Kirby and the Forgotten Land הוא הפלטפורמר הטוב ביותר לקונסולה מהשנים האחרונות, לצד מריו אודיסי. כל מי שמחפש חוויה קלילה וכיפית ימצא את מבוקשו כאן ובהחלט ניכר שהמעבר לתלת מימד עשה לקירבי רק טוב.


קירבי הוא אחד המותגים הותיקים של נינטנדו. במשחק החדש, Kirby and the Forgotten Land, נינטנדו ניסתה להשיג מטרה לא פשוטה – "להמציא את קירבי מחדש" באמצעות העברה ראשונה שלו לתלת מימד אמיתי. האם היעוד של המותג החמוד והוורוד תמיד נמצא בתלת מימד כל השנים האלו, או שמה עדיף לו להישאר בדו-מימד?

אז מה עוללו לקירבי הפעם?

מבחינת עלילה, כמו רוב משחקי הפלטפורמה ורוב משחקי קירבי, אין פה איזה סיפור מרהיב. קירבי וחבריו הוואדל דיז (Waddle Dees) נשאבים לעולם אחר. שם, קירבי פוגש יצור חמוד בשם אלפילין (Elfilin) ויחד הם יוצאים להציל את הוואדל דיז הפזורים ברחבי העולם הזה.

העלילה כמובן לא מורכבת, אבל היא כל מה שמשחק פלטפורמה צריך כדי לעבוד. היא אפילו משרתת אותו נהדר בכך שצריך לאסוף את כל הוואדל דיז מהשלבים השונים, וככל שאתם מצילים יותר מהם יש תחושה של הישג שהולך וגדל ותורם להנאה.

Kirby and the Forgotten Land

יכולות ותיקות – מרחב חדש

קטעי הפלטפורמה והיכולת של קירבי לשאוב לתוכו מפלצות ולשנות את היכולות שלו כיפיים כתמיד. בין אם זה לירות ולכוון בתוך המרחב התלת מימדי, להניף חרב בעיגול סביב עצמך או לשלוח בומרנגים שחוזרים אליך – כל היכולות של קירבי מרגישות טבעיות וכאילו היו מאז ומתמיד מותאמות לעולם התלת מימדי. לכך מתווספים גם הפאזלים הקלילים אך המהנים שפזורים בשלבים, יחד עם השליטה בקירבי שמרגישה רספונסיבית ומתקבלת כאן חווית משחק הדוקה מתמיד.

כמו כן, קירבי יכול לשאוב כל מיני מכונות ועצמים גדולים כמו מכונית או מכונת שתייה. הדבר אומנם סיפק חומר נהדר לבדיחות באינטרנט, אבל גם סיפק גיוון במכניקות המשחק ומיני-גיימז מהנים למדי שמשתלבים נהדר בכלל השלבים. תמיד קל להבין איך לשלוט בקירבי בצורות האלה, מה שתמיד גרם לי לרצות לחוות עוד צורות כאלו ולהשתמש בהן בכל הזדמנות.

Kirby and the Forgotten Land

מטיילים על הכוכב

Kirby and the Forgotten Land מחולק למעין עולמות שונים, כאשר לכל עולם יש מספר שלבים. בסוף כל שלב שתנצחו, תוכלו לשחרר מספר וואדל דיז, אבל בנוסף לזה מסתתרים בכל אחד מהם מספר וואדל דיז נוספים וישנן משימות צדדיות שיאפשרו לכם לשחרר אף יותר. זה גרם לי לחקור כל שלב שאני מגיע אליו כמיטב יכולתי ולהנות מכל פאזל וכל דבר נסתר שמצאתי. הדברים הללו יגרמו לכם לשחק באותו שלב מספר פעמים כדי להשיג בו את כל הוואדל דיז, ולשמחתי, עיצוב השלבים נבנה כך שכשתחזרו לשלב שוב, תוכלו לעבור דרכו הרבה יותר מהר מאשר בפעם הראשונה כדי למנוע מתחושה של חזרתיות מעיקה.

עם זאת, לא תמיד הכי ברור איך למצוא את כל הוואדל דיז או איך לבצע את כל המשימות, גם אם תשחקו את השלב מספר פעמים. בנוסף לכך, בכל שלב, פרט להצלת הוואדל דיז הנסתרים ואלו שבסוף השלב, יש את המשימות הצדדיות כאמור, אך אלו מתחילות כנסתרות – כלומר, לא תוכלו לדעת מה המשימה. רק אם במקרה תתחילו אותה במהלך השלב המשימה תיחשף, ולפעמים זה יהיה מאוחר מכדי להשלים אותה בריצה הנוכחית. כמו כן, אם לא חשפתם את המשימה כלל, רק בסוף השלב תיחשף משימה נוספת, ובמקרה שנותרו לכם יותר ממשימה אחת לחשוף, תצטרכו לשחק בשלב שוב רק כדי לחשוף עוד אחת. הבחירה הזו קצת מוזרה בעיני ולו יכולתי, הייתי מאפשר לראות מראש מה הן המשימות של כל שלב לפני תחילתו.

