New World, שמגיע במאי הקרוב, מנסה לשלב בין שני ז'אנרים – משחקי תפקידים המוניים מקוונים, ומשחקי הישרדות. בדרך כלל, משחקי הישרדות כגון Ark ו-Rust מוגבלים לכמה עשרות או מאות בודדות של שחקנים בשרת. New World מנסה להעלות את המספר הזה לאלף בעזרת הטכנולוגיה שיש בידי Amazon.

סיפור הרקע מבוסס על המאה ה-17 בה יצאו מסעות ימיים לגילוי איים ויבשות. במשחק נמצא את עצמנו ב-Aeternum, אי מסתורי שמתרחשות בו תופעות על טבעיות. במשחק לא יהיו מקצועות, אלא מגוון יכולות פיזיות ועל-טבעיות שישתפרו כשיעשה בהן שימוש, וכך השחקנים יבנו את הדמות שלהם לפי סגנון המשחק בו ישחקו.

הקרבות עצמם מזכירים משחקי פעולה יותר מאשר משחקים המוניים קלאסיים שבהם ההתקפות והיכולות מכוונות אוטומטית על האוייב המסומן (Tab Targeting). כדי לפגוע ולהילחם טוב תצטרכו לנוע, לכוון, להכיר את הטווחים של ההתקפות והיכולות, וגם לדעת לחמוק.

Sand box vs Theme park

לאי Aeternum נגיע חסרי כל פרט לבגדים לגופינו, ונצטרך להשתמש במשאבי הסביבה ליצור חפצים וציוד כדי לשרוד. לאורך המשחק שחקנים יוכלו גם להקים מושבות ולהלחם על שטח ומשאבים, לא רק נגד שוכני האי המקוריים אלא גם בינם לבין עצמם.

המשחק מבוסס על עיקרון "ארגז החול": אנחנו שמים לכם את כל המשאבים והמפה נגישים ופתוחים, עכשיו לכו עליהם מכות ותעשו מה שבא לכם. בניגוד למשחקים המבוססים על עקרון "פארק השעשועים" שבו קיימות מטרות מוגדרות מראש בצורת מבוכים ומשימות. ב-New World יהיו אמנם משימות, אבל הם לא יהוו ציר מרכזי בחווית המשחק, לפי חזון המפתחים.

PVP vs PVE

שחקני משחקים המוניים מתחלקים לשתי קטגוריות עיקריות – אוהבי (PVE (player versus environment ואוהבי (PVP (player versus player.

עד לאחרונה הפיתוח של New World היה מכוון PVP, אך בעקבות פידבק של שחקני PVE שהתקשו להתמודד עם זה שהם בסכנת חיים בכל מקום ובכל זמן, Amazon בחרה בפתרון ביניים מסוג Flagging. משחקים שמשתמשים בפתרון הזה מאפשרים לשחקן לבחור מתי הוא מעניין ב-PVP, מה שיאפשר לו לתקוף שחקנים אחרים, ולשחקנים אחרים לתקוף אותו. קהילת ה-PVP התאכזבה מאוד והעבירה ביקורת קולנית על ההחלטה, אבל גם היא מבינה שחשוב ליצור פלטפורמה מהנה גם לשחקני PVE.

חלק ה-PVP של המשחק יבוא לידי ביטוי בקרבות על טריטוריה, בהם תוגבל כמות השחקנים ל-50 נגד 50 שכולם יהיו תחת חוקי PVP. במשחק יהיו שלושה פלגים (Factions) אליהם השחקן יוכל להצטרף ולהילחם בשמם, וחוויית המשחק הטובה ביותר תושג דרך משחק עם חברים.

רגע, מה Amazon קשורה לפה?

יתכן ששאלתם את את זה כשראיתם את הכותרת, אבל זה לא המשחק הראשון ש-Amazon מוציאה. הסטודיו המפתח, Amazon Game Studios, כבר השיק בעבר את המשחק The Grand Tour Game. עם New World, מדובר בניסיון משמעותי של חטיבת המשחקים של Amazon לפתח משחק רציני וגדול הרבה יותר.

Amazon משתמשת במנוע Lumberyard המבוסס על מנוע CryEngine אותו שכרה ברשיון מ-Crytek. היתרון של Lumberyard הוא בעיקר בגמישות שלו וביכולת לשלב מספר טכנולוגיות שונות באמצעותו. דוגמה בולטת למשחק שמפותח במנוע הזה הוא Star Citizen, שמנצל את הגמישות הזו כדי לשכלל את המנוע באופן מתקדם בהרבה מהיכולות המקוריות שלו ומשלב בו טכנולוגיות נוספות.

האם הניסיון האמביציוני של Amazon Game Studios יהיה מוצלח? האם הוא ימשוך חברות פיתוח נוספות להשתמש במנוע Lumberyard? נחכה ונראה.

New World מתוכנן לצאת במאי 2020 ל-PC.