The Legend of Zelda: Skyward Sword HD חוזר עם מתיחת פנים, Motion Control משופר, ורזולוציה מרהיבה, רק חבל שהבעיות המקוריות עדיין קיימות.


השנה חזר אלינו ממחוזות ה-Wii משחק Legend of Zelda שניסה משהו חדש בזמנו, כיאה ל-Nintendo שתמיד מנסה להיות חדשנית – The Legend of Zelda: Skyward Sword HD הוא לא משחק זלדה רגיל.

המשחק יצא במקור ל-Wii ב-2011 ודרש את התוסף לבקרים Wii Motion Plus. כיום הוא זמין בגרסת ה-HD ל-Switch והשיפור הטכנולוגי עושה רק טוב ללינק רק צריך לזכור שהמשחק בבסיסו הוא מיושן ועבור מי שלא רגיל למשחקי זלדה, בעיקר אלה שבאו לפני Breath of the Wild, זה עשוי להיות מתסכל.

בוקר טוב, הגיע הזמן להציל את העולם

משחקי זלדה אוהבים מוטיבים חוזרים, שזה לא דבר רע. בסדרת The Elder Scrolls אתם תמיד מתחילים בתור אסירים, ובמשחקי זלדה אתם מתחילים בלקום בבוקר ולצאת למסע בעולם מופלא מלא יצורים מוזרים ופאזלים משונים שבסופו אתם מצילים את זלדה, ואת העולם.

מהרגע הראשון יודעים שלינק נועד לגדולות ולאורך תחילת המשחק תגלו את הדמויות שמאכלסות את Skyloft – העיר המעופפת שבה אבירים רוכבים על ציפורי ענק בצבע כחול, מלבד לינק. ללינק יש ציפור אדומה. זלדה היא חברת ילדות של לינק בסיפור הזה וכמו כל עיירה קטנה שכולם מכירים את כולם, חיכוכים ומזימות הם לא נדירים…

לאט לאט תחקרו את העולם שמרכיב את Skyward Sword HD, מהשמיים מלאי האיים הקטנים עד האדמה האגדית בשלושה אזורים שונים, שכל אחד מהם ידרוש מכם תשומת רב רבה והנפות חרב רבות לכיוונים שונים ומשונים כדי להילחם, מציאת חפצים וגאדג'טים ייחודיים כדי לפתור פאזלים והכל בשביל זלדה יקירתכם.

skyward sword skyloft

סקיילופט עצמה היא עיר מיוחדת, עם מגוון של דמויות שאפשר לדבר איתן בצלילים המאופיינים למשחקי זלדה (אף דמות במשחק זלדה לא דיברה לפני Breath of the Wild). מילדים קטנים המתרוצצים ברחבות של העיר ועד הסוחרים המשעשעים שנמצאים בבזאר וחבריהם של לינק לאקדמיית האבירים.

בהתחלה לא תוכלו לעשות הרבה בעיר, והמשחק ידחוף אתכם להתקדם בעלילה. אבל כשתתחילו לשחות בכסף ולאסוף חומרים משונים יפתחו עבורכם מגוון של אופציות, מקנייה של חפצים משופרים ועד לשדרוגים של הגאדג'טים ואפילו שיפורים בשיקויים שלכם.

ימינה! למטה! אלכסון!

ה-Wii הביא לנו טכנולוגית Motion Control חדשה ו-Nintendo רצתה להראות לנו עד כמה שהיא מדוייקת במשחק הזלדה החדש שלה. לרוע מזלה, השליטה הייתה מסורבלת, הנפת השלט לא תמיד סיפקה את התוצאה המבוקשת והפגם הקריטי הזה פגע במשחק.

