ה-Asus ROG Strix SCAR 15 G533QS הוא ללא ספק יוצא מן הכלל. הוא נותן לכם להנות מכרטיס NVIDIA RTX 3080 בכל מקום בזכות הניידות שלו, ומספק ביצועים מרשימים בכל התחומים.


סדרת ה-ASUS ROG Strix SCAR 15 כוללת שלושה מחשבי עלית מבית ASUS, עם מפרטים עוצמתיים הכוללים מעבדי Ryzen של AMD וכרטיסי RTX 3080 של NVIDIA, והיום אנחנו נדבר על ה-Asus ROG Strix SCAR 15 G533QS-HF056R, אחד משלושת האחים במשפחה.

ה-Asus ROG Strix SCAR 15 G533QS-HF056R הוא ללא ספק אחד המחשבים החזקים ביותר שבהם נתקלתי. הוא מעוצב בטוב טעם, מלא בתאורת RGB ססגונית והוא מביא ביצועים עם איכות בילתי מתפשרת.

נאה מבחוץ, מרשים מבפנים

ברשותכם, אתחיל מבפנים, אז מה בעצם כוללת המפלצת הזאת? המנוע הוא מעבד Ryzen 9 5900HX מבית AMD , הכרטיס הגרפי הוא RTX 3080 עוצמתי, והצמד הזה, ביחד עם לא פחות מ-32GB של RAM משודכים למסך בגודל 15.6" עם קצב רענון של עד ל-165Hz. כל אלו ללא ספק גרמו לחווית המשחק להיות אולטימטיבית עבורי, ובנוסף כך הוספתי את העכבר Asus ROG Pugio 2 שסיקרתי לאחרונה למשחקים וזה עוד יותר העצים עבורי את החוויה.

ה-ASUS ROG Strix SCAR 15 G533QS מגיע עם נפח איחסון של 1TB בטכנולוגיית NVMe מהירה, ולמרות כל המפרט המשוגע שלו, המחשב עצמו לא כבד במיוחד, משקלו הוא 2.30 קילו בלבד. וכמובן, כפי שכבר אמרתי, המחשב מגיע עם תאורת RGB מרשימה במיוחד, לא משנה מאיפה תסתכלו עליו.

מבחינת חיבורים אפשריים, אחדים תוכלו למצוא לצדדיו אך את הרוב המכריע תמצאו בחלקו האחורי. יש לו חיבור שמע קלאסי, חיבור HDMI 2.0b יחיד, 3 חיבורי USB 3.2 Gen 1, חיבור USB 3.2 Gen 2 Type-C בודד, וכמובן חיבור למטען החשמל. הוא מגיע גם אם אפשרות חיבור קווית לאינטרנט, שלדעתי חשוב שיהיה בכל לאפטופ שכן לא תמיד אפשר לסמוך על WIFI.

בעיצוב שלו, אני חייבת לציין לטובה את הנוחות של המקלדת, היה תענוג לשחק וגם להקליד על גביה. אחד הדברים שעשו עבורי הבדל עצום במקלדת היה שהמקש של "W", שאיתו כל גיימר בערך משחק, היה מסומן בצורה יחודית עם נקודה קטנה מעל האות. הדבר הקטנטן הזה, סייע לי רבות כאשר ברחה לי האצבע מהמקש בזמן משחק אינטנסיבי ובכך התאפשרה לי חזרה מהירה למשחק.

דבר נוסף ששימח אותי לגלות על ה-ASUS ROG Strix SCAR 15 G533QS, היה ה-Touchpad. מעבר לתפקוד החלק והקליל שלו, הייתה לי האפשרות להפוך אותו בין רגע למחשבון, אולי לא אחד הדברים הכי קריטיים לגיימרים, אבל מראה את רמת החשיבה על הפרטים הקטנים של ASUS, ובתכלס? הפאנל של המחשבון על גבי ה-Touchpad היה נוח באופן מפתיע.

