ה-AORUS Model X מגיע עם מפרט חזק במיוחד (מעבד i9 וכרטיס מסך 3080) מעבד i9 מהדור ה-12 של אינטל ומספק ביצועים חזקים במיוחד שיאפשרו לכם לשחק ב-4K בלי בעיה, ועושה את זה עם מראה מרשים ושקט כמעט מופתי.

עולם הגיימינג מתחלק ל-2: אלו שבונים בעצמם את המחשב (בין אם בונים בעצמם פיזית, ובין אם בוחרים חלקים ונותנים למישהו אחר להרכיב), ואלו שקונים מחשבים שמגיעים עם מפרט בנוי מראש, הנקראים מחשבי Pre-Built. לחלק מיצרניות הגיימינג הגדולות ישנם גם מחשבי Pre-Built ממותגים שלהם שמגיעים כך שמרבית חלקי המחשב הם של אותה החברה, כך גם במקרה של ה-AORUS Model X.

בעצם מה שקורה ב-Pre-built הזה זה שחברת AORUS (מותג הפרימיום של Gigabyte) לקחה מעבד i9 דור 12 של אינטל, ובנתה סביבו, בעזרת חלקים שלה, מחשב שלם וחזק במיוחד. מבחינת המפרט, מה בעצם מקבלים:

מתחילים מבחוץ – מראה, סאונד ו-RGB

אז לפני שנצלול פנימה לביצועים של המחשב, נסתכל קצת על החיצוניות שלו. קודם כל, המארז מגיע עם פאנל צד מתכתי מלא, ובנוסף עם פאנל צד שהוא חלון, כך שתוכלו לבחור איזו תצורה שבא לכם ולהחליף בפשטות עם שני ברגים פשוטים. מלבד החלון, בחלקו הקדמי ובחלון העליון של המארז תוכלו למצוא תאורת RGB מרשימה.

בחזית, תאורת ה-RGB מגיעה בדמות הלוגו של AORUS בגדול מאחורי משטח זכוכית קדמי אלגנטי. בצד העליון של המארז תמצאו עיצוב של קווים חלולים נמשכים, שבתוכם נמצאים פסי לד שמאירים את החריצים בצורה שמדמה תנועה מהירה.

השילוב של ה-RGB עם שפת העיצוב של AORUS יוצרת מחשב שנראה פשוט מעולה, הוא כולל תאורת RGB רבה ואלמנטי גיימינג עיצוביים שמצד אחד גורמים לו להראות אגרסיבי וחזק, אך מצד שני לא גורמים לו להראות מצועצע מידי או ילדותי מידי. לגבי תאורת ה-RGB – בהחלט אי אפשר לפספס אותה. אז נכון, לא תוכלו לישון כשהוא איתכם בחדר ופועל, אבל אני בספק אם מישהו באמת תכנן לעשות את זה.

אחד הדברים ש-AORUS מתגאים בו לגבי ה-AORUS Model X, הוא העובדה שגם תחת מאמץ דיי עצים של גיימינג, המחשב לא אמור לעבור את ה-40 דציבלים. לשם המחשה, 40 דציבלים זה רמת קול שהיא בין שיחה רגילה לבין לחישה. איך עושים את זה? ובכן, שילוב של מאווררים יעילים ושקטים, עם זרימת אוויר מהונדסת נכון וללא מערבולות, ביחד עם איכות בנייה גבוהה, כל אלו מובילים לכך שהמחשב בהחלט בקושי נשמע, גם תחת העומס הכבד של כל המבחנים שהרצנו עליו והמשחקים ששיחקנו עליו. לא תשכחו שהוא איתכם בחדר, אבל הוא בהחלט לא יפריע לכם (במיוחד אם אתם עם אוזניות או רמקולים טובים).

ביצועים – מתחת למכסה המנוע

ללא ספק, המראה של המחשב זה חשוב מאוד. וכמובן, שתאורת RGB מוצלחת ידועה בתור גורם שמקפיץ את ה-FPS למעלה בכל המשחקים, אבל בסופו של יום, מה שאנחנו מחפשים פה זה מפלצת ביצועים שתאפשר לנו לשחק מה שבא לנו, איך שבא לנו. ועם המפרט שבתוך ה-AORUS Model X, אין סיבה שלא נקבל משהו שכזה.

אז לקחנו את ה-AORUS Model X לסבב בדיקות שכלל בדיקות מאמץ, תוכנות באנצ'מארק וכמה וכמה שעות של גיימינג ישן וטוב. והתוצאות? לפניכם.

מבחנים סינטטיים ובאנצ'מארקים

במסגרת המבחנים הסינטטיים והבאנצ'מרקים, הרצנו על המחשב בחינות שמטרתן לאמץ את המחשב ע"י יצירת סצנות ספציפיות שהמערכת ככלל צריכה להתמודד איתן, ולאחר מכן המערכת מקבלת ציון כללי, ובחלק מהמבחנים גם מתקבלת חלוקת ציונים לכל רכיב בנפרד

המבחנים לא משקרים – גם במבחנים הסינטטיים הכבדים, ה-AORUS Model X מקבל תוצאות מרשימות במיוחד, מה שלא מפתיע בהתחשב בחומרה האימתנית שיש בתוכו. בסופו של דבר, מעבד i9 עם כרטיס מסך RTX 3080 זה צמד שאין כמעט משחקים כיום שמסוגלים לאתגר אותו, פרט לרזולוציות 4K במסכים עם קצבי רענון סופר מהירים (כמו 240Hz לדוגמה).

