המפתחת Respawn Entertainment הצליחה מאוד בשנים האחרונות והביאה לעולם כמה המשחקים הפופולאריים ביותר כיום. בין היתר ניתן למצוא את משחקי Titanfall המצויינים, Star Wars Jedi: Fallen Order שהרשים אותנו בזכות עולם יפיפייה, דמויות מעניינות ומשחקיות מהנה שנותנים תחושה של ג'דיי אמיתי, וכמובן להיט הבאטל רויאל של השנים האחרונות- Apex Legends.

כעת, מהודעה בטוויטר שפרסם אחד מהמנהלים, אנו למדים כי החברה מתכננת משחק חדש.

לפי הציוץ, מדובר במשחק חדש לגמרי, כפי שמרמזות המילים IP, כלומר זיכיון חדש (Intellectual property). אם זאת, לא מן הנמנע כי המשחק החדש ייקח השראה משחקים אחרים של Respawn ויהיה מלא רפרנסים ואיסטר אגס למשחקים הקודמים.

זוהי בהחלט דרך שבה המפתחת הלכה בעבר. לדוגמא, המשחק הפופולארי Apex Legends הוכרז בהתחלה כמשחק עולם פתוח בעולם של Titanfall. לכן, יש סיכוי טוב שנקבל משחק בעולם המורחב של Titanfall ואנחנו בהחלט לא מתנגדים.

מצד שני, ייתכן שזהו יהיה משחק חדש לחלוטין שאינו קשור למשחקים קודמים של המפתחת. דוגמא מצוינת לכך הוא המשחק Star Wars Jedi: Fallen Order, שאמנם התרחש ביקום סרטי מלחמת הכוכבים, אך הציג דמויות חדשות וסיפור מצוין שבהחלט מתאים ליקום הקולנועי. אם כך יהיה המקרה, ייתכן שנקבל משחק חדש מהניילונים, עם עולם חדש ומסקרן.

star wars jedi fallen order at st

דבר נוסף ומעניין הוא שבפרויקט המדובר נמצאים כרגע במספר מצומצם יחסית של עובדים – 5 בסך הכל. משחקים שמפותחים על ידי מספר מצומצם של עובדים הם לא דבר חדש, ומשחקים כמו Among Us (שפותח על ידי 3 אנשים) ואפילו Apex legends שכבר הזכרתי זכו להצלחה גדולה. אין ספק שצוות קטן של אנשים יכול להפיץ משחק מצוין, ובכל זאת יהיה מעניין לראות כיצד תהליך העבודה יתבצע.

גם במודעה הרשמית של Respawn לא מנדבים יותר מידי מידע על המשחק החדש. מציינים שהם מחפשים אנשים בעלי יכולות טכניות גבוהות שיכולים לייצר הרפתקאות חדשות "עד למות החום של הייקום." הניסוח הזה אולי מרמז שלא מדובר בחוויה סטטית, אם כי במשחק חי שמוסיף עוד ועוד תוכן לאורך הזמן.

בהתחשב בכך שמדובר ב-Respawn, מפתחת שהוציאה משחקים מצוינים בשנים האחרונות, אנחנו כבר לא יכולים לחכות לשמוע פרטים חדשים על המשחק החדש. נמשיך לעקוב באדיקות.