ביצועיסט חסר פשרות

עם הנתונים המצויינים מעלה, תהיו בטוחים שמצפה לכם מחשב עוצמתי שמסוגל להגיע לביצועים גבוהים בלי יותר מידי מאמץ. כאשר סיקרתי את ה-Asus ROG Zephyrus G14, התאהבתי עד מעל הראש אך כן נתקלתי בבעיית התחממות קלה. הפעם, עם המחשב הזה, לא רק שזה לא קרה, אלא גם כשניצלתי את מלוא יכולותיו ה-ASUS ROG Strix SCAR 15 נשאר עם טמפרטורות הגיוניות וסבירות בהחלט.

בנוסף למערכת הקירור, החלטתי לבחון את הרמקולים שלו בזמן שהוא פועל במלוא הכוח שלו, מאחר ורציתי לראות האם הרמקולים מסוגלים להישמע טוב גם כאשר רעש המאווררים נמצא ברקע. אתחיל ואומר שלא מדובר על רמקולים רגילים, אלא על צמד רמקוים בעוצמה של 4W, ובנוסף שני טוויטרים של 2W. כצפוי, גם כאן ה-ASUS ROG Strix SCAR 15 G533QS לא איכזב בכלל, והרמקולים הציגו איכות סאונד חסרת פשרות, מבלי שהרעש הסובב מפריע לאיכות ועוצמת הסאונד. פשוט תענוג.

אודה ואתוודא שלראשונה הייתה לי האפשרות לראות כיצד ה-Ray Tracing פועלת בזמן אמת. מאחר והמחשב המקורי שלי בעל כרטיס מבית AMD, לא הזדמן לי לראות את זה בפעולה עד שהמחשב הנייד הזה הגיע לידי. החלטתי לבחון זאת עם המשחק Control אשר שיחקתי בעבר, ואני חייבת לומר שהחוויה הייתה משמעותית מרשימה יותר. הגרפיקה של המשחק הפכה למציאותית ומרשימה הרבה יותר.

אקססוריז, מי היה מאמין!

בעבר, כאשר קיבלתי מחשב לביקורת, הוא הגיע בקופסא יפה ששמרה עליו היטב אך מלבד מטען ואולי איזו חוברת קומיקס חמודה, הוא היה שם לבד. הפעם, קיבלתי קופסא שהייתה גדולה בהרבה בשיביל המחשב לבד. צדקתי. כאשר פתחתי את כל התאים האפשריים שיש בקופסא הזו מצאתי להפתעתי אביזרים רבים ומגוונים.

הראשון, והמפתיע ביותר אולי, הייתה למעשה מצלמת רשת. היא בנויה בצורה נוחה שמאפשרת להניח אותה בנוחות על המחשב עצמו וכמובן באה עם כבל שמתחבר אל המחשב. חייבת לומר שתחילה התקשיתי למצוא אותה מאחר והיא התחבאה היטב בקופסא.

בנוסף למצלמה, מצאתי שני חלקים שמיועדים לחילוף על פאנל המחשב עצמו, אחד היה בהיר, השני היה כהה וזה שהיה על המחשב היה מעין צבע ביניים בין שני האחרים. בנוסף לזה, מצאתי מסתתר שם גם עכבר גיימינג שלא יבייש מחשב איכותי שכזה. העכבר אומנם היה חוטי אבל ללא ספק רציני ומתאים מאוד למחשב.

אני לא יכולה שלא לחכות לראות מה עוד תעשה Asus עם היכולות הטכנולוגיות שלה. היא אחת החברות הטובות והמובילות ביותר לא סתם. אני מאוד נהניתי מה-ASUS ROG Strix SCAR 15 G533QS וחושבת שהוא פשוט יצירת מופת מפלצתית לכל מי ששוקל לקנות מחשב חזק במיוחד ולא רוצה להתפשר על ביצועים.

המחשב ASUS ROG Strix SCAR 15 G533QS סופק ע"י נציגות ASUS בישראל