ה-Nintendo Switch OLED Model מציע חוויית משחק ניידת משופרת ואיכותית, אבל לא הרבה מעבר. אם אתם משחקים הרבה בדרכים, השדרוג הזה יעניין אתכם במיוחד.


ה-Nintendo Switch OLED Model הוא דגם חדש ומשופר של ה-Switch שמציע מסך משופר, סאונד משופר במצב נייד, רגלית נוחה יותר, ובכללי מיועד לתת חוויית משחק ניידת איכותית יותר.

מסך חלקיו

השדרוג המשמעותי והמעניין ביותר של ה-Switch OLED הוא המסך המשופר שלו. כמו שהשם שלו מרמז, הדגם החדש מצוייד במסך OLED, בשונה ממסך ה-LCD של הדגם המקורי. זו לא איזו טכנולוגיית חלל או משהו כזה, כי מסכי OLED יש לכם גם בטלפון, אבל זה בדיוק מה שהיה חסר בדגם המקורי של ה-Switch.

המסך החדש טיפה גדול יותר מהמסך הקודם. הוא לא borderless, אבל הוא תופס חלק גדול יותר מפני ה-Switch, וזה אומר שכשאתם משחקים במצב נייד, התמונה שתראו תהיה גדולה יותר. זה לא שיפור משמעותי, אבל זה נחמד.

מה שכן משמעותי זה כל עניין תצוגת הצבע. בזכות הטכנולוגיה שמאחורי מסך ה-OLED, הוא מסוגל להציג צבעים בניגודיות יותר מורגשת – השחורים יהיו שחורים יותר, והצבעים יהיו תואמים יותר למציאות. זה נותן לכם להנות הרבה יותר מהמשחקים, וכשזה מגיע לנינטנדו, אתם יודעים שהמשחקים יהיו צבעוניים. אז עכשיו, במקום שהם יהיו בצבעים דהויים על מסך ה-LCD, הם יוצגו במלוא תפארתם, בדיוק כמו שהתכוון המשורר.

Switch OLED

בנוסף לתצוגת צבעים טובה יותר, המסך מציע גם זווית צפיה יותר רחבה. אתם כנראה לרוב לא תרצו לשחק רחוק מהמכשיר כי גם ככה קשה לקרוא את הכתב כשהוא קטן מדי, אבל זה בהחלט ישפר את חוויית המשחק כשאתם משחקים שני שחקנים במצב table top למשל.

סך הכל השדרוג של המסך הוא קפיצת מדרגה מצויינת בכל מה שקשור בתצוגה, ובהחלט יוצר אפקט ואו, בין אם זה ה-Switch הראשון שלכם או אם היה לכם את אחד מהדגמים הקודמים. למעשה, רק המסך לבד נראה לי כמו הצדקה לבחור בדגם הזה לעומת הדגם המקורי, אבל כנראה שאם אתם עם Switch קיים, או משחקים בעיקר במצב נייח, זה לא יספיק כדי לשכנע אתכם לשדרג. אבל כל הכיף לא עוצר כאן כי המסך הוא לא השדרוג היחיד שה-Switch OLED מציע איתו.

מתוך הרגל

אחרי המסך, השיפור המשמעותי הנוסף שה-Switch OLED מציע הוא הרגלית שלו. אם זה לא נשמע לכם כמו שדרוג משמעותי, אתם כנראה לא משחקים הרבה במצב שולחני. בעוד שהרגלית הקודמת היתה עדינה, לא יציבה, ומתאימה לזווית אחת ויחידה, הרגלית החדשה רחבה, ניתנת לכוונון, ולא מתכופפת בקלות. נכון, יכול להיות שעם גריפ חיצוני מתאים, אתם יכולים לפתור את הבעיה הזו עם Switch רגיל, אבל לשמחתכם, זה לא השיפור היחיד.

Switch OLED back

הדגם החדש מציע גם רמקולים משופרים עבור המכשיר במצב נייד, וההבדל בהחלט מורגש. זה קצת מרגיש כאילו עד עכשיו שמעתי את הסאונד ממכשיר דרך כוס ריקה, ורק עכשיו אני נהנה מחוויית הסאונד האמיתית שהוא יכול להציע. אם אתם מתכננים לשחק במצב נייד במשחקים עם סאונד איכותי, או פסקול מצויין, אתם בהחלט תהנו מהם יותר עם ה-Switch OLED.

