ה-Amazfit GTR 2 הוא שעון נהדר לעוסקים בספורט שרוצים לעקוב אחרי הפעילות היומיומית שלהם. הוא מציע מספר פונקציות שימושיות מאוד, אבל גם מספר בעיות מרגיזות שפוגעות בחוויה הכללית.


כשקיבלתי את ה-Amazfit GTR 2 והוצאתי אותו מהקופסה, התרשמתי. אי אפשר שלא, השעון נראה נהדר (קיבלתי את הדגם עם רצועת הסיליקון) וכשמדליקים את המסך ומסיימים את ההגדרות הראשוניות (שלוקחות רק רגע) מגיעים אל מסך הבית של השעון שנראה ממש כמו שעון מחוגים יוקרתי. המסך נראה חד ובהיר, וכשהרמתי אותו על מנת לענוד אותו הופתעתי מכמה הוא קל (39 גרם) ביחס לגודל שלו (רצועת 22 מ"מ).

gtr 2

ספורט לספורטאים

תפעול השעון מאוד פשוט: הכפתור העליון משמש לפתיחת וסגירת התפריט, הכפתור התחתון יכול להיות כל קיצור דרך שתגדירו, וכל שאר הפעולות נעשות באמצעות מסך המגע שעובד נהדר. בתפריט תוכלו למצוא שלל אפשרויות כמו מזג אויר ואימון, לצד ניטור מדדים כמו שינה, לחץ, חמצן בדם ודופק. השעון אף משתמש במדד PAI או Personal Activity Intelligence ונותן ציון על סך כל הפעילות הגופנית שלנו.

אם תשאלו אותי למי השעון הזה נועד, אני אענה שהוא נועד לאנשים שעושים ספורט מחוץ לבית ורוצים את השעון שיקל עליהם כמה שאפשר בפעילות. בתחום הזה, ה-Amazfit GTR 2 מעולה. הוא יודע לעקוב אחרי 12 סוגים ספורט שונים, מהליכה וריצה ועד לשחיה וסקי.

amazfit gtr2

כשתצאו לפעילות גופנית, תוכלו להשאיר את המכשיר הסלולרי שלכם בבית, כי השעון מסוגל לעשות הכל לבד. טוב, כמעט הכל, הרי אין לו SIM. אבל מה הוא כן יכול לעשות בעצמו? ובכן, הודות לחיישן ה-GPS של השעון, הוא יודע לעקוב אחרי המסלול שלכם בריצה וכשתגיעו הביתה תוכלו לראות אותו באפליקציה היעודית Zepp.

מוזיקה בהישג יד

האפשרות שהכי אהבתי בשעון היא מעט נישתית בעידן ספוטיפיי, אבל עדיין מועילה לרבי התעוזה שעדיין יש להם שירים בטלפון או במחשב בפורמט MP3. במידה ואתם כאלו, תוכלו להעביר אותם לשעון באמצעות חיבור WIFI יעודי שהוא יוצר. ההעברה פשוטה ומהירה, והשירים נשמרים על הזיכרון הפנימי של השעון שעומד על כ-3GB.

עכשיו, כשתצאו לפעילות גופנית תוכלו לשמוע מוזיקה דרך הרמקול של השעון, שהציג ווליום מפתיע בעוצמה שלו ובעיקר באיכות שלו, או לחבר אוזניות Bluetooth ישירות לשעון. וכך בעצם, אתם בריצה, עם כלום עליכם מלבד השעון, תוך כדי שאתה עוקבים אחרי המסלול המדויק שלכם, הדופק, ושומעים שירים להנאתם. אתם יכולים אפילו ליצור רשימת השמעה לריצה מתוך השעון עצמו.

amazfit gtr

במידה והטלפון איתכם ומנגן מוזיקה מספוטיפיי, תוכלו לשלוט במוזיקה שלכם דרך השעון, וזה כולל עצירת הניגון, שליטה בווליום והעברת שירים. ניתן להגיע למוזיקה בקלות מהמסך הראשי על ידי החלקה מצידו השמאלי של המסך שם נמצאים כל קיצורי הדרך שלכם.

ה-Amazfit GTR 2 הוא שעון נהדר לעוסקים בספורט שרוצים לעקוב אחרי הפעילות היומיומית שלהם, הוא מציע מספר פונקציות שימושיות מאוד, אבל מספר בעיות מרגיזות הפוגעות בסה"כ הכללי שהיה נהדר. מתחבר לטלפון בחיבור Bluetooth 5.0 במידה ועניתם לשיחת טלפון דרך השעון תוכלו לנהל את השיחה כולה דרכו מאחר והוא מצויד במיקרופון ורמקול, הסאונד של השיחה מעט נמוך, שזה מוזר מאחר ובהשמעת מוזיקה הוא מצוין, אבל זהו עדיין פיצ'ר מאוד מועיל ברגעים מסויימים.

לשעון חיי סוללה מרשימים במיוחד. היצרן מעיד על עד 14 ימים שימוש שנותנת סוללת ה-471 mAH, רציתי לבדוק את השעון בתנאים "קיצוניים" אז הפעלתי מדידת דופק כל חצי שעה, ניטור שינה וכו' וקיבלתי שישה ימים מלאים, מרשים מאוד לעומת שעוני אנדרואיד ו-IOS שבדרך כלל מספקים משהו כמו יום או יומיים של עבודה. המטען איתו מגיע השעון הוא כבל USB שבקצה השני שלו מטען מגנטי מאוד נוח.

amazfit gtr2

לא הכל אמייזפיט

איפה השעון נופל? בתצוגת ההתראות שלו. השעון מציג התראות כפולות ולפעמים גם משולשות. בנוסף, מלבד הצגת הודעת הוואטסאפ עצמה, הוא מציג גם התראה של "X הודעות מY שיחות", וכשמוסיפים את ההתראה המיותרות הזאת (שגם היא מופיעה פעמיים או יותר) לכפילויות של ההתראות עצמם, מקבלים מסך התראות שגובל בלא שמיש.

בעיה נוספת בהתראות, היא שכשהשעון מציג התראה, הוא לא עובר להתראות חדשות יותר לא משנה כמה זמן עובר. הוא יציג את אותה ההודעה עד שתלחצו על "כפתור" על המסך שמעביר אותו להתראות החדשות יותר. מדובר בהחלטה הזויה שדורשת שימוש בשתי הידיים כדי לקרוא את ההודעות החדשות שלכם, כך שפשוט מצאתי את עצמי מוציא את הטלפון מהכיס וקורא אותן שם. זה כמובן מאוד מאכזב שכן זה הצורך העיקרי שלי בשעון חכם.

מה שכן עובד מעולה, הוא ניקוי ההתראות. במידה ותיכנסו לוואטסאפ בטלפון, כלל ההתראות של וואטסאפ יעלמו מהשעון מיידית.

amazfit gtr2

בעיה נוספת שהציקה לי מעט הייתה שהגומי הקטן שאליו משחילים את הרצועה בעת ענידה תמיד בורח והרצועה משתחררת. אמנם לא דיל ברייקר, אבל קורה כל הזמן ודי מציק.

לסיכום, מדובר על שעון ספורט נהדר למי שצריך לעקוב אחרי הפעילות שלו ולא רוצה לסחוב איתו טלפון, אבל לא מוכן להתפשר על המראה. אך אם ההתראות חשובות לכם, זו כנראה לא האופציה בשבילכם.

דגם לביקורת של השעון החכם Amazfit GTR 2 סופק על ידי קבוצת ח.י.