עם החוסר המורגש של יחידות PlayStation 5 בארץ ובעולם, יש קצת חדשות טובות בתחום. במהלך הצגת הדו"ח הרבעוני האחרון, מנהל הכספים הראשי של סוני – הירוקי טוטוקי (Hiroki Totoki), נשאל על המחסור ברכיבים (מוליכים למחצה באופן ספציפי) שהיווה את הסיבה העיקרית לחוסר במכשירי PlayStation 5, בנוסף להאטה בייצור ובשילוח עקב נגיף הקורונה.

כדי להרגיע את המשקיעים, סוני הודיעה שעל אף המחסור, היא הצליחה לשריין את הזמנות לשבבים ורכיבים כדי לייצר מעל 14.8 מיליון יחידות של PlayStation 5 שזה המספר שסוני מצפה למכור עף סוף שנת הכספים הנוכחית, שנגמרת במרץ 2022. מאז ההשקה נקנו מעל 10 מיליון יחידות PlayStation 5 ולפי המידע שפורסם, אנחנו אמורים לראות קפיצה משמעותית ברמת הזמינות של המוצר בשנה הקרובה.

סוני גם ציינה שבמהלך תקופת אפריל-יוני המכירות של משחקי צד ראשון עלו על הציפיות שלהם, ספציפית Ratchet and Clank: Rift Apart ו-MLB The Show 21 למרות שב-2020 באותה תקופה הרווחים היו גבוהים יותר.

מעבר לשריון השבבים הנדרשים, סוני גם מבצעת רכישות רבות בתחומי הגיימינג והטכנולוגיה, וחברה אחת שנקנתה ביוני 2021 – Nixxes, יכולה לתרום מכוחה כדי להאיץ את פיתוח וייצור הקונוסולות ואף לספק תמיכה טכנית לכל סטודיו ששייך לסוני.

הגישה הזו לא תפסיק, ובעתיד, לדברי סוני, הם מתכוונים להמשיך באותה הגישה כדי לפתח משחקים חדשים, לתמוך בכל פלטפורמה שמריצה משחקי צד ראשון של סוני, ולשפר את יכולת ואיכות השירותים שלהם.

עם כל מה שסוני אמרה והציגה למשקיעים, נראה שבקרוב נוכל לרכוש PlayStation 5 מבלי להצטרך לשלם מחיר מופקע לספסרים. ספסרים אלה קנו ומכרו תוך שבוע מההשקה מעל 60,000 יחידות ו-"עזרו" מאוד למחסור הנוראי בקונסולות.