סדרת משחקי התפקידים הטקטיים Fire Emblem חוגגת השנה 30 שנה. לכבוד כך, Nintendo שולחת אותנו למסע אל העבר עם גרסה מתורגמת ומחודשת של המשחק הראשון בסדרה, Fire Emblem: Shadow Dragon & the Blade of Light, שיגיע ל-Switch כבר השנה.

אם אתם מעריצי Nintendo מכל סוג, רוב הסיכויים שכבר שמעתם על סדרת המשחקים Fire Emblem, ואולי אפילו שיחקתם בה. מה שמייחד את הסדרה לעומת הרבה משחקים אחרים בסגנון, הוא השילוב של הדמויות הייחודיות שלה, ושל מנגנון ה-support במשחק, שמאפשר לדמויות ליצור ביניהן חברויות לאורך הסיפור. זה אומר שהקשת שלכם יכול להתיידד עם הקוסמת שלכם ולגלות שיש להם עבר משותף, ובמשחקים חדשים יותר, דמויות יכולות גם להתחתן וללדת ילדים ביחד.

המשחק הראשון של הסדרה יצא כבר ב-1990, ביפנית בלבד, ורוב המעריצים לא באמת שמעו על הסדרה לפני Super Smash Bros. Melee, שהביא לראשונה דמויות מהמשחק לסדרה. הן כמובן לא היו מוכרות לאף אחד במערב, כי כל המשחקים עד אז היו זמינים רק ביפנית.

אבל היום, לכבוד השנה ה-30 לסדרת המשחקים, הוכרז כי המשחק הראשון בסדרה מגיע לראשונה למערב. אם אתם שחקני רטרו ואוהבים את הויזואליות הקלאסית הזו, או רוצים להנות מאיך שהסדרה נראתה ושוחקה כשהמשחק הראשון יצא, תוכלו להנות מהגרסה המתורגמת של Fire Emblem: Shadow Dragon & the Blade of Light. הגרסה המתורגמת תמכר בנפרד מאוסף המשחקים של ה-NES, ותבוא עם פיצ'רים של איכות חיים כמו למשל שמירה וטעינה מהירים, הרצה לאחור של תורות, והרצה מהירה של אנימציות מסויימות.

אין ספק שאם אתם רוצים לשחק במשחק המקורי (ולא ברימייק המצויין שיצא ל-DS), זו תהיה חוויה איכותית ביותר, שתתעלה בהרבה על חווית המשחק ב-NES המקורי בזכות כל אפשרויות הנוחות הללו.

בנוסף למשחק, שאותו אפשר להזמין מראש כבר עכשיו במחיר של 6$ (לפי החנות האמריקאית), הוכרז גם אוסף מיוחד לחגיגות 30 שנה לסדרה, שכולל ספר אומנות, ופסלון בצורה של כרטיס המשחק ל-NES, יחד עם קוד דיגיטלי למשחק. האוסף הנפלא הזה (שאני באופן אישי הולך להזמין מראש), יהיה זמין ב-50$ (בארה"ב לפחות).

fire emblem shadow dragon collectors edition

מאז תחילת הסדרה, יצאו לה 18 משחקים, ביניהם ספינאוף ומשחק לטלפון. רובם זמין באנגלית, וחלק מהמשחקים המוקדמים בסדרה זכה לרימייקים משופרים שיצאו גם באנגלית. אבל עד היום (וגם אחרי התרגום הזה), 4 משחקים בסדרה עדיין לא זמינים באנגלית. נקווה שעם המהלך הזה, נראה גם אותם מגיעים למערב, כי כל כותר בסדרה הוא מיוחד ומעניין.

לרוע המזל, גם המשחק הזה, בדומה ל-Super Mario 3D All-Stars יהיה זמין לזמן מוגבל בלבד. Nintendo טרם הכריזה עד מתי המשחק יהיה זמין.

Fire Emblem: Shadow Dragon & the Blade of Light עתיד להגיע ל-Switch ב-4 לדצמבר.