מספר שנים עברו מאז ועם ה-Switch ובקרי התזוזה המתקדמים שלו מראים לנו מה היה יכול להיות אי שם בעבר. בזמן המשחק עם הבקרים של ה-Switch כשהם מנותקים מהקונסולה, השליטה הרבה יותר טובה, אבל לא מושלמת. הנפת השלט כחרב תגרום ללינק לשסף לכיוון הרצוי ברוב הפעמים, אבל עדיין לא באופן מיטבי.

skyward sword combat

המשחק גם מאפשר לכם לשחק עם ה-gamepad וללא תנועה, אבל אם תבחרו לשחק ככה, אתם תצטרכו לעבור בין הנפה של החרב באמצעות האנלוג הימני, או הזזה של המצלמה כשאתם מחזיקים את L ומשתמשים באנלוג הימני. זה פחות מעייף משליטה באמצעות תנועה, אבל מאוד מסורבל וממש לא נוח.

מלבד החרב, ללינק יש כרגיל כמות לא מבוטלת של חפצים ועזרים, מפצצות, דרך וו תפיסה ועד חיפושית מעופפת על שלט רחוק. השליטה בגאדג'טים של לינק נוחה מאוד עם השיפור ב-Motion Control של ה-Switch ולא מצאתי בעיות עם אף גאדג'ט חשוב.

אבל רגע, כל משחקי זלדה היו מלאים בפאזלים! ממשחקי כדים ל"לא לדרוך על אותה משבצת פעמיים", הפאזלים הם תמיד חלק מרכזי בכל משחק זלדה, אבל השוני הגדול במשחק הזה הוא שגם הקרבות, הם פאזל. ולא רק קרבות הבוס.

skyward sword

מלבד האויבים הפשוטים כגון עטלפים (שאתם רק חייבים להניף את החרב למעלה) או בוקובלינים (שקל לעבור להם את החסימות) תתקלו גם באויבים שהטעות הכי קטנה שלכם תגרום למתקפת נגד ולחיים שלכם לרדת מהר. אויבים שידרשו מכם חתכים אלכסוניים ודקירות מתוזמנות יכולים להתיש אתכם ועלולים לגרום ל-Game Over מאוד מהיר.

החידות שמעבר לאקשן

הרבה מהעולם סובל מבעיה מרכזית בסדרת זלדה, והיא הצורך בתשומת לב. אם תפספסו את הפתח הקטן בקיר כדי לזחול דרכו, או את הסדק הכמעט בלתי נראה שאתם צריכים לפוצץ, יש מצב שתסתובבו בשלב במשך שעות רבות בתחושת חוסר אונים. אבל כשכן תמצאו את הפתח (אם לא נכנעתם לאיזה מדריך באינטרנט) אז השלב יזרום וההתקדמות תהיה מורגשת.

אויבים וחידות זה טוב ויפה, אבל אי אפשר לדבר על זלדה בלי לדבר על בוסים. הבוסים של המשחק ייחודיים ומשונים, וכל אחד ידרוש מכם גישה שונה וכלי שונה על מנת לנצח אותו. מלבד הבוסים הייחודים של המשחק, ב-Skyward Sword HD יש את גיראהים (Ghirahim), נבל שיחזור לרדוף אתכם לכל אורך הדרך, שזה משהו לא רגיל במשחקי זלדה. כמובן שהכיף האמיתי הוא לפגוש את הבוסים השונים ולנסות להבין איך מביסים מפלצות בסדר גודל הזה.

skyward sword boss

התוכן נמצא בכל מקום במשחק, והרבה ממנו הוא פאזלים וחידות שתמצאו באיים המקיפים את סקיילופט, המקדשים והאזורים רחבי-הידיים שנמצאים לפני כל מקדש. גם כדי להיכנס למקדשים עצמם, תצטרכו לסובב את המפתח עד שיתאים לחור המנעול.

כמובן שכל מקדש שונה, בהתאם למסורת זלדה עתיקת היומין, ובכל מקדש תאלצו להשתמש בכלים החדשים והישנים שלכם כדי לפתור את החידות ולהתקדם. בכל מקדש יש אויבים שונים וייחודיים ורעיונות מיוחדים שידרשו מכם לחשוב קדימה ולהשתמש בגאדג'טים בצורה חכמה.

