תעשו פרצוף מופתע, New World, המשחק החדש, והיחיד של Amazon Studios נדחה שוב, לאוגוסט 2021, כך הודיעה החברה בבלוג של מפתחי המשחק. המשחק New World הוא משחק תפקידים מרובה משתתפים (MMORPG) המתרחש באמצע המאה ה-17 כאשר מתיישבים מנסים לאכלס עולם חדש המזכיר את אמריקה בתקופת הכיבוש הקולוניאליסטי. 

הסיפור של New World מתחיל כשהדמות מגיעה לחוף של העולם החדש בדרגה ראשונה ומכאן זהו MMORPG קלאסי בו צריך לעשות קווסטים, לחסל מפלצות ולעשות raids ו-dungeons. במשחק אין מקצועות כמו במשחקים אחרים וניתן לבנות את הדמויות על פי התכונות שלהן. כח, זריזות, תבונה ושאר התכונות הקלאסיות של MMORPG. כלי הנשק נעים בין חרבות, גרזנים, קסמים ורובי מוסקט. ניתן לפעול בקבוצות של עד חמישה אנשים ויש כמובן גילדות ו-nodes שניתן להשתלט עליהם ולהשיג בתים, כמו גם מערכת של crafting כיאה לכל MMORPG. 

עד כאן מדובר ב-MMORPG קלאסי. היתרון הגדול של New World, שלדעתי הוא גם הסיבה העיקרית ש-Amazon Studios מתאמצים כל כך, הוא היכולת של New World לתמוך בהרבה שחקנים על שרת אחד. Amazon Studios מתכוונים להגיע ל-1000 שחקנים על שרת אחד, זה הרבה וזה מרשים. אם New World אכן יתמוך ב-1000 שחקנים לשרת הוא בהחלט יוכל להראות חווית multiplayer מרשימה. בנוסף לכך, המשחק עושה שימוש במנוע Lumberyard של Amazon המבוסס על Cryengine כך שהמשחק צפוי להיות מרשים ויזואלית.

הבעיה הגדולה של New World זה שהוא מרגיש כמו ניסיון להוכיח את היכולת של Amazon בתפעול שרתים. כידוע, Amazon מחזיקה את חוות השרתים המובילה בעולם היום, AWS, והמשחק New World אמור להדגים את היכולת הטכנולוגית שלה.

בינתיים המשחק לא מצליח להראות הרבה מעבר לזה. ראשית המשחק נדחה בפעם השלישית לאוגוסט 2021 במקום אוגוסט 2020. שנית, המפתחים משנים כל הזמן את מערכות הקרב מחדש בשל פידבק מהשחקנים. מערכת הקרב שלהם לא מאוזנת ולמרות שהן מציגים התקדמות, זה בחלט לא עומד ביעדי הזמנים שלהם. שלישית, מערכת הקווסטים שלהם גם טעונה שיפור, ופידבק שהגיע מטסטרים ממשיך להראות שהחברה עדיין מנסה למצוא את הנוסחה המדוייקת.

סיפרנו לכם לפני כשבועיים על הקשיים של Amazon Studios בפיתוח משחקים. New World הוא המשחק היחיד שנותר מתוך שלושה שיצאו תחת Amazon Studios. הראשון, בשם Breakaway לא זכה לצאת לאוויר העולם. השני, Crucible נגנז לאחר השקה כושלת. כעת כל יהבה של Amazon Studios תלוי במשחק הזה.

והאמת, גם יהבם של הרבה אנשים. שוק ה-MMORPG נמצא בסטגנציה כבר הרבה זמן ומתקשה לייצר משחקים שיערערו את ההגמוניה של World of Warcraft. כן, יש משחקים טובים ואני משחק כמה מהם, אך בשנים האחרונות אין הרבה משחקים מערביים שמצליחים לפרוץ. New World הוא תקווה למשחק כזה, והרבה שחקני MMORPG מקווים שיצליח היכן שאחרים נכשלו.

Amazon Studios עובדים היטב עם הקהילה ולוקחים את הזמן בהשקה של המשחק הזה, אולי זה לא רעיון רע לדחות אותו כדי לקבל סוף סוף מוצר טוב וחזק שיהיה איום בגזרת ה-MMORPG ולא עוד Tech Demo ליכולות של שרתי AWS.