כבר בערך שנתיים אני עם הלשון בחוץ ומצפה מאוד למשחק Ghost of Tsushima שהוכרז בכנס PGW 2017. המשחק סובב סביב הרוח מטסושימה, סמוראי שקם לתחיה וחוזר למסע נקמה במי שגרם לו לעוול. הטריילר החדש ששודר אתמול בטקס The Game Awards 2019 חושף פרטים נוספים:

הטריילר מציג שילוב של פרטי עלילה ומשחקיות, וערוך בצורה מאוד טובה כך שלעיתים לא בטוח אם מדובר במשחקיות עצמה או בקטעים הסינמטיים. הפעם הדגש הוא על דמות הרוח – סמוראי עטוי מסכה בצורת שד המכסה את החלק התחתון של פניו ומשווה לו מראה מאיים. והוא בהחלט מאיים.

בתחילת הטריילר הוא פוגש ארבעה חיילים ומתחיל קרב ביניהם ובמעבר חד אנו עוברים לעבר, לנסות להבין את מקור הפיכתו לרוח של טסושימה. האגדה לא ברורה, והטריילר בעצמו מספר שני סיפורים אפשריים שנקשרו באגדות עליו – יש הטוענים שהוא מת בקרב על החוף, ויש שאומרים שהוא סופה העשויה מבשר. לפי הטריילר, זה כנראה שילוב מחושב של שתי האגדות, כי סגנון הלחימה שלו סוער, מהיר וקטלני, ומונע משנאה ורצון לנקמה.

בהמשך הטריילר אנו זוכים לראות אלמנטים נהדרים של משחקיות, כולל התגנבות והתנקשות, קרבות סמוראים עד המוות, טיפוס על מצוקים ורכיבה דרך נופים משגעים. מעבר ללחימה בחרב, אנו רואים כי הוא גם מיומן בחץ וקשת וניתן יהיה לירות גם חיצים בוערים. בנוסף, הוא נושא על עצמו פצצות קטנות שלכל הפחות מהממות את יריביו, אם לא הורגות אותם ויכול לבצע התנקשות גם בקפיצה מעל גב הסוס.

בשלב זה אנו חוזרים לקרב, או יותר נכון לסיומו של הקרב בין שלושת החיילים לרוח. הוא השאיר את הבכיר שבהם בחיים כדי שיעביר מסר לאויבו המר: "אמור לו שאני מגיע". בסוף הטריילר הוא מגיע לפתחה של אחוזה, וצועק שם שלא הצלחתי לקלוט לגמרי. הניחוש שלי שהוא Kosen-kun, מה שיכול להעיד שמדובר בחבר, או מי שהוא החשיב בעבר לחבר. האם זה אותו אחד שהוא הודיע לו על בואו? לא ברור כרגע.

הטריילר החדש של Ghost of Tsushima גרם לי לרצות אפילו יותר לשחק כבר במשחק הזה, להתנסות במשחקיות המהממת ולחשוף את הסיפור. עד כה לא קיבלנו כל מידע על תאריך יציאה מדויק, אך הפעם לפחות קיבלנו הערכה – בסיומו של הטריילר נכתב "קיץ 2020". המשחק יהיה זמין לקונסולת ה-PlayStation 4 בלבד.