אם חיפשתם מקרן קול שיכנס לכם בדיוק מתחת למסך וישנה לכם את חווית השמע מן הקצה אל הקצה, LG GP9 עשוי להתאים לכם. המקרן מספק איכות סאונד מרשימה שיגרמו לכם להמשיך לשחק כאילו אין מחר, במעטפת מעוצבת, נוחה וקומפקטית.


לפני מספר חודשים שמענו לראשונה על ה-LG GP9, מקרן הקול של LG שמהווה את אחד ממוצרי הקצה המעניינים בסדרת UltraGear של LG. הוא מאוד סיקרן אותי, ולכן ממש שמחתי שהתאפשר לי להשתמש בו תקופה קצרה ולהנות ממה שיש לו להציע.

הקול בקופסה

בתוך הקופסה תוכלו למצוא מספר דברים חיוניים; מקרן ה-GP9, כמובן, יחד עם שנאי לטעינה, כבל USB type C to A וחוברת הוראות תמציתית למדי. זה אמנם נשמע מעט אנטי קליימטי, אולם תיווכחו לדעת שבאמת אין צורך בשום דבר מעבר לזה, כל עוד אתם משתמשים בו כמקרן למחשב.

ה-LG GP9 הינו בעל עיצוב מצומצם וקומפקטי, אך לא חסר בו דבר. הוא בנוי בצורה טרפזית שיכולה להתמקם בקלות מתחת למסך המחשב, ולנצל את השטח המבוזבז הזה תוך פינוי-בינוי לרמקולים אחרים ומגושמים. במקרים בהם מקום על השולחן הוא מצרך נדיר, אין ספק שניצול אופטימלי של שטח "מת" זה דבר חשוב.

הקישוריות של המקרן ורסטילית ומרשימה. את ה-GP9 ניתן לחבר למכשירים השונים בביתכם בקלות ובדרכים רבות; בנוסף לקישוריות הבלוטות' וחיבור ה-USB, תוכלו לחבר את המקרן בעזרת כבל אופטי או פשוט בעזרת כבל AUX סטנדרטי. העובדה שהמכשיר די נייד ולא חייב להיות מחובר לחשמל בזכות הסוללה שלו נותנת הרבה משחק עם השימושים שתוכלו לעשות איתו.

על גבי המקרן נמצאים כפתורי שליטה שונים; הכפתורים גדולים וברורים, מה שמאפשר מעבר קל בין המצבים השונים גם באמצע משחק אינטנסיבי. לחצני השליטה של המקרן כוללים את כפתור ההדלקה והכיבוי, כפתור שמעביר בין מקורות השמע (אופטי, USB ובלוטות') וכפתור ברירה בין שמע מהמקרן עצמו או מאוזניות שמחוברות אליו. בנוסף, ישנו כפתור גדול שמפעיל או מכבה את אפשרות הצ'אט הקולי, המוקף בגלגלת לשליטה בעוצמת השמע.

לצד לחצני השליטה, תוכלו למצוא גם לחצנים שממטבים את השמע לפי הז'אנר בו אתם משחקים; תוכלו לברור בין סגנון מצב FPS שנותן הבחנה טובה יותר בדקויות, סגנון RTS שנותן הרגשה אימרסיבית יותר או ללא כל מיטוב. בנוסף, אם יש לכם אקווילייזר שונה לאפליקציות שמע שונות או אפילו למשחקים שונים, תוכלו לברור ביניהם בעזרת לחצן האקווילייזר.

כיום קשה מאוד למתג מוצר כמוצר "גיימינג" אם אין לו אורות RGB בוהקים. לפיכך, תשמחו לשמוע שתוכלו לבחור מבין מעל 16.7 מליון צבעי תאורה בעזרת האפליקציה הייעודית. זה בונוס כיפי שמצטרף לגימור השחור שלו, לצורה המעניינת שלו ולעיצוב הנגיש והנוח של הלחצנים, כל אלה הופכים אותו למקרן שפשוט כיף להשתמש בו.

GP9 השמע קול

איכות השמע של LG GP9 פשוט פנטסטית. אם נשים נתונים יבשים על השולחן, הוא משלב את טכנולוגיית 3D Gaming Sound הייחודית של חברת LG המבוססת על אלגוריתם HRTF (ר"ת head-related transfer function). בעזרת אלגוריתם זה, חווית הסאונד שנקבל תשתנה על בסיס הז'אנר של המשחק אותו אתם משחקים. כמו כן, הוא גם עומד בתקן Hi-Res Audio ומשלב גם את כל היכולות של תקן Hi-Fi Quad DAC (ES9038PRO) שנמצע לרוב רק בציוד שמע ברמה מאוד גבוהה.

