Home PC

Half-Life: Alyx – משחק המשך לסדרה המצופה מגיע למציאות מדומה

half life alyx

אז הנה משהו שלא ציפינו לו, כמעט כמו בחירות בפעם השלישית. אחד הכותרים הפופולריים ביותר בהיסטוריה של הגיימינג יוצא מתרדמת בת 13 שנה. Half-Life חוזר לחיינו. אחרי 13 שנה הנה זה קורה, חברת Valve גאה להציג את המשחק המצופה ביותר בהיסטוריה של המשחקים, Half-Life: Alyx. לא, זה לא שלוש. זה אחר, שלוש לא ייצא, אפשר לשכוח מזה. אבל בסדר, הנה משהו כמעט.

למי שלא מכיר, המשחק Half-Life של חברת Valve, כן, זאת שעשתה את Steam, היה אחד הכותרים הפופולריים של תחילת המילניום. המשחק הראשון יצא בשנת 1998 והסעיר את עולם המשחקים עם סיפור שכולו מסופר ממבט ראשון. הירי והעלילה כולה נבנתה ממבט ראשון, מה שהיה מאוד יחודי לתקופה. בראי הזמן, המשחק הזה הפך לאחד המשפיעים בדורו. הסיפור של Gordon Freeman, הפיזיקאי שנמלט ממעבדת Black Messa לאחר שזו שחררה חייזרים אלימים אל העולם כבש שחקנים מכל העולם וזכה לפרסים רבים.

בשנת 2004, לאחר חמש שנות עבודה ולא פחות מ-40 מיליון דולר, יצא כותר ההמשך עם המשך עלילותיו של Gordon Freeman והעולם החדש שנוצר עקב הסיפור של Half-Life הראשון. עד שנת 2007 יצאו הרחבות ופרקים נוספים למשחק. לאחר הפרק השני ב-Half-Life 2, תמו הפיתוחים של Valve והמשחק נדם.

קהילת השחקנים מאז חולמת ומחכה לבואו של Half-Life 3, המשחק שהמציא את ה-Crowbar כנשק. היו שמועות, חלומות ותקוות. בשנת 2015, Valve חברה לחברת HTC לשיתוף פעולה במציאות מדומה, החברה רצתה לבנות משחק דגל למציאות מדומה, והתלבטה בין Half-Life ל-Portal. בסוף החליטה ללכת על Half-Life כי בחברה העריכו ש-Portal במציאות מדומה יהיה מאוד מבלבל. הניסיון ליצור את הכותר השלישי בסדרה נערך בשנת 2016. אך החברה התקשתה לבנות תוכן שיספק את הציפיות הגדולות ולא מצאה תוכן שיתאים. בסוף הוחלט ללכת על-Half Life: Alyx, מעין משחק ביניים שמתרחש בתקופה בין הכותר הראשון והשני בסדרה.

אני ממש מתקשה להימנע פה מספוילרים למרות שהמשחקים הם בני למעלה מעשור. אני ממליץ עליהם בחום למי שלא שיחק בהם, ולכן, אני ממש מתאמץ פה בשבילכם. אומר כך, יש גזע חייזרים שקשור למעבדה של Black Messa במשחק הראשון, הם נקראים Combine והם מנסים להשתלט על העולם, כן סיפור מקורי, מזכיר לכם שהגו אותו בשנת 98'. הגיבורה היחידה שעומדת בפרץ היא לא אחרת מאשר Alyx Vance, הלא הוא הדוקטורית שעבדה עם Gordon Freeman במעבדות והופיעה ב-Half-Life 2 (עוד לא הלכתם לשחק את המקוריים??). בעזרת אביה, דוקטור Eli Vance הם מייסדים את מחתרת ההתנגדות ובונים כלים וטכנולוגיות שיעזרו להם לנצח את ה-Combine בקרב על עתיד האנושות.

המשחק יכלול הרבה פאזלים, זוג כפפות מאוד מיוחדות והרבה אינטרקציה עם הסביבה בצורה שנראית מאוד טבעית. השמועות אומרות שהמשחק יהיה באורך של כ-15 שעות והוא צפוי לצאת במרץ 2020.

אז אולי אין Half-Life 3, ואולי מתישהו בעתיד יהיה. אבל אנחנו כן יודעים ש-Valve תמיד אוהבים ללכת לקצה הטכנולוגיה במשחקי Half-Life שלהם. ומשחק שהוא אקסקלוסיבי ל-VR נותן איתות מאוד חיובי לז'אנר כשזה מגיע מ-Valve. אז למרות הכל, יהיה מאוד מעניין לראות לאן הפיתוח של המשחק הזה ירקיע.