Gunfire Reborn הוא משחק אינדי רוגלייק. אתם הורגים דברים, בוזזים את הגופות שלהם, ומנסים להגיע הכי רחוק שאפשר לפני שאתם מתים, וזה כל כך כיף.

המשחק לא מחזיק את הידיים שלכם. בדיוק להפך, הוא למעשה זורק אתכם ישירות למים העמוקים. אבל אל תדאגו, Gunfire Reborn הוא משחק פשוט להבנה: הורגים, אוספים שלל, וחוזר חלילה. נשמע פשוט לא? כן ולא. המשחק נמצא כרגע בשלב של גישה מוקדמת (Early Access) אבל זה לא אומר שאין לו מה להציע.

gunfire reborn fight

כלבים או חתולים?

ב-Gunfire Reborn תוכלו לשחק אחת משתי דמויות: נסיך הכתר (The Crown Prince), שהוא חתול, ו-אאו באי (Ao Bai), שהוא כלב. בהתחלה תוכלו לשחק רק את דמות החתול, וברמה 30 תפתחו את דמות הכלב.

לכל גיבור יש יכולות שונות ומשחקיות שונה. הכלב יותר טנקי, יש לו יותר נקודות חיים והוא מתמקד בנשקים, לחתול יש מגן טוב יותר והוא יכול להשתמש באלמנטים שונים לטובתו.

נסיך הכתר יכול לירות כדור אנרגיה שגורם להמון נזק ונועל אוייבים במקומם למספר שניות, הוא יכול גם לזרוק רימונים שמשחררים ענן רעיל שיוצר נזק סביבתי. היכולת המיוחדת של אאו באי היא היכולת להשתמש בשני הנשקים שלו בו זמנית לפרק זמן קצר. כן, זה מגניב. הרימונים שלו הם רימונים רגילים שיוצרים פיצוץ ללא אפקט מיוחד.

כשמוסיפים למשוואה את מגוון השדרוגים שתאספו בדרך, המשחקיות של כל גיבור נהיית אפילו יותר ייחודית.

gunfire reborn enemies

שני רובים טובים מאחד

את המשחק תתחילו עם נשק בסיסי בעל תחמושת בלתי מוגבלת, אבל במהרה תמצאו את הנשק האמיתי הראשון שלכם. והנשקים? הו הנשקים פשוט נהדרים. כל נשק מרגיש ייחודי ושונה, ממשגר טילים ועד לקונאי, כן כמו בנארוטו.

חלק מהנשקים גורמים נזק רגיל, חלק משתמשים באש, רעל או חשמל. אש יכולה לגרום למטרה להישרף ולאבד HP לאורך מספר שניות ומאוד אפקטיבית נגד אוייבים לא ממוגנים. חשמל גורם לבונוס נזק ומעולה להשמדת מגנים. רעל גורם למטרה לאבד 50% ממהירות התזוזה שלה וממיס שריון.

אבל זה לא הכל, שילובי אלמנטים יוצרים אפקטים מיוחדים והרסניים. אש וחשמל יצרו "Manipulation" מה שיגרום לאוייבים לתקוף אחד את השני או לעמוד במקום בבילבול. אש ורעל יגרמו ל-"Explosion", ושילוב של חשמל ורעל יצור "Miasma", נזק מתמשך שיעבור ממטרה למטרה.

דרך אחת לשלב אלמנטים היא על ידי שימוש ב-Inscriptions. אלו הם שיפורים רנדומליים לנשק כמו Crit Damage גבוה יותר, קצב אש מהיר יותר, וכו'. בהמשך המשחק תקבלו גם Gemini Inscriptions שיופעלו רק אם יש לכם את אותו ה-Gemini Inscription על שני הנשקים.

במהלך המשחק תפגוש גם בשתי דמויות מחשב. The Peddler ימכור לכם תחמושת, נשקים ומגילות, וה-Blacksmith לעומתו יוכל לשפר את הנשקים הקיימים שלכם פעמיים בכל מפגש איתו. לשניהם תשלמו בכסף שתאספו מגופות אוייבים שהרגתם.