הדגם החדש מציע בנוסף נפח אחסון גדול יותר של 64GB. זה יאפשר לכם להתקין יותר משחקים על המכשיר, גם אם טרם קניתם כרטיס זכרון יעודי להרחבה. זה לא המון, וכמו כל אחסון, גם מבלי לנסות הוא יתמלא לכם, אבל זו תוספת מבורכת.

זה אמנם לא פיצ'ר חדש, אבל אם אתם משדרגים מהדגם המקורי של ה-Switch, אתם תרגישו גם בשיפור של הסוללה, שתואמת לזו של הדגם המחודש שיצא לפני שנה. לאורך השימוש, לא הייתי צריך לעצור לשחק כדי להטעין את המכשיר, וכל עוד הטענתי אותו בלילות, יכולתי להנות מחוויית משחק רצופה.

בנוסף לכל אלה, הבניה של ה-Switch OLED מרגישה קצת יותר טובה. החומרים שמצפים אותו קצת יותר נעימים למגע. זה לא אומר שהם יותר איכותיים, אבל אם אתם מרוצים, ה-Switch מרוצה, וכולם שמחים.

Switch OLED
כל מה שתמצאו בקופסה של ה-Switch OLED

סך הכל, במצב נייד אתם מקבלים מהדגם החדש מגוון שיפורים נחמדים. לחוד, אף אחד מהם כנראה לא ילהיב אתכם במיוחד, אבל ביחד הם מציעים מוצר מוגמר ואיכותי. בעוד שהרגלית היא ההיילייט מבחינתי, כל אלה ביחד הפכו את חוויית המשחק הנייד שלי עם ה-Switch OLED לטובה בהרבה ממה שאי פעם חוויתי עם הדגם הרגיל.

הסוויץ' בדוק בדוק

אם אתם משתדרגים מ-Switch, אתם גם תשמחו לדעת שעמדת העגינה החדשה מתאימה גם לדגם המקורי, וההפך. זה יתן לכם קצת יותר חופש בשימוש ביותר מ-Switch אחד בבית, אבל גם להנות מהפיצ'רים החדשים של תחנת העגינה של ה-Switch OLED.

תחנת העגינה החדשה מציעה שני שיפורים עיקריים. הראשון הוא יציאת LAN, שנותנת לכם לחבר כבל רשת ישירות לתחנת העגינה ולחסוך לכם קניה של מתאם ייעודי. השיפור השני הוא שיפור של מבנה ה-dock. לוחית הכיסוי שניתן לפתוח בחלק האחורי של תחנת העגינה ניתנת לפירוק (ולא נעה על ציר כמו במכשיר המקורי), ובנויה בצורה שניתן יותר בקלות להעביר דרכה כבלים. זה שיפור קטן שיעשה לכם את השימוש ב-Switch החדש קצת יותר נוח.

אבל מעבר לאלה, הדגם החדש לא יציע לכם יותר מדי שיפור אם אתם שחקנים שמשתמשים בעיקר ב-Switch במצב נייח. אני למשל שחקן שמשתמש ב-Switch בעיקר במצב נייח, ובעוד שהשיפורים השונים הציעו לי חוויית משחק ניידת מעולה, זה פשוט לא איך שאני בדרך כלל משחק.

Switch OLED dock

ה-Nintendo Switch OLED Model הוא מכשיר מעולה. הוא אולי לא שדרוג חובה לבעלי Switch, אבל הוא בהחלט הדגם העדיף עבור שחקנים שאין להם קונסולה ורוצים לקנות לעצמם Switch חדש, בתנאי והם כמובן יכולים להרשות לעצמם את המחיר היקר יותר.

וגם עבור שחקנים עם Switch, הוא יכול להוות שדרוג מעולה אם עיקר השימוש הוא בדרכים. עבור אלו מכם שמשחקים ב-Switch בעיקר במצב עגינה, לא תזכו להנות ממרבית השיפורים שה-Switch OLED יכול להציע, וחבל. אבל היי, תמיד אפשר לקוות שיצא איזה Switch Pro עם פיצ'רים לשחקנים שמשתמשים בו במצב נייח.

אבל אם אתם שחקנים שמשתמשים ב-Switch בדרכים, ה-Switch OLED יעניק לכם חוויית משחק איכותית במיוחד, כזו שלדעתי תהיה שווה את השדרוג.

קונסולת Nintendo Switch OLED Model סופקה על ידי נינטנדו ישראל.