לכבוד 25 שנה לסדרת המשחקים Atelier הוכרז המשחק Atelier Sophie 2: The Alchemist of the Mysterious Dream שיצא ל-Switch, PlayStation 4 ולמחשב ב-25 בפברואר 2022.

סדרת משחקי התפקידים היפנית Atelier של סטודיו Gust הפכה לסדרת הדגל שלו לאורך השנים. הפופולאריות של הסדרה עלתה עם יציאת שני המשחקים הקודמים, Atelier Ryza ו-Atelier Ryza 2 עם מעל למיליון מכירות שלהם יחד. עם זאת, כהכרזה ראשונה בסדרת הכרזות לכבוד יום ההולדת ה-25 לפרנצ'ייז, הוכרז כי סופי, גיבורת המשחק הראשי ה-17 בסדרה (כיום יצאו כבר 22), חוזרת כגיבורה של משחק המשך.

המשחק החדש ימשיך את מסעה של סופי ניואנמולר (Sophie Neuenmuller) מהמשחק הקודם יחד עם שותפתה, פלאפטה (Plachta) אשר יחדיו עוזבות את עיר הולדתה של סופי במטרה ללמוד ולהגדיל את יכולותיה של סופי כאלכימאית. במסעותיהן, הן נשאבות למימד אחר בשם ארד וויג' (Erde Wiege), שם סופי מאבדת את שותפתה פלאפטה. במהלך המשחק בו היא תנסה למצוא אותה, היא תפגוש בעוד אישה בשם פלאפטה, שככל הנראה היא גרסה של פלאפטה מלפני שהכירה את סופי, ומי שכנראה היא גרסה יותר צעירה של סבתא של סופי שנפטרה לפני המשחק הראשון בסדרה, ולמעשה מופיעה לראשונה בסדרה.

המשחק הקודם, Atelier Sophie: The Alchemist of the Mysterious Book יצא לקונסולות ה-PlayStation Vita, PlayStation 4 ולמחשב, וביפן גם ל-PlayStation 3 (ובהמשך גם ל-Switch בגרסת הדלוקס) ועקב אחר סופי כשסבתא שלה (שמופיעה לראשונה במשחק החדש) בדיוק נפטרה. סבתא שלה, שהייתה אלכימאית גדולה, משאירה אחריה נעליים גדולות לסופי להיכנס אליהן. בנוסף, בין הדברים שסבתה משאירה אחריה, סופי מוצאת לא פחות מספר מדבר אך חסר זיכרונות ומחליטה לנסות לשפר את כישורי האלכימיה שלה כדי לעקוב אחר מורשת סבתה ובניסיון להחזיר לספר את הזיכרונות שלו.

atelier sophie 2

כמו כל המשחקים בסדרה, נראה שגם Atelier Sophie 2 הולך להכיל עלילה קלילה המלווה את המשחק, לצד דגש רב על דיאלוגים קומיים וקלילים בין הדמויות, המדגישים את חיי היומיום שלהן. לצד אלה, אנחנו צפויים לראות מודלים מפורטים של שלל דמויות צבעוניות ודמויות חוזרות ממשחקים קודמים. בנוסף, נראה את מערכות המשחק שחוזרות מטרילוגיית המשחקים המקורית שהמשחק הראשון של סופי התחיל, כמו מערכת האלכימיה שמאפשרות לסופי ליצור חפצים שונים בהם היא יכולה גם להשתמש בין היתר בקרבות, ובנוסף הקרבות עצמם שיתנהלו בתורות.

בנוסף לאלה, הוכרז שבמשחק לא יהיו מסכי טעינה בכניסה לקרב, פיצ'ר חדש ומגניב לסדרה. בנוסף, הוכרזו מספר מהדורות מוגבלות לסדרה, וכן תלבושות מיוחדות לסופי, עבור בעלים של נתוני שמירות עבור טרילוגיית הדלוקס Atelier Mysterious Trilogy DX, וכן Atelier Ryza 2. המהדורות, שיגיעו גם למערב, יכילו פוסטרים, ספר איורים, מחזיק מפתחות, דיסק הפסקול, ועוד.

למרות שהקיום של המשחק דלף שבועיים לפני דרך מערכת דירוג הגילאים האוסטרלית, היציאה של המשחק עדיין מפתיעה למדי עבור המעריצים, שכן לאחר סופי יצאו צמד משחקים נוספים שהיוו המשך ישיר לו, בו הופיעו אומנם גיבורות שונות, אך סופי גם כן לקחה בו חלק. נראה שהמשחק שיצא כעת יתרחש לפני המשכים אלו.

Atelier Sophie 2: The Alchemist of the Mysterious Dream עתיד להגיע ל-Switch, PlayStation 4 ומחשב ב-25 בפברואר, 2022.