ה-ROG Keris Wireless הוא עכבר קליל, נוח, ופשוט לשימוש. הוא עובד ישר מהקופסה, אלחוטי, ומציע את כל ההתאמות שגיימרים צריכים.


ה-ROG Keris Wireless הוא עכבר אלחוטי חדש מסדרת Keris של מותג הגיימינג של חברת ASUS, המוכרת בתור ROG או Republic of Gamers. הוא אלחוטי, אלגנטי במראה, מציע ביצועים גבוהים ויכולות התאמה גבוהות, ושוקל כ-79 גרם.

כל ההתאמות שאתם רק צריכים

ה-ROG Keris Wireless עובד ישר מהקופסה, גם בלי התאמות. כל מה שאתם צריכים לעשות זה לשלוף את הדונגל הקטן שלו אם אתם רוצים לחבר אותו באופן אלחוטי, או במידה ואתם רוצים להטעין אותו מראש, תוכלו להשתמש בכבל המצורף כדי להשתמש בו באופן חוטי בזמן שהוא נטען.

יש בתחתית העכבר זוג כפתורים שיאפשרו לכם להחליף בין מצבי DPI שונים, ומתג שיתן לכם לעבור בין מצב קליטה דרך הדונגל, לבין חיבור בעזרת בלותות'.

אבל כמובן שהעכבר מאפשר להרבה יותר התאמה מזה. אם תורידו את תוכנת Armoury Crate של ASUS ROG, תוכלו להתחיל להתאים את העכבר לעומק. לשם זה הוא נועד, וזו הדרך לנצל את כל הפיצ'רים שהוא מציע עד הסוף. לצד ה-Armoury Crate, ישנה גם תוכנה נוספת בשם AURA Creator שתתן לכם להתאים לעומק את ה-RGB שעל העכבר.

ה-Armoury Crate מאפשרת לכם להתאים את העכבר לעומק. תוכלו לתכנת כל כפתור בעכבר כדי לבצע פעולות שונות, החל מהפעולות הרגילות של כפתורי עכבר, דרך מקשי מקלדת, מאקרואים, ומספר פונקציות מובנות כגון צילום מסך.

בלשונית ה-Performance תוכלו להתאים את הנתונים הטכניים של העכבר. תוכלו לקבוע 4 פרופילים של DPI שביניהם תוכלו לעבור דרך הכפתורים בתחתית העכבר, ולהתאים לכל אחד מהם ערך בין 100DPI ל-16000DPI, בקפיצות של 100DPI. אם אתם צריכים רענון קצר לגבי המשמעות של DPI, זהו קיצור ל-Dots Per Inch, כאשר DPI גבוה יתן לכם עכבר רגיש יותר ותזזיתי יותר, ו-DPI נמוך יתן לכם עכבר איטי ופחות מדוייק יחסית לתנועת היד שלכם.

בנוסף ל-DPI, ניתן להתאים גם את קצב הדגימה של העכבר דרך Polling Rate. אתם יכולים לבחור בערכים בין 125, 250, 500, ו-1000Hz. ערך זה קובע את קצב הדגימה של העכבר על ידי המחשב, ויצמצם השהיה. ערך גבוה אמור, לכאורה, לצרוך יותר משאבים מהמעבד, או בקר ה-USB שלכם, אבל בפועל כל מחשב אמור להתמודד בקלות במצב המקסימלי של 1000Hz, שהוא גם הדיפולטי כאן.

אופציה נוספת שאפשר להתאים כאן היא ה-Button Response, שנותנת לכם לבחור את ההשהיה הרצוייה בין לחיצה על הכפתורים לבין הקליטה שלהם בצד המחשב. הערכים האפשריים כאן נעים בין 12ms ל-32ms בקפיצות של 4ms, ולא באמת מצאתי צורך להתעסק בהגדרה הזו כי גם כאן, המחשב מתמודד בצורה נהדרת גם עם ההשהיה המינימלית.

תוכנת ה-Armoury Crate מאפשרת עוד שתי אופציות שיכולות לשמש אתכם. הראשונה היא Angle Snapping שמרסנת את תנועת העכבר כשאתם מזיזים אותו בקו ישר. האופציה השניה היא קביעה בין שני מצבים של Lift-off Distance, שנותנת לכם להפחית (או להגדיל) את תנועת העכבר כשאתם מרימים אותו באוויר, כדי לחסוך תנועות מיותרות.

