיבי.

תוספת נחמדה מאוד שאהבתי היא שבשונה מהמשחק הקודם, במשחק זה אין pick ups ובמקום, ככל שתשיגו עוד הריגות ותתרמו עוד למשימות המפה, תזכו בנקודות אשר באמצעותן תוכלו "לקנות" דמויות מתקדמות יותר כמו ה-Jump Trooper שיכול לזנק באמצעות Jump Pack, וכן להפעיל גיבורים כמו Rey ו-Han Solo מצד הרפובליקה, ומנגד Darth Maul ו-Boba Fett מצד הקונפדרציה (הגיבורים אמנם אינם מותאמים לתקופה שבה שחקנו, שכן האן סולו היה בחיתוליו וריי עוד לא היתה בתוכניות, אבל ככל הנראה אלו הדמויות ש-EA רצתה לחשוף בשלב הזה).

בחלק הדמו השני זכינו לשחק במצב המשחק החדש שהוכרז רק לאחורנה – קרבות בחלל. בעוד שבמשחק הקודם זכינו לטוס בחלליות, מצב משחק זה היה דל באופן יחסי למשחקים המוקדמים בסדרה. Battlefront II מחזיר את הקרבות מוכווני המשימות שראינו במשחקים המוקדמים בסדרה. במסגרת הדמו זכינו לשחק את האימפריה או את המורדים ולהגן או לתקוף, בהתאם, מעגן של משחתת של האימפריה.

בסיבוב הראשון אמנם לקח לי זמן להסתגל לטיסה בחלליות, אך לאחר זמן קצר התרגלתי למשחקיות אשר הזכירה לי במידה רבה את זו של Battlefront 2 המקורי מ-2006. זכינו לבחור אחת מ-3 חלליות – בצד המורדים בחרנו בין ה-X Wing, אשר מעוגלת למדי, וטובה בקרבות מול חלליות אחרות, עמידה, ותוקפת מטרות נייחות במידה טובה, ובעלת היכולות לשגר Proton Torpedos טילים עוקבים אשר יכולים להשמיד חללית במכה ויכולת להנעל על יריב קרוב, A Wing, חללית מהירה אך פגיעה מאוד, שיכולה לשגר טילים חלשים יותר, להפעיל overdrive למנועים על מנת להתחמק במהירות, ובעלת לייזרים שיורים בקצב מהיר מאוד ושימושיים בהשמדת מטרות, ולבסוף ה-Y Wing, אשר בעל יכולות הגנתיות טובות יותר, ומסוגל להפציץ מטרות בצורה יעילה.

בצד האימפריה תוכלו לשחק את ה-Tie Fighter, אשר מקביל ל- X Wing ביכולות שלו אך מסוגל גם לבצע overdrive למנועים בשביל להתחמק מיריות, Tie Interceptor, המקביל ל-A Wing, שלא שיחקתי בו ליותר מדי זמן, אך באופן דומה למקבילו הוא בעל קצב יריות מהיר יותר ומעולה להשמדת מטרות, ולבסוף ה-Tie Bomber, שבנוסף להיותו משוריין ואיטי, הוא מסוגל לשגר מספר טילים בבת אחת ובכך הופך למכונת השמדה מעולה. באופן אישי מאוד נהניתי לשחק ב-Tie Bomber משום שהוא הטנק שבחבורה, ומאפשר לכם להסיח את דעתם של אויבים בצורה יעילה ומבלי ליפול.

בנוסף בדומה למצב החיילים הרגליים, גם במצב זה ניתן היה לעבור להשתמש בגיבור אחרי שהשגתם מספיק נקודות. האימפריה זכתה להשתמש ב-Darth Maul על חללית ה-Scimitar שלו, אשר יכולה להפוך לבלתי נראית, ו-Boba Fett עם החללית האיקונית שלו, Slave One, שיכולה להשתמש בפצצות ההלם המאוד איקוניות שלה על מנת להשמיד חלליות יריבות רבות בצורה יעילה. חיילי המורדים זכו לשחק את Han Solo ו-Chewbacca בחללית ה-Millennium Falcon, אשר מאוד משוריינת ויכולה לשרוד לזמן רב בקרב מול חלליות אחרות, ו-Po Damron, וה-X Wing המיוחד שלו, בעל יכולת לחזק חלליות נוספות בקרבתו.

במשימה המורדים התבקשו להתקיף את ההגנות של המעגן של האימפריה, להסתנן לתוך תעלה פנימית על מנת להשמיד את מחוללי המגן שלה, לפגוע בזרועות הנושאות את המשחתת של האימפריה ולבסוף לתקוף את הכור המפעיל את הספינה על מנת להשמיד אותה באופן סופי. האימפריה, בתורם, נדרשו להגן על המטרות, תוך כדי שהם מדללים את כוחות המורדים ככל הניתן, וכמו כן משמידים את הסיירות של המורדים, אשר מתקדמות לעיתן בשלב כשהן נשלטות על ידי ה-AI, ותוקפות יריבים ומטרות במפה, בדומה ל-AT AT מהמשחקים הקודמים. באופן אישי, במצב משחק זה הרבה יותר מעניין בעיני לשחק את הצד התוקף, אך המשחק הסופי יכיל מגוון רב של מפות אשר יאפשרו גם לאימפריה וגם למורדים לשחק את הצד התוקף.

אני משוכנע שמצב משחק זה יהיה מהלהיטים של המשחק – המפות מלאות בפרטים, חלליות, ודברים לעבור לידם ולשים לב כמה מהר אתם טסים, בעוד אתם מפוצצים חלליות, מסתתרים מאחורי אנטנות ענקיות בכדי להפתיע אותם, ונכנסים לתוך תעלות פנימיות במעגן על מנת להשמיד את מחולל המגן הנמצא בפנים – מצב זה נותן חווייה אותנטית של קרבות חלל.

באופן אישי, Battlefront היה המשחק שהכי נהניתי ממנו בפרזנטציה הזו, ואני מאוד מצפה לקראתו.

המשחק Star Wars: Battlefront II יצא ב-17.11.2017 ל-Xbox One, PlayStation 4 ו-PC.