המקרן סיפק לי חווית סאונד מעולה, ולא משנה למה האזנתי דרכו. כאשר שיחקתי במשחקים שונים קיבלתי מעטפת שמע נפלאה שכללה הן את פסי הקול והן את צלילי הרקע, הכל בשמע צלול ובהיר. כאשר שמעתי מוסיקה יכלתי אפילו להבחין בתפקידים השונים של קבוצות הקול השונות במקהלה.

לשם השוואה, אני משתמש במקרן פשוט יחסית תוצרת JBL, שלמרות שהוא שיפור משמעותי מהרמקולים המובנים בטלוויזיה שלי, עדיין לא נתן לי את ההפרדה וההבחנה בין צלילים שקיבלתי עם ה-GP9. אציין שהוא אפילו הציל אותי מאויב שתקף אותי מאחור ב-Elden Ring, עזבו את העובדה שממש מעט אחר כך מתתי כי נפלתי מצוק בצורה מבישה.

גם מי שמשחק הרבה מהזמן עם אוזניות יכול להרוויח משהו מהמקרן הזה; בעזרת ה-DTS Headphone:X הצליל של האוזניות שלכם ישודרג לסראונד 7.1 דיגיטלי. בדקתי את זה עם אוזניות ה-SteelSeries Arctis 1 Wireless שלי שמספקות רק סטראו, ואכן קיבלתי חווית סאונד משופרת. אציין שאמנם השיפור היה ניכר בהחלט, אך הוא כמובן לא מהווה תחליף לסראונד אמיתי.

יש קול ויש עונה

כפי שציינתי, ל-LG GP9 יש אפשרות לצ'אט קולי, והוא עובד ממש לא רע. המיקרופונים המובנים של המקרן משתמשים באלגוריתם המסוגל להבחין בין הקול של השחקן לצלילי המשחק, ולהעביר רק אותם בלבד לצד השני. כאשר ניסיתי להשתמש בצ'אט הקולי זה הוכיח את עצמו; הצד השני לא שמע דבר וחצי דבר מהמשחק ששיחקתי, אלא רק את הקול שלי.

אולם,הפונקציה הזו איננה מושלמת. הצליל שמתקבל מהמיקרופון המובנה נשמע מתכתי יחסית, ומלא בהד. לשם ההשוואה, ההחלפתי באמצע צ'אט קולי בין שני מקורות קלט, אחד הוא כמובן, ה-GP9 והשני הוא ה-Blue Snowball iCE שלי. הסנובול הוא מיקרופון תקציבי ודי פשוט, אך הוא ניקה את ההד בצורה מאוד טובה ונתן קול יותר "חי" ללא שאריות מתכתיות, זאת לעומת המיקרופון המובנה ב-GP9.

מצד שני, הקול של הצד השני הגיע אליי בצורה מובחנת מאוד שמצד אחד אפשרה לי לשמוע את השיחה באופן ברור ומצד שני לא המעיט מאיכות השמע מהמשחק ששיחקתי באותו זמן. עבודת איזון שתאנוס היה גאה בה.

אפליקציית הקול כלול

הדבר האחרון שאזכיר הוא אפליקציית LG XBOOM. האפליקציה קלילה ונוחה מאוד לתפעול, ומאפשרת לכם לשלוט בכל פונקציה של המקרן. זה מאוד נוח אם החלטתם להעביר את המקרן מהמחשב לטלוויזיה ומעוניינים לשחק בהגדרות השונות מבלי לקום פיזית מהספה.

החסרון היחיד הוא שצריך לזכור להעביר בהדלקה את הרמקולים למצב Bluetooth כדי שיתואם לסמארטפון שלכם (התיאום מאוד מהיר ואינטואיטיבי, ואחרי הפעם הראשונה זה נעשה אוטומטית ברגע שהמקרן על מצב בלוטות'), ושאין אפשרות להדליק את המכשיר מרחוק, אז אם הוא נכבה לכם כי הוא לא שידר שמע הרבה זמן, תצטרכו לעשות את המאמץ הכביר הזה.

ה-LG GP9 נותן חווית סאונד כיפית ואיכותית, הרבה יותר ממה שציפיתי ממוצר כל כך קומפקטי. הוא נוח לתפעול ולשימוש, ורסטילי ובעל תאימות גבוהה להתקני שמע מרובים. הצ'אט הקולי הוא תוספת נחמדה שאני מקווה שישפרו בדור הבא של המוצר, אולם הבינוניות בתחום הזה ממש לא גורעת ממנו כהוא זה. אם תרצו לרכוש את מקרן הגיימינג הקטן והמגניב הזה, תוכלו למצוא אותו במחיר מומלץ לצרכן של 1545 ש"ח.

מקרן הקול LG GP9 סופק לביקורת על ידי קבוצת ח.י.