מי שמעוניין להתעמק בתוצאות, יכול להיכנס לאתר של כל אחת מהבדיקות, ולהשוות את התוצאות של ה-AORUS Model X לכל מחשב אחר שביצע את הבדיקות, ולבחור מפרט השוואתי ולראות איך הוא ביחס אליו. או לחילופין, להריץ את המבחנים אצלו על המחשב, ולראות איך המחשב האישי שלכם עומד אל מול ה-AORUS Model X.

מבחן השוואתי – UserBenchmark

המבחן הזה הוא מאוד פשוט. הוא מבצע סט פעולות אחיד על המחשב, ומשווה אותו לכל מחשב אחר שהריץ את אותו סט בחינות. לתוכנה זו מאות אלפי משתמשים שהזינו תוצאות, כך שהתוצאות פה, בצורה מסוימת, מייצגות את היכולות של המחשב שלכם ביחס למחשב הממוצע בשלוש קטגוריות שונות – תחנת עבודה, מחשב ביתי ומחשב גיימינג.

קודם כל, ניתן לראות דיי בברור שה-AORUS Model X הרבה יותר חזק מהמחשבים הממוצעים בקטגוריות הגיימינג ותחנות העבודה. כלומר פי 2.5 יותר חזק ממחשב גיימינג ממוצע, דיי נחמד. היתרון הקטן של 17% ביחס למחשבים פשוטים בסגנון מחשבים ביתיים נובע מכך שהמשימות שאותן הם מבצעים הן כל כך פשוטות, שאפילו מחשב בסיסי ביותר מבצע אותן במהירות גבוהה במיוחד, והבדלים שנמדדים במיקרו שניות כבר חסרי משמעות.

מבחני משחקים

מבחני משחקים זה בסוף קונספט מאוד פשוט – בתוך המשחק קיים מבחן ספציפי שבוחן את המערכת בהגדרות שזהות עבור כל מחשב שמריץ את הבדיקה (בניגוד למשחק חופשי, בהם משתנים שונים יכולים להשפיע על התוצאות בין כל הרצה ובין כל מערכת). בנוסף על כך, התוצאות מאוד אינטואטיביות כיוון שמדובר ב-FPS, או פריימים לשנייה, שזה למעשה מה שאנחנו כשחקנים חווים.

במדגם מייצג של 5 משחקים, החל מ-WWZ שהוא פשוט גרפית אך דורש מבחינת פיזיקה (המון גופים זזים במקביל), דרך Youngblood ו-GRB עם הגרפיקה הדורשנית שלהם, ועד לטומב-ריידר עם הגרפיקה המרשימה וה-DLSS שבו, המספרים שאנחנו מקבלים מה-AORUS Model X הם בהחלט מרשימים. אין משחק שמקבל תוצאה נמוכה בקצב הפריימים הממוצע. ולא רק שאין תוצאה נמוכה – כל התוצאות גבוהות במיוחד.

אז נכון, הבחינה נעשתה ב-2K (מגבלות מערכת הבדיקה), אך בהשלכה עבור 4K ניתן להבין שהתוצאות יהיו גבוהות גם כן, גם אם לא באזור ה-200-250 פריימים לשנייה, אלא באזור ה-150 פריימים לשנייה. בהחלט משחק כיף ונוח לכל גיימר עם מסך 4K.

אז מה אנחנו אומרים על ה-AORUS Model X?

כפי שאפשר לראות מתוצאות כלל המבחנים, ה-AORUS Model X הוא חיה. חד וחלק. מה זה בעצם אומר? אין משחק היום לא תוכלו להריץ על ההגדרות הכי גבוהות ב-2K ו-4K. המחשב הזה יספק לכם חוויית גיימינג מעולה, והוא יעשה את זה תו"כ כדי שהוא מאפשר לכם להשוויץ בו, גם בקנקן וגם במה שבתוכו.

החיסרון המשמעותי היחיד ב-AORUS Model X, הוא תג המחיר שלו, שעומד על כ-13,000 ש"ח. לא מעט למחשב גיימינג, גם אם הוא כולל חומרה חזקה כמו שהמחשב הזה כולל. לאלו מכם שיעדיפו לבחור חלקים לבד במקום לבחור במחשב בנוי מראש, החומרה המדוברת במחשב הזה תביא אתכם בקלות לאזור ה-12 אלף ש"ח למחשב, אם לא יותר. מה שאומר שה-AORUS Model X הוא מאוד יקר, אבל בסה"כ במחיר סביר ביחס לתמורה.

אז אם אתם גיימרים כבדים שרוצים להריץ הכל בלי בעיה גם ב-4K, ותקציב הוא לא שיקול עבורכם, אז ה-AORUS Model X עם הדור ה-12 של אינטל הוא בדיוק בשבילכם.

ה-AORUS Model X סופק ע"י נציגות Gigabyte בישראל