ה-SteelSeries Arena 3 מספקים חווית שמע טובה עם איכות שמע מאוזנת בתדרים האמצעיים ובמת סאונד טובה. בזכות התוסף התוכנתי של החברה, Sonar, אנחנו מקבלים חוויה שונה מכל רמקולים אחרים הקיימים למחשב. אך לעומת זאת, אם אתם אוהבים לשמוע את הפיצוץ ולהרגיש שמישהו זורק עליכם רימון או אם אתם מקשיבים להרבה מוזיקה עם תדרים נמוכים ואוהבים להרגיש את המקל של המתופף מכה על הרגליים שלכם, אתם קצת תתאכזבו.


חברת SteelSeries היא לא חברה שצריך להציג בפני גיימרים. אנחנו גם יודעים שהחברה הדנית מבינה ויודעת היטב לעשות מוצרי סאונד טובים. אז למה בעצם אנחנו מופתעים שהחברה הציגה לראשונה רמקולים למחשב האישי ולקונסולות? חברת סטילסיריס, במיוחד עם ליין ה-Arctis שלה, עזרו למנף לא רק את אוזניות הגיימינג, לא גם להנגיש לגיימרים איכות סאונד גבוהה. מה שאומר, של-SteelSeries Arena 3 יש נעליים גדולות להיכנס אליהן בעולם שבו אפילו הרמקולים הכי טובים למחשבים פחות מושכים מאשר אוזניות לגיימרים.

למזלנו, חברת SteelSeries אלופה בלהציע מגוון רחב של מוצרים לכל הגיימרים ולא רק לאלו עם כיסים עמוקים. בנוסף ל-Arena 3 שעליה נדבר פה, החברה יצאה עם מערכת 2.1 בשם Arena 7 שמגיעה עם סאבוופר, וגם מערכת 5.1 יקרה יותר (וגם יותר מרשימה) בשם Arena 9 שכוללת מספיק רמקולים בשביל להקיף אתכם מכל הכיוונים. אבל על שני אלה נדבר בעתיד, אז תמשיכו לעקוב אחרינו אם מעניין אתכם לדעת יותר.

SteelSeries Arena 3 Speakers

בואו נתמקד במערכת שלשמה התחלתם לקרוא את הביקורת, ה-SteelSeries Arena 3. זוג הרמקולים הללו מיועדים להיות מערכת רמקולים למחשב שכל גיימר יוכל להרשות לעצמו, ולקבל מוצר איכותי. והם אכן עומדים בזה, הן אופציה נהדרת עם עיצוב חמוד, במת סאונד טובה והרבה עוצמה. הם לא הולכים להפיל אתכם מכיסא הגיימינג שלכם, אבל בתור רמקולים למחשב הם בהחלט עומדים בצפיות.

רמקולים שתופסים את העין

הרמקולים בנויים בצורה חמודה שמזכירה קצת ביצים על מעמד. אני אוהב את מה שהחברה ניסתה לעשות פה – להביא דרך מיוחדת ומושכת את העין בעיצוב של הרמקולים. הם לא מאוד גדולים ולא תופסים הרבה מקום, וזה גם עוזר שיש לרמקולים מעמד מתכוונן שעוזר להעמיד אותם על השולחן. אותו מעמד גם עוזר לשנות את הזוית של הרמקולים. נכון, יש הרבה רמקולים שונים למחשב שהם יותר קטנים ויותר ניידים או שיותר קל להסתיר אותם, אבל עם העיצוב המגניב של ה-SteelSeries Arena 3, למה שתרצו להסתיר אותם?

הרמקולים עצמם מגיעים עם דרייברים בגודל 4 אינצ' שמעליהם נמצאת יציאת הבאס – זה בעצם איזור ריק שמיועד להעצים קולות מסוימים, בדרך כלל בטווחים הנמוכים (מה שנקרא באס). למרות שזה לצערנו עדיין לא הכי עוזר להם מבחינת איכות הסאונד.

SteelSeries Arena 3 Nob

הרמקול הימני מגיע עם גלגל ווליום וכפתור הפעלה שהוא גם כפתור שיעזור לנו לנווט בין המצבים השונים כמו השתקה של הרמקולים, החלפה בין המכשירים השונים שמחוברים אליהם ועוד. בצד האחורי של הרמקול אנחנו יכולים למצוא שלושה חיבורים של שמע: חיבור למחשב, AUX וחיבור לאוזניות, בכדי שתוכלו לחבר שלושה מכשירי שמע במקביל. זה כמובן מגיע בנוסף לחיבור ה-Bluetooth של הרמקולים.

סונאר – מקפיץ לכם את השמע

הרמקולים מגיעים עם אפשרויות התאמה אישית טובות מאוד, הרבה בזכות ה-Sonar, התוסף החדש של SteelSeries שנועד לעבוד עם מוצרי השמע של החברה. יחד עם Sonar, תוכלו להתאים את ה-SteelSeries Arena 3 לכל מיני מצבים שונים, כמו לקבוע את עוצמת השמע של המשחק לעומת חברי הצוות שלכם או לכוון את העוצמה של הרמקולים ואפילו להתאים EQ (אקוולייזר) ולכוון את השמע בהתאם להעדפות שלכם.

