ה-ASUS ROG Strix XG17 הוא מסך נפלא לכל מי שאוהב לשחק בדרכים, לעבוד על עיצוב גרפי או עריכות סרטונים ואפילו סתם אם אתם רוצים לצפות בסרטים בנוחות בדרך.

אסוס ROG הוא מותג הפרימיום גיימינג של חברת ASUS, שמתמחה בכל מה שקשור לגיימינג, החל ממחשבים ניידים, מסכים שולחניים, אביזרים למחשב כמו אוזניות, עכברים ומקלדות ועד טלפונים סלולרים. אז כמובן שאנחנו לא מופתעים שבמסגרת המותג יש גם מסכים ניידים.

ה-ASUS ROG Strix XG17 מגיע עם זמן תגובה של 4ms שהוא מעט איטי ממה שהתרגלנו לראות במסכי גיימינג, אבל עם קצב רענון של 240Hz – מרשים ביותר. המסך בגודל של 17.3 אינצ' עם רזולוציה של 1080P ומגיע עם סוללה מובנית. יש לו מבנה דק מאוד, כך שתוכלו לשים אותו בכל מקום! אליי הוא הגיע גם עם החצובה המיועדת שלו כך שיכולתי למקמם אותו בקלות על כל משטח ישר ללא דאגות.

לשחק על 240Hz, גם בדרכים

קצב הרענון המהיר מאפשר לכם גישה לשחק משחקי יריות גוף ראשון גם בצורה תחרותית. מאחר וה-ASUS ROG Strix XG17 מגיע עם קצב תגובה של 4ms, הוא יאפשר לכם להתחרות גם מהדרכים.

ישנם שתי דרכים למקמם את מסך ה-ASUS ROG Strix XG17. הראשונה היא בעזרת מגן המסך המגנטי שמגיע איתו, אשר מתקפל כדי לתת למסך תמיכה בחלקו האחורי שלו. המגן הזה מכסה רק חלק אחד של המסך ומשאיר את רוב המסך חשוף, ובתור מעמד הוא לא הכי יציב. האופציה השנייה היא להשתמש בחצובה (כמו שאני ציינתי למעלה) ובכך להיות בטוחים שהמסך עומד בצורה נוחה מאוד ובטוחה.

חווית השימוש במסך הזה היא נהדרת, הצבעים מאוד מדוייקים כיאה למסכים של Asus ROG (כמו טלוויזיית הגיימינג הענקית שלהם), התמונה עצמה רצה חלק ובלי תקיעות או טישטושים. הוא מספיק בהיר בשביל לשחק בחוץ בשמש ויש לו זוויות צפיה רחבות, מה שמאפשר להשתמש בו כמסך נוסף לעבודה או עריכה.

לאלו שאוהבים לעשות קוסטימיזציה למסכים שלהם, אתם יכולים להיות רגועים מאחר ויש לכם המון אפשרויות בתפריט של המסך אשר יכולים כבר לעזור לכם לבחור את המצב הטוב ביותר עבורכם, כולל להפעיל את ה-FreeSync, או ה-GamePlus עם כוונות, מונה FPS ועוד אפשרויות רבות.

דק, קל ופונקציונאלי

ה-ASUS ROG Strix XG17 יותר גדול מרוב המסכים הניידים שאני מכיר ולכן הוא גם יתפוס יותר מקום על שולחן העבודה שלכם. אך הגודל של המסך מאוד יעיל כאשר אתם רוצים להתמקד במשחק שאתם משחקים או הסרטון שאתם עורכים או סתם כעוד חלון בזמן שאתם עובדים.

המסך עצמו מאוד דק – כסנטימטר אחד, וגם מאוד קל – כקילו אחד בלבד. מה שאומר שאתם באמת יכולים לסחוב אותו אתכם לכל מקום בלי בעיה. מי שאוהב לזוז מחדר לחדר או לעבוד בבית קפה (או כשיתאפשר לנו בעתיד שוב בשדות תעופה) יגלה שהניידות של המסך מאוד משמעותית.

מבחינת עיצוב פרופר, הגימור של המסך דומה מאוד להרבה מחשבים ניידים מבית ASUS, כדוגמת ה-ZenBook, עם שידרוג של היוקרתיות של מותג ה-ROG (מישהו אמר פרימיום?), ובמיוחד עם הלוגו מאחורי המסך, כך שהעיצוב מינימלי ונעים. מסגרת המסך עשויה מסגסוגת של אלומיניום ופינישים ממתכת חלקה למגע. המסגרת עצמה דקה מאוד וכמעט אי אפשר להבחין בה בכדי לשמור על מיקוד שלכם בתוכן על המסך ולא מסביב וגם כנראה כדי לא להוסיף לו מסיביות. בחלק התחתון של המסך תוכלו למצוא פס מחורר שמאחוריו נמצאים הרמקולים.

מצד שמאל של המסך תוכלו למצא את כפתור ההפעלה ואת כפתורי הווליום שגם משמשים לניווט בתפריטים של המסך. ממש מתחת לכפתורים תוכלו למצוא את החיבורים השונים: זוג כניסות USB-C וכניסת mini-HDMI, שזו הדרך היחידה שלכם לחבר את המסך למכשירים השונים שלכם. תוכלו להשתמש בחיבור ה-USB-C לחבר טאבלט, טלפון נייד או מחשב נייח / נייד כל עוד הם תומכים בחיבור ישיר של USB-C למסך.