למרות זאת, מדובר באחד הדברים הבודדים במשחק שהרגשתי שהיה בהם מקום לשיפור. הוא בנוי בצורה חכמה כך שיש מספר עולמות עם גרפיקה ואווירה שונה – שלבי בונוס מהירים המביאים כוכבים וכסף המאפשרים לשדרג את היכולות של קירבי. ככל שתצילו יותר וואדל דיז, עיירת הוואדל דיז שהצלתם תגדל ויפתחו לכם שם עוד אפשרויות לעוד תוכן צדדי – כזה שיתרום לכם בשלבים הראשיים לצד תוכן שהוא באמת צדדי שרק יעשיר את חווית המשחק כמו עוד מיניגיימז. בין אלו, או הוואדל דיז הנסתרים והמשימות, Kirby and the Forgotten Land מציע שלל מכניקות המתקשרות אחת לשנייה ומוסיפות גוון נוסף למשחק מעבר לרק לסיים כל שלב פעם אחת ולהמשיך הלאה, מה שתורם לתחושת הישגיות וכיף.

Kirby and the Forgotten Land

לדוגמה, בעזרת שלבי הבונוס אתם תוכלו לצבור כוכבים ובמהלך השלבים הרגילים תוכלו לצבור מטבעות. ככל שתחקרו יותר את השלבים, תוכלו למצוא גם "תרשימים" שמופיעים במפה כמו באייקון של מגילה. באמצעות הצלת וואדל דיז, תוכלו בשלב יחסית מוקדם לפתוח את חנות הנשקים, שם תוכלו לשדרג את היכולות הבסיסיות של קירבי בעזרת תרשימים, כוכבים ומטבעות (וכן, צריך את שלושתם יחד). כך למשל הריינג'ר שמסתובב עם אקדח אחד בשלב הראשוני שלו, יתחמש באקדח נוסף, והקירבי שזורק פצצות יוכל לייצר שרשרת של פצצות לאחר שידרוג.

ואיך נראית הארץ הנשכחת?

עם זאת, הפסקול של Kirby and the Forgotten Land לא מיוחד וקליט כמו שהייתי מצפה ממשחק קירבי ששואף להיות מהפכני בסדרה. הוא עושה את העבודה ומכניס אתכם לאווירה שהוא רוצה בכל רגע, אבל לא מצאתי את עצמי מזמזם את המנגינה שלו תוך כדי המשחק או אחריו.

הגרפיקה אומנם לא מיוחדת ביחס לדברים אחרים שנעשו ב-Switch, אך מצליחה לעשות את המעבר לתלת מימד על הצד הטוב ביותר וגורמת לכלל הסביבות להיות צבעוניות ונעימות לעין בדיוק כמו במשחקים הקודמים ואף יותר.

Kirby and the Forgotten Land

אם הייתי צריך לתאר את Kirby and the Forgotten Land במילה אחת, הייתי מתאר אותו כמריו אוסידי פוגש את קירבי. והאמת? שזה עובד נהדר. זה עובד כה נהדר שבדיוק כמו שאני שמח לראות את משחקי מריו נוטים יותר להיות בתלת מימד בשנים האחרונות, אשמח לראות זאת גם אצל קירבי. 

המשחק כיפי, קליל וממכר. מסוג המשחקים שניתן לשחק בהם לכמה דקות בודדות באוטובוס, או לתת לעצמך לשקוע בהם ולגלות שעברו כמה שעות מאז שהתיישבתם לשחק. הוא מתאים לכל הגילאים – לילדים ומבוגרים כאחד ואף מאפשר משחק של שני שחקנים כאשר נמצאים אחד ליד השני. בזכות הביצוע הנהדר של כל מה שהוא מנסה לעשות ומעט מאוד חלקים פחות מוצלחים, הייתי שם אותו כאחד ממשחקי הפלטפורמר הטובים ביותר לקונסולה של השנים האחרונות, לצד Super Mario Odyssey. כל מי שמחפש חוויה שהיא פשוט קלילה וכיפית ימצא את מבוקשו כאן.

מפתחת: HAL Laboratory

מפיצה: Nintendo

תאריך יציאה: 25 במרץ 2022

ז'אנר: פלטפורמר

זמין על: Switch

בוקר על: Switch

עותק הביקורת של Kirby and the Forgotten Landy סופק על ידי נינטנדו ישראל.