עם תאריך השחרור ל-Just Cause 3 שמתקרב במהירות, סוף סוף היתה לי הזדמנות להתנסות קצת עם המשחק ב-Gamescom 2015. ההתנסות היתה בת שתי חלקים, אם לומר את האמת, כי שיחקתי במשחק גם בתדריך של Microsoft's Xbox לפני הכנס ושוב בכנס עצמו. השלבים בהם יצא לי לשחק היו אותם השלבים, אבל זה לא כאילו אפשר לשחק יותר מדי Just Cause 3.

אם לא ראיתם עד כה צילומים מתוך המשחק, מחכה לכם פינוק כי Just Cause 3 לוקח את הנוסחה היציבה של המשחק הקודם בסדרה ומעצים אותה עם עוד אלמנטים של משחקיות וחידושים וויזואליים.

התוספת הגדולה הראושנה לארסנל ההרס של ריקו היא חליפת הכנפיים החדשה. כאשר המצנח של ריקו הותאם להיות יותר איטי וקל לשליטה, נדרשה שיטה נוספת לצניחה מהירה. חליפת הכנפיים ממלאת את החלל בצורה מושלמת. היא מאפשרת טיול מהיר בהרבה ובעל אופי ישר יותר דרך השמיים, ותוך כדי משחק תוכלו להחליף בחופשיות בין חליפת הכנפיים למצנח המסורתי. במהלך זמן ההתנסות עם המשחק שהיה לי, אחד מהאתגרים הזמינים היה אתגר צניחה בחליפת כנפיים הדומה לאתגרי המטוס שראינו בעבר. טוס דרך הטבעות, פגע במרכז המטרה בשביל נקודות נוספות – רק שהפעם, זה בחליפה. חליפת הכנפיים היתה כיפית והגיבה טוב, בהחלט נועדה לשימוש אחרי שיגור במהירות גבוהה מגג או קפיצה מכלי טיס כלשהוא.

שינוי גדול נוסף היתה מערכת הסקילים החדשה – שוב, הרחבה של האוספים של Just Cause 2. הפעם תאספו גלגלי שיניים שמוענקים כפרסים על אתגרים ובאים במגוון קטגוריות. גלגלי שיניים לנשקים פותחים שיפורים לנשק, גלגלי שיניים לרכב מאפשרים שיפורים לרכבים וכן הלאה. עץ השיפורים החדש הוא די סטנדרטי ואין שום דבר יוצא מן הכלל שנוסף בו, אבל כעת, שדרוגים שנפתחו ניתנים לכיבוי והדלקה בכל זמן כל עוד אתם מחוץ לקרב.

jc3_gamescom_sc1

כמובן, הבשר האמיתי ב-Just Cause 3 הוא ההרס במימדי ענק. במונחים של גודל מפה, Just Cause 2 ו-Just Cause 3 די דומים. בכותר החדש, לעומת זאת, יש יחס יותר טוב של אדמה למים. עוד אדמה יבשה בה תוכלו להשתולל מאשר מים. ההרס עצמו די דומה ואפילו זהה למה שראינו בעבר – מתקני האויב מסומנים בפסים האדומים המסגירים, מאפשרים לכם לזהות אותם בקלות מרחוק. מלבד לשיפור בגרפיקה, שני המשחקים משתחקים בצורה דומה מאד.

כמו בכל משחק המשך, חלק מתשומת הלב הוקדשה למספר שיפורים לטובת נוחות, אבל שוב, זה לא שום דבר משנה-משחק. אם להיות ספציפי, אהבתי את מערכת ההצנחה החדשה והגישה הפשוטה להזמנת תחמיש ואפסניה. במקום לקרוא רשימת קניות של כלי רכב ונשק שפתחתם, תוכלו לסמן סט ציוד בתור הפק"ל שלכם ולקבל אותו בהצנחה במספר קליקים קצרים, כמעט מיד. זה מפחית משמעותית את הזמן אותו תבלו בלא לפוצץ דברים.

jc3_gamescom_sc3

ואם כבר מדברים על לפוצץ דברים, בדמו בו שיחקתי היתה לי הגישה לשתי משימות הרס שונות. האחת נעה מסביב לירי טילים ממטול ה-RPG הנאמן של ריקו, והשניה היתה משימה להשמדת בסיס אויב בעזרת טנק או הליקופטר. היו עוד שתי משימות אבל הן היו אתגרי ניווט בעזרת חליפת הכנפיים וכשכאלה היתה בהן כמות קטנה ומחפירה של פיצוצים. ממש לא מה שאני מחפש בדמו של Just Cause 3. מצידי, ביליתי בערך חצי שעה בטיסה ממקום למקום בהליקופטר, יורה עשרות אלפי כדורים על כל דבר עם פס אדום עליו עד שהגעתי להחלטה שהבסיס מושמד מספיק. כל התהליך היה מאוד שליו, אפילו זן, חוץ מהסוף ממש. בכדי להשיג תוצאה מושלמת של 5/5 הייתי צריך לצבור 30,000 נקודות. התוצאה הטובה ביותר שלי? 29,800.

חליפות כנפיים ותוצאות בצד, Just Cause 3 מבטיח השתובבות מהנה בשטחו של הארכיפלג החדש. העלילה מבטיחה להיות יותר משמעותית אבל מכיוון שלא ראיתי עדיין משימת סיפור, אני מעדיף לא להעלות השערות בשלב זה. מה שחשוב זה שיצא לי לפוצץ דברים, לראות את הגרפיקה החדשה והמדהימה ובתור הדובדבן שבקצפת, הצלחתי לשבור צלחת לווין… עם הפנים של ריקו. סוף טוב הכל טוב.