המשחק BioShock שיצא בשנת 2007 הביא ניחוח חדש לתחום משחקי היריות מגוף ראשון והצלחתו גררה שני משחקים נוספים – BioShock 2 ו- BioShock Infinite שנחשב לאחד מהמשחקים הגדולים של העשור, ובהחלט להכי מוצלח בסדרה. עכשיו משתמע שנזכה לכותר נוסף בסדרה מתישהו בשנים הקרובות, ומי שיהיו אמונים על הפרויקט הזה הם סטודיו Cloud Chamber, שהם בעצם חברת בת של Take Two Interactive, חברת ההחזקות אשר בבעלותה המפתחת של BioShock.
המשחק BioShock זכה להצלחה רבה, אולי בשל העובדה שהוא מתרחש בעיר התת-ימית והמסתורית Rapture, וקולע לתמה של שנת 1960 או אולי בגלל טכנולוגית ADAM שהוצגה במשחק ומאפשרת להשתמש בשיפורים גנטיים כגון טלקינזיס ופירוקינזיס. תהיה הסיבה אשר תהיה, בשבוע שלאחר ההשקה המניה של Take Two Interactive זינקה ב-20% והמשחק עצמו מכר כ- ארבעה מיליון עותקים עד לשנת 2010.
לא פלא אם כן שהמשחק זכה לשני משחקי המשך, Bioshock 2 ו- Bioshock infinite שהוזכרו לעיל. בעוד BioShock 2 מהווה המשך למשחק המקורי ומתרחש גם הוא בעיר Rapture, כשמונה שנים לאחר ארועי המשחק הראשון, המשחק Bioshock Infinite מתרחש בתחילת המאה ה-20 בעיר המרחפת Colombia.
שני הכותרים הללו זכו אף הם להצלחה גדולה והחברה הקפידה לנצל את ההצלחה עם ספרי אומנות מהמשחק שנמכרו לאחר יציאת המשחק והציגו את הסגנון האמנותי הייחודי של המשחק, ול- BioShock Infinite אפילו יצא משחק קופסה תמטי. היה גם ניסיון להפיק סרט המבוסס על העולם של Bioshock בשיתוף עם אולפני universal אשר הוכרז ב- 2008 אך בשנת 2013 הודיעו היוצרים כי הסרט בוטל, לאחר שניסיונות להקטין את התקציב לא צלחו.

הסטודיו החדש Cloud Chamber ינוהל על ידי קלי גילמור (Kelley Gilmore), שהיתה המפיקה הראשית של Firaxis Games, הסטודיו שאחראי על משחקי Civilization ו- XCOM. קלי גילמור נמצאת בתעשיית המשחקים כבר למעלה מ-22 שנים, אז יש ממנה ציפיות גבוהות.
משרדי החברה Cloud Chamber יהיו בקליפורניה ומונטריאול, וההחלטה לפתוח משרדים במונטריאול מתקשרת אל ההכרזה של גוגל לפני כחודש ולמשרדים הגדולים של Ubisoft שנמצאים שם שנים רבות. מונטריאול הופכת אט-אט למעין מעצמת משחקים ומהווה בסיס לחברות משחקים רבות וההשקעה שלה בתעשיה מחזירה את עצמה. דרך אגב, האולפן מגייס אנשים לשורותיו, אז זה זמן טוב להגיש קורות חיים.
זה לא נגמר במונטריאול – בקנדה יש בערך 700 אולפני משחקים, ומחקר של איגוד ESAC מצא כי תעשיית המשחקים הקנדית הכניסה כ 4.5 מיליארד דולר קנדי לתוצר המקומי הגולמי של המדינה בשנת 2019 בלבד. זה מייצג גידול של 20% משנת 2017 ומראה צמיחה חזקה ויציבה, ותרומה אדירה של תעשיית משחקי הוידאו לכלכלת המדינה.
אנו נמתין בדריכות לקראת הכותר החדש מבית BioShock וכותרים נוספים שצפויים לצאת, ונעדכן אתכם על כל התפתחות.