ה-ASUS ROG Pugio II הוא עכבר גיימינג שמצויד במגוון אפשרויות ו-RGB בשלל צבעי הקשת, כבד מעט, גמיש בחיבורים וחזק בביצועים, מציע נוחות מרבית אך לא בטוח שהוא מתאים לכולם.

תמיד יש את הפעם הראשונה לכל דבר והפעם הזדמן לי לנסות ולבדוק את העכבר החדש מבית ASUS, שנקרא ASUS ROG Pugio II. מדובר בעכבר בגודל ממוצע אך עם מגוון רחב של אופציות ואפשרויות כך שהוא יכול להתאים את עצמו כמעט לכל אחד שחפץ בו.

הטכנולוגיה שיש לו להציע

אז מה בעצם מציע לנו העכבר האלגנטי למראה הזה? ובכן, ממש מהלחיצה הראשונה מרגישים את הדיוק בתנועה של ה-ASUS ROG Pugio II. לפי ASUS, רמת הדיוק של העכבר (DPI) מגיעה עד לנתון משוגע של 16,000 (למעשה, הסמן במחשב יזוז 16 אלף פיקסלים על כל אינץ' שתזיזו את העכבר), ביחד עם לא פחות מ-400 IPS (אינצ'ים לשנייה – מהירות עיבוד הנתונים של העכבר), מה שמוביל למסקנה אחת פשוטה – מדובר בעכבר מאוד מהיר, ומאוד מדויק.

מבחינת לחצנים, ה-ASUS ROG Pugio II מגיע עם השניים העליונים שכולנו מכירים וכמובן גלגלת, מה שהפתיע ושימח אותי היו לחצני הצד, היו שניים בכל צד. למה זה משמח? כי זה מאפשר לעכבר להיות אופטימלי לכולם, לא משנה מהי ידך הדומיננטית . נוסף לכך, העכבר עצמו מעוצב בצורה ישרה, מבלי לסטות לצד כל שהוא מה שהופך את זה למאוד נוח לכל אחד, גם ימניים וגם שמאליים (Ambidextrous).

בנוסף ללחצנים המוכרים שציינתי מעלה, בחלקו התחתון של העכבר תוכלו למצוא שני כפתורים: אחד שמיועד לבחירה של DPI מתאים (בעזרתו, או בעזרת הגלגלת), השני כדאי לסייע בהתחברות העכבר דרך Bluetooth. אני חייבת לומר, שאם אני באמצע משחק, וזה קרה לי מספר פעמים, ואני מרגישה צורך להחליף את ה-DPI להתאים אותו למשחקים השונים שאני משחקת, העובדה שהוא ממוקם מתחת לעכבר הופכת את הסיפור הזה למאוד לא נוח.

הכפתור האחרון שהשארתי לסוף, בכוונה תחילה, קשור למעשה ליכולות ההתחברות המגוונות שיש ל-ASUS ROG Pugio II. עם העכבר תקבלו כמובן את הכבל המסורתי שאיתו תוכלו להתחבר בדרך החוטית, מה שיהפוך את הכפתור למטה ללא שימושי. במידה ואתם רוצים שהעכבר יהיה אלחוטי, יש לנו שתי אופציות ושתיהן יושבות על אותו כפתור. אם נרצה להתחבר באופן אלחוטי עם דונגל (מחבר) נוכל למצוא אותו מתחת למכסה השקוף בחלקו העליון ואז נבחר בכפתור מטה את האופציה "2.4", המציינת חיבור 2.4GHz, והבחירה השנייה הינה חיבור Bluetooth.

אלגנטי, צבעוני אך לא קל

ה-ASUS ROG Pugio II מעוצב באופן אלגנטי כאשר חלקו העליון מפלסטיק שקוף חלקית עם עיצוב מט וחלקו התחתון שחור לגמרי. הוא מתחכם מאחר והשקיפות שלו לא מציגה באמת את מה שמתחת, זה מצא חן בעיניי מאוד. כפי שציינתי מעלה, הוא מותאם להרבה מאוד משתמשים פוטנציאלים כי הוא לא מוגבל לשימוש ביד אחת בלבד והוא נוח לאחיזה.

אני לא אחת שחובבת מידי את הקונספט של RGB, למרות שאני מזדהה מאוד עם צבעי הקשת. העיצוב של תאורת ה-RGB עשוי בצורה עדינה ונעימה לעין. הם גם מתחלפים בצורה אחידה ולא צעקנית ומה שהכי חשוב לגבי זה, זה כלל לא הפריע לי במשחק או שימוש סטנדרטי. כמובן שאת תאורת ה-RGB שעל ה-ASUS ROG Pugio II תוכלו לשנות ולסנכרן עם שאר מוצרי ה-ASUS שלכם, בעזרת תוכנת ה-Armoury II של ASUS.

המשקל של ה-ASUS ROG Pugio II לטעמי קצת חורג מרמת הנוחות, וזאת במשקל של 102g. העכבר הרגיל בו אני עושה שימוש אינו כבד כלל ולכן המעבר לעכבר הזה היה לי קצת קשה מאחר ונאלצתי להתאמץ להזיז אותו בניגוד לקלילות אליה הייתי מורגלת. זה לא חיסרון שכן הוא גרם למשחק כמו Control שבחנתי איתו, להיות הרבה יותר אינטנסיבי ומאתגר משזכרתי אותו וכלל לא החלפתי את ההגדרות של המשחק עצמו, אך בכל זאת היה נחמד אילו היו כוללים אפשרות לשינוי משקל בעזרת משקולות, קונספט דיי נפוץ בעכברי High End.

מוצלח ובילתי מתפשר

ASUS ROG Pugio II הוא ללא ספק עכבר שבנוי ומיוצר עבורינו השחקנים. ניכר ש-ASUS עשתה כאן עבודה מצויינת תוך כדי שהיא מתחשבת במגוון רב של משתמשים שיכולים להינות מהמוצר הזה. הוא חד בביצועיו, ומאפשר דיוק ואינטנסיביות מרשימה במשחקים, וכל זה כשהוא לא מתפשר לא באיכות ולא בנראות.

אם בכל זאת אתם מחפשים עכבר נאה, אך המשקל הוא אלמנט קריטי עבורכם, שווה לכם להציץ על ה-ASUS ROG Keris, במשקל של 79 גרם בלבד, ועם כל סימני ההיכר של משפחת ROG.

את העכבר ניתן לרכוש בארץ בכ-470 ש"ח דרך הלינק כאן, או במגוון חנויות נוספות.

העכבר ASUS ROG Pugio II סופק ע"י ASUS בישראל