המקדשים ב-Skyward Sword HD שונים באופן מהותי משאר המשחקים בפשטות שלהם. אין פה מסדרונות מתפתלים ומבוכים מסובכים, אלא מספר לא גדול של חדרים רחבי-ידים שמלאים בתוכן, אוצרות, ואויבים.

skyward sword boss

למרות שחלק גדול מהמשחק מתרחש על הקרקע, יש לכם חופש מוחלט לחקור את השמיים או אפילו פשוט לעוף ללא מטרה. המנגינה, הצלילים, והתחושה של לעוף על גב ציפור ענקית היא נהדרת, ומצאתי את עצמי פשוט מתעופף לנקודה הכי גבוהה שאתם יכולים לעוף אליה וצולל משם עד העננים שמפרידים את סקיילופט מהקרקע.

סקיילופט היא על הסלע הגדול ביותר בשמיים, אבל מסביב לה יש עוד הרבה מה לחקור על גב הציפור אדומת-הנוצות של לינק. בתחילת המשחק האיים לא מרגשים במיוחד, אבל אחרי שגורון חביב יסביר לכם על העיר האגדית בשמיים, לאט לאט יהיה לכם יותר מה לחקור שם.

תמונה וצליל חדים כחרב

במשחקי Legend of Zelda הסאונד משחק תפקיד חשוב. המוזיקה תמיד הייתה מרשימה והצלילים שנשמעים כשלינק פותר פאזל או משיג גאדג'ט חדש נחרטו בזכרון של כל שחקן זלדה. המלחינים של Skyward Sword HD עשו עבודה מצויינת בהבאת העולם לחיים עם צלילים ומוזיקה שנעימים לאוזן אך לא מכבידים על השחקן, למרות שלא יהיו פה מנגינות שיתקעו לכם בראש, חוץ מאולי מנגינת הנושא המצויינת של המשחק.

skyward sword

כשהמשחק יצא ל-Wii הוא היה קצת מטושטש, ועכשיו עם הטכנולוגיה של ה-Switch רואים הכל בבירור. אמנם המודלים נראים ישנים, אבל הקווים חדים וברורים, ציורי הקיר במקדשים והטקסטורות בצבעים ברורים ורזולוציה מצויינת, מה שמפיח חיים חדשים במשחק, בעיקר על מסכים גדולים שגם שם אין נפילה בגרפיקה. ה-Eyeliner של לינק נראה מהמם מתמיד.

בגרסה העדכנית למשחק, החליטו להקל על החיים שלנו בכמה שיפורי Quality of Life שהיו נדרשים במיוחד בגרסת ה-Wii. למשחק יש עכשיו שמירה אוטומטית שמאוד עוזרת ותמיכה ב-60 פריימים לשנייה. תוכלו לשמור בשלושה קבצים במקום האחד שהיה בעבר, והכי חשוב, השיפורים הנוגעים ל-Fi.

מי ששיחק בגרסה המקורית יזכור לטובה או לרעה את הדמות הקריסטלית שאומרת את הברור מאליו וחוזרת על מה שנאמר לכם לפי רגע. עכשיו פי נוצצת ברזולוציה חדשה ואתם יכולים סוף סוף לדלג על מה שהיא אומרת. תוכלו לדלג על הרמזים שלה ועל הסרטונים שלה (או לפחות על רובם), כולל חלק ניכר מהטוטוראלים בתחילת המשחק, וכך להמשיך לשחק בלי דיבורים מיותרים.

skyward sword skyloft

The Legend of Zelda: Skyward Sword HD מציע שיפור ניכר למשחק חדשני בסדרה, עם גרפיקה טובה יותר, שיפורי איכות חיים ומגוון של עולם לחקור, עם פאזלים שידרשו מכם חדות עין וקרבות שיכולים לגרום לכם לנופף בידיים.

למי שאוהב את סדרת זלדה, המשחק מומלץ ביותר. למי שפחות בעניין, או מכיר רק את Breath of The Wild, מצפה לכם חוויה שונה ממה שאתם מכירים.

מפתחת: Nintendo

מפיצה: Nintendo

תאריך יציאה: 16 ביולי , 2021

ז'אנר: אקשן, הרפתקאות

זמין על: Switch

בוקר על: Switch

עותק הביקורת של The Legend of Zelda: Skyward Sword HD סופק על ידי נינטנדו ישראל.