התוסף שהכי ריגש אותי ב-Sonar היה האקווליזר, והוא ממש לא אכזב אותי. זה לא משהו שגיימרים בדרך כלל מתעסקים איתו או נתקלים בו, מאחר וזה בעיקר מיועד לאודיופילים, אז זה שהוא כל כך נגיש ונוח היה בשבילי חוויה מדהימה.

Sonar on SteelSeries GG EQ and Gain

בנוסף לאקוויליזר, יש גם הגדרות של רגישות (Gain) ו-Smart Volume (עוצמה חכמה) שבעצם מבצע פעולה של קומפרסור שהופך את החלקים החזקים ליותר שקטים ומגביר את החלקים השקטים ליותר חזקים. ולבסוף, התוכנה נותנת לכם גם אפשרות של Spatial Audio – למרות שזה לא ממש משנה ל-SteelSeries Arena 3 כי שם זה פשוט מוסיף קצת לבמת סאונד.

חווית שמע איכותית עם באס חסר

יחסית לרמקולים קטנים שמיועדים למחשב, ה-SteelSeries Arena 3 יודעים לתת עבודה ויכולים למלא חדר ממוצע בעוצמה מלאה, כמעט בלי דיסטורשן בכלל. כלומר, אם יש לכם חדר קטן יחסית, גם חצי מהעוצמה תספיק, כך שלמעשה לשאלה "האם הם חזקים מספיק?" התשובה היא – כן. לחלוטין.

איכות הסאונד שלהם טובה, אבל מרגישים שחסר סאבוופר, במיוחד אם אתם מקשיבים ל-The Sound of Silence של Disturbed או For Whom The Bell Tolls של מטאליקה, או כל שיר אחר עם הרבה תדרים נמוכים. אם אתם אוהבים רמקולים שיודעים להמחיש לכם כל פיצוץ ופיצוץ, אז היעדר הסאבוופר ב-SteelSeries Arena 3 עשוי להיות חיסרון משמעותי מבחינתכם.

Sonar on SteelSeries GG

בכדי לפצות על התדרים הנמוכים, התדרים הנמוכים-אמצעיים מודגשים ואפילו מוגברים. זה לא ממש פיתרון טוב, אך זה כן עוזר קצת. ברוב השירים שאני מקשיב להם ביום יום שאין להם את הדפיקות החזקות על התופים או הקול הנמוך של הסולן, הרמקולים עשו עבודה טובה ומאחר והתדרים הנמוכים-אמצעיים מוגברים השירים נשמעו מלאים.

שאר התדרים הנמוכים די מאוזנים. אך גם בתדרים הגבוהים עיגלו קצת פינות והם לא נשמעים מבריקים כמו שאני אוהב והטרבל קצת מתגלגל לו אז גם שם מאבדים קצת את הנוכחות של הצלילים, אבל לא בטוח עד כמה זה יפריע למשתמש/גיימר הממוצע שהוא לא אודיאופיל מוחלט.

בואו נדבר גיימינג, שזה למעשה היעוד האמיתי של הרמקולים. רעשי הסביבה ברוב המשחקים נשמעים די טוב וברור, מה שמפתיע בהתחשב בעובדה שלפני רגע אמרתי שחסר קצת מהתדרים הגבוהים. במת הסאונד היא מה שאתם יכולים לצפות מזוג רמקולים פשוטים, כלומר אין פה סראונד מלא (בשביל זה יש את ה-SteelSeries Arena 9) אלא יש פה במת סאונד שמתאימה לזוג רמקולים בסטריאו. אך הדבר היפה שאתם ממש יכולים לשמוע את הסאונד כשמישהו עובר משמאל לימין או משהו שמתרחק או מתקרב אליכם.

Sonar on SteelSeries GG EQ and Gain

אם אתם מפעילים את ה-Spatial Audio דרך ה-Sonar, אתם תקבלו במת סאונד קצת יותר רחבה, אך ממש מעט, ועם תוספת של אפקט הדהוד שנותן לשמע תחושה של יותר מרחב וגם קצת יותר משקל.

SteelSeries Arena 3 – יותר מסתם רמקולים, אבל לא חוויה מיוחדת

ה-SteelSeries Arena 3 נותנים חווית שמע טובה עם איכות שמע מאוזנת בתדרים האמצעיים ובמת סאונד טובה. בזכות התוסף של החברה, ה-Sonar, אנחנו מקבלים חוויה שונה מכל סט רמקולים אחרים שאני מכיר, עם יכולת לשנות את ה-EQ שלהם ולשים עליהם אפקטים כמו קומפרסור בשביל לעזור לשפר את השמע. הם אולי לא מספיקים לחדר מאוד גדול, אבל לחדר ממוצע הם מספיקים בהחלט.

לרעת ה-SteelSeries Arena 3 יאמר שאם אתם אוהבים לשמוע את הפיצוץ ולהרגיש כשמישהו זורק עליכם רימון, או אם אתם מקשיבים להרבה מוזיקה עם תדרים נמוכים ואוהבים להרגיש את הסאבוופר עובד, אתם קצת תתאכזבו.

 SteelSeries Arena 3 Speakers work station

אז אם אתם מחפשים רמקולים לעמדה שלכם שלא ישברו לכם את הכיס ושכן יתנו לכם חווית סאונד טובה, תוכלו למצוא את ה-SteelSeries Arena 3 במחיר של כ-629 ש"ח.

רמקולי ה-SteelSeries Arena 3 סופקו ע"י חברת ביקונקט.