לאחרונה נראה כי חברות המשחקים מתעסקות בנבירה בבוידעם ומנגנות על הפן הנוסטלגי בפיתוח המשחקים שלהן. לדוגמה, הוכרז משחק חדש בסדרת Medal of Honor שלא לדבר על משחק מציאות המדומה והמצופה Half-Life: Alyx שמזכיר לנו ש-Valve עוד קיימים ובל נשכח שיש כותר BioShock חדש בפיתוח. הנבירה הזו לא מדלגת על סדרת Commandos פורצת הדרך, ולא רק שאנחנו מקבלים ממש בקרוב חידוש למשחק הוותיק Commandos 2: Men of Courage, אלא גם נזכה לכותר חדש לגמרי בסדרה שיפותח על ידי סטודיו חדש בבעלות Kalypso Media.

למי מכם שלא מכיר, Commandos הוא אחד מהמשחקים שעיצבו את סגנון הטקטיקה-בזמן-אמת (Real Time Tactics) – סגנון משחק בו השחקן שולט על תנועת הכוחות ומנצל מידע ותוואי שטח בכדי להניע את הכוחות ולבצע את המשימה בזמן אמיתי. Commandos, יחד עם Syndicate סללו את הדרך לנישה הזו במשחקי מחשב.

במשחק Commandos השחקן שולט על יחידה של לוחמי עילית בזמן מלחמת העולם השניה, המורכבים בהתאם לרצון השחקן טרום המשימה. על השחקן לבחור את הרכב הצוות (צוללן, חבלן, צלף, מהנדס וכו') ולבצע משימות טקטיות כגון חטיפה של בכירים נאצים, חבלה ופגיעה בתשתיות. במהלך המשימות יש להתחמק ממכשולים, להסתתר משומרים ולנצל היטב את השטח והסיטואציה. המשחק מוצג ממעוף הציפור ועל השחקן לנווט בין עצים לשומרים נאצים ובין גבעות למאגרי מים בכדי לבצע את המטרה מבלי להיחשף או למות.

המשחק היה מאוד תובעני וכל מיני דברים יכלו לגרום לכישלון במשימה, כגון זה מוות של מי מהלוחמים או חשיפת הכוח לגורמים העוינים. חשיבה טקטית היא חלק אינטגרלי במשחק; זה די מאתגר לתמרן עם כוח קטן בתוך בסיס מלא בחיילים נאצים ותזמון נכון של הכוחות יכול למנוע אסון. האתגרים בשלל המשימות והעובדה שלא הייתה טקטיקה יחידה שמובילה להצלחה הפכו את המשחק לאחד המשחקים האהובים עליי ביותר.

המשחק Commandos: Behind Enemy Lines שיצא בשנת 1998 ופותח על ידי חברת Pyro Studios, וזכה להצלחה מסחררת, והוליד עוד ארבעה כותרים כאשר האחרון שבהם בחר להשתמש לסגנון ירי מגוף ראשון אשר עורר אכזבה רבה בקרב השחקנים. הכישלון גרר למכירות נמוכות מאוד ובכך סתם את הגולל על הסדרה, אשר נזנחה כליל עם המיזוג של Pyro Studious עם Play Wireless בשנת 2012.

ביולי 2018 סטודיו גרמני בשם Kalypso Media רכש את הזכויות למשחק, והחודש נתבשרנו כי תחילת הפיתוח של המשחק החדש יוצאות לדרך. המשחק עתיד לצאת גם למחשב וגם לקונסולות,אך תאריך היציאה עדיין לא ידוע. אם אתם מטילים ספק או חוששים, עליכם לדעת שמנכ"ל ומייסד החברה סימון הלוויג (Simon Hellwig), גייס אדם וותיק מאוד בתחום, יורגן רוסוויג (Jürgen Reußwig), להקים את הסטודיו החדש (ששמו עוד לא נוכרז) וגיוס העובדים כבר בעיצומו.

בנימה אישית, אני גדלתי על Commandos ומחכה לראות האם וכמה המשחק יהיה נאמן למקור והאם הוא יעמוד במבחן הזמן – 20 שנה זה פער גדול. כולי תקווה שהם יצליחו, ואני דרוך וקשוב לעדכונים נוספים.