אחד הדברים שחברת Sony ידועה בהם היא המשחקים האקסקלוסיביים המעולים שיוצאים לקונסולות שלה. בין המשחקים שנהננו מאוד לשחק יש את God of War, Horizon Zero Dawn, ו-The Last of Us, אשר כבר חלק מסדרה משלהם. מרוב ציפייה למשחקי ההמשך אפילו לא חשבתי על משחק שיהווה קניין רוחני (IP) חדש של פלייסטיישן, אך היום עם הכרזה על סטודיו Haven Entertainment החדש שהוקם, מגיעה גם הבטחה מסקרנת.

סטודיו Haven Entertainment הינו סטודיו משחקים עצמאי וחדש, שהוכרז היום בבלוג של פלייסטיישן על ידי המנכ"לית שלו, ג'ייד ריימונד (Jade Raymond), שהייתה בעמדות מפתח בפיתוח משחקים כגון Assassin's Creed ו- Watch Dogs.

בפוסט שפרסמה ריימונד, היא הסבירה שההשראה לשם הסטודיו (בתרגום:מפלט) היא הרצון שלה ושל חבריה לסטודיו לפתח משחקים שהם בבחינת מפלט לגיימרים, וליצור עולמות בהם "שחקנים יוכלו לברוח, ליהנות, לבטא את עצמם ולמצוא קהילה". אם היא וחבריה אפילו רק חצי נרגשים מהמשתמע מההודעה, אני כבר מצפה לראות מה הם יביאו לנו.

ריימונד השאירה את הפצצה לסוף – סטודיו Haven כבר נמצא בעיצומו של פיתוח IP חדש שיהיה אקסקלוסיבי ל-PlayStation, ושהיא מחכה כבר לשתף אותנו בפרטים. אזכיר שאחד מה-IP החדשים שהגיעו אקסקלוסיבית לפלייסטיישן, Ghost of Tsushima, היה אחד ממשחקי השנה שלנו בשנת 2020, ואם ה-IP החדש הבא יהיה ברמה הזו, בהחלט יש למה לצפות.

לצערי, נאלץ כולנו להסתפק במידע הזה, שכן נשמע שהפרויקט עדיין לא בשל מספיק. אני לא מצפה לפרטים בקרוב, אך אולי עד כנס E3 או אפילו Gamescom כבר יהיה להם מה להראות, אפילו ברמת הטיזר.