בכדי להטעין את המסך תוכלו להשתמש בכבל USB-C לחשמל אך שימו לב שרק לאחד החיבורים יש את היכולת להעביר חשמל דרכו, מה שאומר שאם תחברו את המסך למחשב הנייד שלכם בחיבור הזה הוא יוכל לקבל חשמל מהמחשב. זה פיצ'ר מאוד נוח כי זה אומר שאתם לא צריכים לחבר אותו גם לחשמל במקביל.

חיבור ה-mini-HDMI יאפשר לכם לחבר את שאר המכשירים שלכם שלא מגיעים עם חיבור USB-C, כמו קונסולות משחק, נייחים ומצלמות.

יכולות תצוגה ורמקולים

ה-Asus Rog Strix XG17 הוא מסך Full HD בגודל של 17.3 אינצ' המבוסס על פאנל IPS עם תמיכה בקצב רענון של עד 240Hz וזמן תגובה של 4ms. למסך יש בהירות טובה, ובזכות זווית הצפייה הרחבה שלו הוא יכול לשמש כמסך משני מעולה לעבודה משרדית / משחקים, כל עוד יש לכם מקום בשבילו על השולחן.

הצבעים של המסך חיים וזוהרים והתמונה מוצגת על המסך בצורה חדה וברורה. אני אישית חיברתי גם את הסוויץ' שלי וגם את ה-XSX, בנוסף למחשב הנייד שלי ומשחקים כמו Immortals: Fynex Rising היו פשוט תענוג לעיניים.

החוזקה של המסך היא כמובן במשחקים מהירים כמו CS:GO ו-Call of Duty: Warzone ושם התמונה הייתה חלקה לגמרי בזכות ה-240Hz ללא טישטושים בכלל.

הרמקולים של ה-Asus Rog Strix XG17 די חזקים לגודל שלהם, מדובר על שני רמקולים בהספק של 1W, אז הציפיות שלי לא היו גבוהות מבחינת סאונד איכותי, אך להפתעתי, היה להם מספיק עוצמה להיות חזקים מספיק גם למשחקי יריות כדי לנסות ולהבין מאיפה יורים עליי ומבחינת איכות סאונד הם מספיק ברורים ללא יצירת דיסטורשן חזק בנמוכים גם כשהווליום על מקסימום. כמובן שאפשר ורצוי לחבר אוזניות (ואף רמקולים חיצוניים) כשאתם משחקים ותוכלו לעשות זאת ישירות למסך עם חיבור אוזניות של 3.5 אינצ' רגיל (AUX).

חיי סוללה

ל-Asus Rog Strix יש סוללה מובנית של 7800mAh, אשר אמורה להחזיק לכם, על פי אסוס, לכ-3-4 שעות של משחק על 240Hz עם בהירות על המקסימום ושימוש מינימלי ברמקול. אישית, אני הצלחתי להשתמש בו בין 5-6 שעות בשימוש עם הסוויץ', או כ-4 שעות עם המחשב על קצב רענון של יותר מ-60Hz. עם שימוש ברמקולים של המסך הסוללה תהיה הרבה יותר חלשה ותיגמר יותר מהר.

כשחיברתי את המחשב לחיבור של הUSB-C שגם יכול להוציא חשמל, לא הייתה לי דאגה בכלל לחיי הסוללה של המסך. זו הצורה המועדפת עליי בחיבור מסך זה.

לזמנים שכן אוזלת לכם הסוללה, המסך תומך בהטענה מהירה על ידי חיבור למטען מהיר 3.0 שיכול להביא אתכם לכ-61% בפחות משעה של הטענה, או אם יש עליכם סוללה ניידת (כמו לרובנו היום) תוכלו גם לחבר אותה וזה יתן לכם עוד כמה שעות של משחק / עבודה.

מחיר וזמינות

ה-Asus Rog Strix XG17 נמכר במחיר של 2799 ש"ח (מכיר מומלץ לצרכן), במחיר הזה אתם כנראה תוכלו לרכוש מסך 17.3 אינצ' 1080P של חברה אחרת, עם כיסוי מגנטי מלא שיכול לשמש כמעמד, חצובה ותיק נשיאה של חברה/חברות אחרות.
אך אם אתם משווים את האיכות של המסך, הצבעים והמפרט שלו, תבינו שהוא אולי יקר, אבל למחיר יש סיבה. ואם אכפת לכם מקצב תגובה מהיר מאוד ואיכות צבעים טובה לדרכים אז המסך הזה הוא אופציה יקרה אך בהחלט טובה.

לסיכום

אם אתם שחקנים מקצועיים שמחפשים קצב רענון (Hz) גבוה, או מהירות תגובה סופר נמוכה – זה כנראה לא המסך בשבילכם. אך אם אתם חצי מקצוענים או פשוט צריכים מסך עם תמונה מעולה שהוא גם קל ומתאים לכל מצב, הייתי מציע לכם לשקול בחיוב את הרכישה שלו. נכון, הוא עולה יותר ממסכים אחרים, אך המסך הזה מאפשר לכם להשתמש בו בהמון מצבים שונים, והוא סופר נוח לשימוש ועזר לי להעביר את הזמן בכיף (כמעט כמו בבית).

תודה לאסוס ישראל ששלחו לנו את המוצר לסיקור. כל הדעות על המסך הם דעות שלי ואסוס לא שילמו לנו לסקר מוצר זה.