עברו עשרים שנים ארוכות מאז שפרוייקט XCOM נכשל בעצירת אימת החייזרים, ומכדור הארץ נותרו עיי חורבות. לאנושות בקושי היה סיכוי להגן עצמה והיא נחלה תבוסה במלחמה הראשונה אחרי מספר חודשים בודדים של התנגדות חסרת תועלת. החייזרים השתלטו והמין האנושי מתקדם במהירות למקום הראשון ברשימת המינים בסכנת ההכחדה, כאשר בני האדם הנותרים  נכלאים על ידי האדונים החדשים שלהם מסיבות שאינן ידועות. מיותר להגיד, המציאות נראית קודרת.

כאן מגיעה ה-Avenger, הנוקמת, בסיס האם החדש של XCOM – מפקדה מעופפת כשבראשה עומדים אתם כמפקדים של ה-XCOM החדש ומנסים לאחד את שאריות המין האנושי בכדי לבנות כח התנגדות שיוכל לכבוש מחדש את כדור הארץ מידי הזרים. המפקדה המעופפת היא רק אחת מני כמה תכונות חדשות שראינו. מחדרים אופציונליים חדשים לשיפוץ מוחלט של מערכת ההתאמה האישית, XCOM 2 גדול יותר וטוב יותר בכל צורה ואופן.

2K_XCOM_2_GAMESCOM_SCREENSHOT_CharCustom_03

שלא כמו בקודמו, הרבה יותר מאפיינים בבסיס החדש שלכם ניתנים לניהול וכיוון. לבנות חדר זה כבר לא מספיק. אתם יכולים (וכדאי לכם) לאייש אותו, ולבחור שבילי שדרוג שהולכים יחד עם האסטרטגיה וסגנון המשחק שלכם. ניהול הבסיס הופך להרבה יותר דינמי ואינטראקטיבי כשכח האדם הוא משאב מוגבל ואתם נאלצים לעשות ג'אגלינג עם מספר המגוייסים המועט שבידיכם בין מטלות מדע, מכונאות או חיילות. נדרשת כאן מלאכת איזון ושמירה על שיווי המשקל העדין, אבל בלי לחץ, אם לא תצליחו אבדה תקוותה האחרונה של האנושות.

שניים מהמתקנים החדשים שהראו לנו היו בית הספר לטקטיקת גרילה, שפותח שיפורים בלעדיים לחיילים שלכם, ומתקן הניסויים החדש, מבנה מכונאות שאם תאיישו אותו בכמה אנשים טובים תקבלו שיפורים אקראיים לפריטים שכבר ברשותכם. השיפורים עצמם אמנם אקראיים אבל כולם מבטיחים להיות יעילים ואפילו עלולים לשנות את מהלך הקרב. השיפורים האפשריים כוללים בתוכם תחמושת רעילה, לוחות שריון משופרים והרבה שפצו"רים יעילים לנשקים.

2K_XCOM_2_GAMESCOM_SCREENSHOT_ProvingGround_03

גם ממשק המשתמש שופר עם תכונות קטנטנות, כמו כפתור המאפשר לכם לחכות להשלמת מטלה מסוימת או פעולה המתרחשת מחוץ למסך, אבל בסך הכל, זה אותו הממשק שכבר ראינו בעבר. ההתראות שקופצות עם משימות הן רגישות לזמן, קלאסי ל-XCOM, אז אל תצפו להציל את כולם כל הזמן. מפקד טוב צריך לדעת מתי להיאבק ומתי לסגת.

השינוי האחרון שראינו, היה השינוי באינטיליגנציה המלאכותית של האויבים. כמו ב-XCOM, החייזרים פיתחו ציוד חדש וקידמו את תכניות הקרב שלהם עם מחשבה מוכוונת מטרה. הדוגמה אותה הציגו לנו היתה עם המטרה לטווח הבינוני של שיגור עב"מ חדש בכדי לאתר את ה-Avenger וליירט אותה מהשמיים, יחד עם המטרה לטווח הקצר של שיפור השריון בכדי להעצים את יכולת המגננה. כמובן, מטרת העל של החייזרים היא השמדתה של ה-XCOM יחד עם השלמת התכניות הזדוניות שלהם.

2K_XCOM_2_GAMESCOM_SCREENSHOT_Geoscape_DarkEvents

באופן טבעי, לא רק לחייזרים יש צעצועים חדשים ונוצצים. ה-XCOM לא רחוקה מאחור. למרות שכבר לא תקבלו משלוחים של כח אדם וציוד מבעלי ברית במחזורים קבועים, המדענים והמכונאים של ה-XCOM עושים הרבה מחקר ופיתוח בתוך הבית. הרבה מהמשימות מתרכזות למעשה בריכוז משאבים ומודיעין, כמו גם שחרורם והצלתם של אנשים שעשויים להיות כשירים להצטרף למאבק – הכל בשם האנושות.

נדמה לי ש-XCOM 2 הוא תמונת מראה של המשחק הקודם. אם בראשון היה לכם כוכב להגן עליו, אתם נמצאים כאן מול כוכב שעליכם לכבוש. אם במשחק הקודם התנהלתם בבסיסים נייחים וצדתם חייזרים ניידים, עכשיו אתם בבסיס נייד והחייזרים מנסים לאתר אתכם במתקנים קרקעיים. אנחנו נעקוב אחרי המשך פיתוח המשחק מקרוב עד שייצא בנובמבר הקרוב, ואני יכול רק להגיד שללא ספק, יצאתי מתצוגת Gamescom 2015 במצב רוח לתת בראש לחייזרים.