הפאנדום של Final Fantasy Tactics והמשכיו הרוחניים ידוע במיוחד בגזרת הגיימינג המקוונת. זאת תת קטגוריה של סדרת Final Fantasy ארוכת השנים ורבת המעריצים. השחקנים האדוקים של משחקי 'הטקטיקס' (Tactics) כבר תקופה ארוכה מחכים ליורש ראוי לסדרה או חידושים למשחקים המקוריים.

לפי פרסום ב-Reddit, החברה Eidos Montreal שלחה לחלק משחקניה סקר שבו היא שמה דגש על ז'אנר משחקי הטקטיקה. הידיעה הזו כמובן עוררה לטובה את חובבי הז'אנר המורעבים. לפי הפרסום, שחקנים קיבלו סקר שבו נשאלו אם שיחקו במשחקי הסדרה, משחקים דומים מאוד לסדרה עצמה, או משחקי טקטיקה באופן כללי.

המעריצים של תת מותג הטקטיקס מחכים כבר הרבה זמן לעוד משחקים בסדרה ועכשיו מתחזקת התחושה שאנחנו עוד צעד קרוב יותר אל החידוש המיועד למשחק שהתחיל את כל הטירוף, שבכלל התחיל על קונסולת ה-PlayStation שאליה יצא המשחק Final Fantasy Tactics. המשחק יצא במערב ב-98' ומתרחש בעולם שנקרא Ivalice, עולם פנטזיה בימי ביניים (מפתיע נכון?). העולם עצמו מלא תככים, מזימות, ואינטריגות בין הדמויות והממלכות שבעולם. הדמויות המעניינות והמעבר למכניקת טקטיקה בתורות עם דמויות שונות ומתקפות ייחודיות, שכולן שונות אחת מהשנייה, מאוד קסם לשחקנים ואוהבי הסדרה המקורית.

בהמשך המשחק יצא בתור חידוש לקונסולת ה-PSP עם גרפיקה משודרגת, סצינות מחודשות, דמויות נוספות, אופציית אונליין שלא הייתה במקורי והגרסה האנגלית גם קיבלה דיבוב לחלק מהקטעים במשחק. הסדרה המשיכה למשחק צדדי בשם Final Fantasy Tactics Advance שיצא לקונסולת ה-GBA. המשחק מתרחש שוב פעם בעולם של Ivalice אבל בגרסה מעט שונה ממה שהציגו לנו בהתחלה. המשחק הבא יצא למכשיר הבא של Nintendo, ה-DS שזכה להצלחה זניחה יותר.

על אף שהסדרה די עצרה בשלב זה, המעריצים וחובבי הז'אנר חיכו לעוד, ועדיין מחכים עד היום. ועם זאת יצאו מספר משחקים שניסו לתת מענה לקהל הצמא. אחד מהם זה Fell Seal: Arbiter's Mark, משחק אינדי שמגיע מקיקסטארטר וזכה להצלחה רבה מאוד שניסה לחקות את הסגנון של המשחקים המקוריים מבחינת המכניקות, אבל עם הרבה יותר עומק לקסטומיזציה של הדמויות, ועם יותר קלאסים. המשחק זמין לכל הפלטפורמות הפופולריות.

ואם אתם מחובבי הנישות אולי תתחברו יותר למשחק Disgaea 6. גם הוא משחק טקטיקה-תפקידים בעולם פנטזיה, אבל גם מאוד יפני. הוא צבעוני במיוחד, עם חוש הומור מעניין ועומק למערכת הקרבות שלו. אנחנו מאוד נהננו ממנו ומהעומק של המערכות שלו ומהאפשרות להגיע עד לרמה 99,999,999(!). משחק הטקטיקה הבא שמגיע אלינו הוא Triangle Strategy, מהיוצרים של Octopath Traveler בסגנון HD-2D המיוחד שלו.

הסקר של Eidos מחזק את ההדלפה הענקית מתוך השרתים של GeForce Now שבה נחשפו לכאורה הרבה מאוד משחקים שעובדים עליהם ואולי (הלוואי) יצאו בעתיד למחשב. גם בהדלפה הזו היה כתוב ש-Final Fantasy Tactics יצא למחשב בגרסת רימאסטר. אישית, אני מאוד מקווה שזה נכון ונזכה בגרסה מחודשת למשחק הטקטיקה האגדי שהפך את הז'אנר לאהוב כל כך.