אחד המשחקים החמים ביותר של Gamescom 2017 היה Middle Earth: Shadow of War. כהמשך ישיר למשחק הקודם, Shadow of Mordor, כאן נעשתה עבודה מטורפת בניסיון לתפוס את סדר הגודל העצום של עולם שר הטבעות.
סיפור המשחק מתרחש בין סיפורי ההוביט לעלילת ספרי שר הטבעות, והוא מתקשר אליהם באופן ישיר. ב-Shadow of War, טאליון ילחם מול באלרוג, מול ה-Witch King, ואפילו מול סאורון. באופן אישי מאוד מלהיב בעיני לשחק, לפחות מבחינה עלילתית, דמות כל כך חזקה, ועוד בעולם האדיר של שר הטבעות.
ב-Shadow of War אנחנו נראה עולם גדול יותר, סיפור מסיבי עם שלל סיפורי צד ו-Nemesis System מורחב. טאליון וקלברימבור מקבלים יכולות מורחבות, עם שלל סקילים נוספים שניתן לבחור בהתאם לסיטואציה. חלק מהיכולות החדשות משפרות את המוביליות וחלק מוסיפות יכולות חדשות לקרב, כמו למשל אפשרות להרעיל את היריבים או לבצע שרשרת של הריגות בעזרת קלברימבור. למען האמת, מרוב מגוון האנימציות של הדמויות בקרבות, צוות המשחק נאלץ למצוא שיטות חדשות לקווץ אותן על מנת שהכל יכנס על דיסק המשחק.
ככחלק מהמשחקיות החדשה, טאליון יכול להשתלט על אורקים ולזמן אותם שיילחמו לצידי בהמשך, לשלוח אותם להסתנן לתוך מחנה אויב, או לגייס אותם לצבא שלו. עוד לא ידוע הרבה על מצב ניהול הטירות והצבא של Shadow of War, אך ממה שנאמר לנו, תהיה לשחקן האפשרות "לקבוע את רמת הקושי" בכך שהוא יבחר אם להסתער לבד על מבצרים, או להשתלט עליהם לאט באמצעות מרגלים, או ביחד עם חבורת אורקים שהוא מגייס.
בכנס יצא לנו לראות ולשחק בשני דמואים. לפני בחירת המשימות, זכינו לראות את עץ היכולות החדש והעצום, ולהעלות את הדמות רמות. העץ היה מחולק נושאית ל-5 סוגים שונים של התמחויות, ולא היתה הגבלה על אילו יכולות יכולנו לקחת, כאשר היכולות היו מחולקות ליכולות שקשורות לתנועה, יכולות שקשורות בהשתלטות על אורקים, יכולות שמחזקות את טאליון או את קלברימבור בקרב, וכו'.
הדמו הראשון היה משימה שבה נדרשנו להכנס לתוך מבצר אורקים, ולהרעיל את מקורות האוכל שם, ולבסוף לנצח קפטן אורקי חזק. זכינו להשתמש בחלק מהיכולות החדשות, כולל פיצוץ ספקטרלי שקלברימבור משחרר על מנת לפגוע ולדחוף לאחור יריבים מסביבו, ויכולת התחמקות שבה טאליון מתמזג לתוך קלברימבור ומשתגר דרך יריב, תוך כדי שהוא עובר דרך היריב ומהמם אותו.
הדמו השני שראינו היה מתוך הסיפור, אז קראו באחריותכם, למרות שסביר להניח שחלק זה יהיה יחסית מוקדם במשחק. בדמו זה, נדרשנו לעצור טקס שאחד הכוהנים האורקים מנסה לבצע בתוך משהו שנראה כמו פיר וולקני. את המשימה התחלנו בטיפוס על מגדל שמירה, והתבקשנו להרוג 10 חברי כת אורקיים. התחלנו בלהרוג אותם בחשאיות. אחת היכולות החדשות במשחק היא שניתן לבצע קפיצה נוספת באוויר בתור קלברימבור, ובשילוב עם ירי חיצים ויכולת הוצאה להורג חדשה, שבה ניתן להשתגר לכיוון יריב שראינו בכוונת הקשת שלנו ולהוציא אותו להורג מיידית, ובכך בעצם ניתן היה להמשיך להרוג את השומרים שבראש כל מגדל שמירה, מבלי לנחות על הקרקע ולטפס מחדש, וכן מבלי לבזבז עליהם חיצים מיותרים.
לאחר שהרגנו את חברי הכת, פגשנו את האורק הכוהן, ולאחר שהוא הציג את עצמו, נלחמנו גם בו. האורק הכוהן הוא דוגמא לאחד הקלאסים החדשים של אורקים אשר נראה במשחק הזה, מאחר והוא Necromancer. בקרב מולו זכינו לפוצץ מיכל אשר הפיץ רעל מסביב אשר פגע בכל האורקים מסביב, ועשה כמות נזק מסיבית לאורק הכוהן שרצינו להרוג. לבסוף, האורק אמר עוד כמה דברים וברח באמצעות פצצת עשן, ואנחנו נאלצנו לקפוץ לתוך הפיר הוולקני כדי לעצור את השלמת הטקס.
בתוך הפיר הוולקני אנחנו רואים סרטון בו מספר אורקים מבצעים טקס, ומתוך הלבה יוצא לא אחר מאשר הבאלרוג, טאר גורות'. זה לא אותו באלרוג שאנחנו רואים בסרטים. קלברימבור מציין שלא נוכל לנצח אותו לבד ובמזל, מגיעה הרוח Carnan, שהיא אחת מבנות הברית שלנו במשחק הזה, ומשנה צורה ליצור ענקי שנלחם בבאלרוג. אנחנו נדרשים לירות חיצים בגב החשוף של הבאלרוג, עד שהוא בורח, וממשיכים לרדוף אחריו במעלה הפיר, ואף מטפסים על קארנאן ונלחמים בבאלרוג על גבה, עד שלבסוף הבאלרוג בורח ונגמרת המשימה.
ניכר שנעשתה עבודה מטורפת על המשחק, והוא בהחלט נראה כמו יצירת אומנות. המשחק Middle Earth: Shadow of War יצא ב-10.10.2017 ל-PlayStation 4, Xbox One ו-PC, וב-7.11.2017 ל-Xbox One X.