אי שם בתקופת הסגר השני השיקה חברת AMD את סדרת כרטיסי ה-RX 6000 שלה: ה-RX 6800, ה-RX 6800XT וה-RX 6900XT בכדי להתחרות בסדרת ה-Ampere של Nvidia. מאז אותה הכרזה הצטרף לחגיגה גם אח צעיר יותר במשפחה, ה-RX 6700 XT שהושק אי שם במרץ 2021, ועכשיו מצטרף כרטיס חמישי למשפחה – ה-RX 6600 XT.

הכרטיס החדש במשפחה, ה-RX 6600XT, מיועד לגיימרים המשחקים ברזולוציית FHD (או 1080p), ויגיע עם 32 יחידות עיבוד ו-8GB של זיכרון GDDR6 ברוחב פס של 128bit. כל זה בתדר עבודה של עד 2,359MHz. בנוסף על כך, ה-RX 6600 XT יכלול 32MB של זיכרון infinity Cache.

ה-RX 6600 XT צפוי להיות זמין החל מה-11 באוגוסט, עם תג מחיר של כ-379$. בניגוד לכרטיסים הקודמים בסדרה, חברת AMD לא מתכננת, ולא צפויה, לבצע יצור עצמי של הכרטיס, אלא רק עם חברות ה-GPU המוכרות.

מבית ASUS – גם Dual וגם ROG Strix

מבית חברת ASUS אנחנו צפויים לקבל ב-11 לאוגוסט שתי גרסאות של ה-RX 6600 XT. הראשונה היא גרסת המיינסטרים של ASUS במיתוג Dual, והשנייה היא גרסת הפרימיום של החברה, עם מותג הגיימינג שלה – ROG Strix. שתי הגרסאות הינן גרסאות OC של הכרטיס, ויגיעו עם Overclock הישר מהמפעל.

גרסת ה-Dual הינה הגרסה הבסיסית יותר, ותגיע ללא כל רכיבי RGB, עם עיצוב הזהה לכל גרסאות ה-Dual המוכרות מסדרת ה-RX 6000 וה-RTX 3000, עם שני מאווררי axial tech של ASUS להגדלת זרימת האוויר לרכיבי הכרטיס. בצידו האחורי של הכרטיס back-plate העשויה מסגסוגת חזקה וקלה, שאולי איננה מעוצבת בסגנון גיימרי צעקני, אך כן בצורה אסטטית שמבצעת את משימתה טוב מאוד.

גרסת ה-ROG Strix, כראוי למותג זה, תגיע עם מערכת הקירור המוכרת מהסדרות החדשות, אך בגרסה מוקטנת עם שני מאווררים בלבד. כמובן שתוכלו למצוא כאן רכיבי RGB שתוכלו לשלוט בהם בעזרת ה-Aura RGB של ASUS. בנוסף, הכרטיס יגיע עם מתג BIOS כפול למעבר מהיר בין פרופילים, בהתאם לצורך שלכם (ביצועים, או שקט).

שני הכרטיסים יגיעו עם חיבור HDMI 2.1b בודד ו-3 חיבורי DisplayPort 1.4a, וידרשו חיבור חשמל 8pin בודד. מחירה הצפוי של גרסת ה-Dual צפוי להיות כ-2,389 ש"ח, בעוד שה-ROG Strix צפויה לעלות כ-2,819 ש"ח.

מבית Gigabyte – גם Eagle וגם Gaming OC

מבית חברת Gigabyte אנחנו גם צפויים לראות שתי גרסאות ל-RX 6600 XT. הראשונה היא המותג התקציבי של החברה, ה-Eagle, והשנייה היא גרסת המיינסטרים של החברה, ה-Gaming OC. במקרה של Gigabyte, כרטיס ה-RX 6600 XT Eagle יגיע ללא OC מהמפעל, אלא בתדר שהוגדר ע"י AMD.

שני הכרטיסים יגיעו עם שני חיבורי DisplayPort 1.4a ושני חיבורי HDMI 2.1, ידרשו חיבור חשמל 8pin בודד, ותולבש עליהם מערכת הקירור המוכרת של Gigabyte הנקראת WINDFORCE 3X, הכוללת שלושה מאווררים, כשהמרכזי מבינם מסתובב בכיוון הנגדי, ובכך ממקסם את זרימת האוויר ומונע מערבולות.

עכשיו רק נשאר לחכות ולראות

למרות שלאחרונה אנחנו עדים לירידת מחירים מתונה בשוק ה-GPU המשוגע, עדיין מורגש המחסור האדיר בכרטיסים ברחבי העולם, כך שמעניין לראות כיצד ישתלבו בשוק הכרטיסים החדשים.

האם היצור שלהם מגיע על חשבון הכרטיסים החזקים יותר שגם כך בחוסר? האם ההוספה שלהם לקווי היצור מתאפשרת בגלל חזרה ליצור שגרתי של הכרטיסים, מה שמצביע על הגעה של כרטיסים רבים חדשים לשוק?

ובכלל, האם ל-RX 6600 XT יש את מה שצריך בשביל להשתלט על שוק ה-1080p, כשהוא מתמודד אל מול ה-RTX 3060 המוכר והאוהב? נצטרך לחכות ולראות… הישארו איתנו!