לבסוף, תוכלו להעזר בהגדרות ה-Power של העכבר כדי לקבוע את הזמן שיקח לעכבר להרדם כשאתם לא משתמשים בו, וכן את אחוז הסוללה שמתחתיו העכבר יאותת לכם לטעון אותו חזרה.

כמו כפפה ליד

מהרגע שהנחתי את היד על ה-ROG Keris Wireless, היא הרגישה שמקומה שם. הוא לא עכבר גדול מדי, אבל גם לא קטן מדי, והנטיה שלו לשמאל גורמת לו להתאים לצורה של יד ימין בצורה מפליאה (אבל הוא אינו מתאים לשמאליים). המשטח העליון שלו שלם וללא חריצים, מעבר לזה של הגלגלת, והיא גדולה ויחסית בולטת, אבל גם רכה ונעימה למגע. אני השתמשתי בעכבר באיחיזת Palm, אבל הוא מותאם ומשווק לאחיזת Fingertip ו-Claw.

בזכות המשקל הקל שלו של כ-79 גרם, מאוד נוח להשתמש בעכבר והוא גולש על המשטח בזריזות. הוא גם פחות מעייף את היד בשימוש ממושך. מנגד, בגלל שהוא לא מאוד כבד, היה לי יותר קשה לבצע איתו תנועות מדוייקות או עדינות. בכל מקרה, זה משהו שאתם יכולים לכוונן בעזרת בחירה מתאימה של DPI.

הכפתורים של ה-ROG Keris Wireless גדולים וממוקמים במיקום נוח. הם לא נלחצים בטעות, אבל קפיציים בצורה שנוח ללחוץ עליהם, גם במהירות. הגלגלת שלו קצת יותר איטית ממה שאני רגיל אליו, והיא פחות נוחה לגלילות ארוכות (כמו למשל בקבצי קוד ארוכים בזמן עבודה). שני הכפתורים הנוספים של העכבר ממוקמים בצד שמאל של העכבר. הקדמי מביניהם נלחץ לי כמה פעמים בטעות, אבל האחורי ממוקם במקום קצת יותר נוח, שמצד אחד קל ללחוץ עליו, אבל מצד שני לא נלחץ בטעות.

יפה, אך צנוע

כעכבר מסדרת ROG, ה-Keris Wireless מצוייד ב-RGB. באופן אולי מעט מפתיע, הוא צנוע ולא צעקני מדי, אבל נראה מסוגנן ויפה בזכות זה. לעכבר יש שני איזורי הארה מרכזיים – אחד בצורת הסמל של ROG, ושני בגלגלת העכבר עצמה. גם בעוצמת ההארה המקסימלית, הוא צנוע ובעיקר לא מסנוור, ומבחינתי זה יתרון.

ה-RGB של העכבר מציע מספר מצבי הארה בסיסיים דרך תוכנת ה-Armoury Crate, עם אפשרויות קסטומיזציה מלאות דרך תוכנת ה-AURA Creator.

מעבר לזה העכבר צנוע ואלגנטי, עם מראה עגול ואווירודינמי, ובלי תחכומים. זוג הכפתורים משמאל העכבר ניתנים להחלפה, וביחד עם העכבר תקבלו 3 זוגות בצבעים שונים – אפור, שחור, ואדום. כל אלה ביחד מקנים לעכבר מראה אלגנטי וספורטיבי, ולא מגושם או ראוותני מדי.

ה-ROG Keris Wireless נוח מאוד לשימוש ממושך, בין אם לגיימינג או לעבודה. הוא מציע מגוון התאמות שהופכים אותו לעכבר תחרותי ושימושי לכל גיימר.

הוא מרשים ויזואלית, אבל לא צעקני מדי. הקווים העגולים שלו, וה-RGB הצנוע שלו נעימים לעין, והתאורה שלו ניתנת להתאמה בעזרת התוכנות השונות שהוא מציע. עם כל האפשרויות הללו, הוא עכבר אלחוטי איכותי ביותר ששם את השימושיות והנוחות מעל הראוותנות.

עכבר ROG Keris Wireless סופק על ידי אסוס ישראל.