כפי שכולכם וודאי זוכרים, לפני זמן מה שוחררה תצוגה מקדימה של Might & Magic Heroes VII שהשאירה אותי עם רושם די חיובי והרבה ציפיות מהמשחק המוגמר. עכשיו, אחרי בערך 30 שעות של הגרסה המלאה, קשה להגיד אם אני באמת אוהב את המשחק בזכות עצמו, או רק כחלק מסדרה אהובה. חלק מהדברים שקיוויתי שהם רק פאשלות של התצוגה המקדימה נשארו, בזמן שחלק מהתכונות שהיו לי ציפיות מהן התבררו כלוקות בחסר מבחינת ההשראה מאחוריהן.
מהצד היותר חיובי, כל מה שהיה בתצוגה המקדימה נשאר אותו הדבר – החל במערכות. אפילו אם נתעלם ממצבי המולטיפלייר וה-Skirmish, המשחק Heroes VII מתהדר בחוויה ארוכה לשחקן יחיד. עם 7 מערכות שונות לכבוש, לא יחסר לכם תוכן. שלבי המערכה גם טומנים בחובם את רוב הנרטיב, בעזרת שימוש בדיאלוגים באמצע המשימה וקטעי מעבר. תוסיפו לזה את הגודל העצום של מפות המערכה, ואתם יכולים לצפות לעשרות שעות רק בלעבור את הכל – והרוב די מעניין, במיוחד אם אתם עוקבים אחרי האירועים ב-Ashan לאורך הסדרה.
כמובן, Might & Magic Heroes אף פעם לא היה במיטבו כששיחקו בו לבד. מבחינת המולטיפלייר, Heroes VII חוזר עם כל מצבי המשחק שלמדנו לצפות להם, למרות שמבחר המפות הזמינות בשחרור הראשוני די מצומצם – 8 מפות בסך הכל, רובן בגודל של 3-4 שחקנים. עדיין, לא היתה לי בעיה להתחבר למשחק אונליין והחוויה היתה יציבה ומהנה. מכיוון שעורך השלבים נכלל בגרסת השחרור, אני מצפה לעוד מפות להגיע מטעם הקהילה בעוד לא הרבה זמן, למרות המחסור בתמיכה ב-Steam Workshop.
מבחינת הגרפיקה, Heroes VII בינוני לכל היותר, מה שקצת מחמיץ את הלב. משחק ששוחרר בסוף 2015 לא יכול להרשות לעצמו ש-DX9 יהיה האפשרות היחידה, ובזמן שעיכלתי שסדרת Heroes לא נועדה מעולם להיות יפהפייה, עדיין היה קצת מאכזב שהמשחק נראה כל כך תפל. החוטאת העיקרית בכך היא נקודת המבט על הערים, שנראו מצוירות לא משהו ביד ומצוירות לא משהו במחשב בו זמנית. עם יד על הלב, קיוויתי למשהו שנראה קצת יותר טוב.
הקרבות היו תמיד "הבשר" האמיתי של Heroes, ובמשחק Heroes VII, החליטו ב-Limbic Entertainment ליצור מצב משחק המוקדש כולו לכך, ונקרא "Duel". ניתן לשחק בו נגד שחקן אחר או נגד אינטליגנציה מלאכותית, במצב הדו-קרב הזה תערכו קרב עם גיבור והגדרות צבא קבועים מראש. לרוע המזל, מצב הדו-קרב לא מפותח עד כדי כאב ומרגיש יותר כמו הדגמת אפשרות מאשר מצב משחק מוגמר. בגלל שאי אפשר לערוך את הצבאות והגיבורים, המצב מרגיש די נוקשה ולא מעניין במקום המבחן לפיקחות טקטית שהוא אמור להיות.
Might & Magic Heroes VII מרגיש יותר כמו התנצלות או מחווה לסדרה מאשר משחק העומד בזכות עצמו, ורואים את זה בכל ההיבטים, במיוחד בקרבות. למרות שמכניקת האיגוף (אפשר לתקוף צבאות מהצד בשביל יתרון אסטרטגי) מוסיפה מעט חדשנות לנוסחת הסדרה שבקושי השתנתה, כל השאר נשאר בדיוק אותו הדבר. הגלגל של השגת שלל, לחימה, ועליה ברמות ממשיך להתגלגל ונהיה משעמם אחרי כמה זמן – במיוחד כששום דבר לא באמת השתנה ואני שולח לקרב את אותו צבא הקשתים בדיוק מאז Heroes IV.
לסיכום, מה שמפריע לי יותר מהכל ב-Might & Magic Heroes VII הוא המחסור בחדשנות. למעט מכניקת הקרב החדשה היחידה, שום דבר חדש לא נוכח בשחרור הזה. כל מה ש-"חדש" הוא בסה"כ ביטול של השינויים ב-Heroes VI, החל מההצגה מחדש של יחידות הלחימה ועד לחזרת גילדת המכשפים. אם אתם גם ככה מעריצים של הסדרה אז אין שאלה בכלל, תתפסו לכם עותק של Heroes VII ותהנו ממנו ככל שלבכם חפץ. בכל מקרה אחר, מה שיש לנו כאן הוא משחק בינוני שעושה יותר מאמץ להחזיר את הסדרה לשורשים מאשר להתקדם בצעד אמיץ קדימה.