לצערי, חלק מהנשקים פשוט טובים מאחרים, כך שהמבחר הגדול של הנשקים לא תמיד משנה. חלק פשוט חלשים מדי או מאטים אתכם, מה שלא כזה מומלץ במשחק שמבוסס על התחמקויות ממתקפות.

את ה-Inscriptions למיניהם תפתחו בשלב מוקדם יחסית, אבל את חלקם לא תראו עד שלב מאוחר מאוד במשחק. בחירה מוזרה בשביל מערכת שהיא כה מהותית ומרכזית במשחק. יתכן שזה ישתנה בעתיד מאחר והמשחק עדיין בשלב Early Access . המפתחים מאוד תקשורתיים ודיווחו שהם עובדים כרגע על איזון הנשקים, כך שטוב לראות שהם מקשיבים לפידבאקים.

שידרוגים, גביעים ומגילות

מה זה משחקי רוגלייק בלי שידרוגים רנדומליים? בסוף של כלב שלב, תמצאו תיבה שבתוכה יהיה Golden Goblet. כל גביע כזה יאפשר לכם לבחור אחד מבין שלושה שידרוגים שיחזקו את הדמות שלך, שידרוגים לרימונים, לנשקים, ליכולת המיוחדת וכו'.

השדרוגים הללו רלוונטיים לריצה הנוכחית שלכם בלבד, וכשתמותו תאבדו אותם. בחירה נכונה היא אלמנט משמעותי להתקדמות שלכם ב-Gunfire Reborn.

בניגוד לגביעים, כישורים הם שיפורים קבועים שתוכלו לרכוש באמצעות Soul Essences, שאותם אוספים מאוייבים מתים. שימוש נוסף ב-Soul Essences הוא על מנת להחיות את עצמכם פעם אחת במהלך ריצה, אך זה יעלה לכם יותר ויותר ככל שתגיעו רחוק יותר. במידה ולא תחיו את עצמכם, הכל ישמר לכם לסוף הריצה ושם תוכלו לבחור כישורים חדשים לפתיחה. הכישורים מתחלקים לארבע קטגוריות: Expedition, Survival, Battle, Hero.

gunfire reborn perks

כישורי Expedition יפתחו עבורכם את מערכת ה-Inscriptions, יחזקו אותם, ואפילו יגרמו לכם להתחיל את המשחק עם סכום מסויים של כסף. כישורים מקטגוריית ה-Survival יחזקו את ההגנה שלכם, יפחיתו את הנזק שאתם חוטפים ויעלו את הHP שלכם. כישורי Battle יגרמו לכם לפגוע יותר, ויאפשרו לכם להחזיק יותר רימונים או תחמושת. הקטגוריה האחרונה – Hero תחזק את הגיבור עצמו וזו הקטגוריה היחידה שספציפית לגיבור שתבחרו לשחק בכל סיבוב. זאת אומרת שכישורים מקטגוריית Hero שתפתחו לחתול לא יהיו קיימים עבור הכלב.

מערכת הכישורים היא מה שיגרום לכם להגיע רחוק יותר במשחק מאחר והשידרוגים שלה הם קבועים ומשתפרים ככל שתשחקו יותר.

דרך נוספת לחיזוק היא שימוש במגילות. את המגילות תוכלו למצוא בתוך תיבות או מאויבים שתהרגו, ויש מספר רמות של מגילות. חלק יתן לכם עוד תחמושת לפי מספר המטרים שאתם עוברים, חלק יטען את המגן שלכם מהר יותר ועוד שלל אפקטים מיוחדים. חלק מהמגילות הן מגילות מקוללות שלא ניתן לזרוק, ויש אפילו מגילה שמבטלת את השפעת המגילות המקוללות.

הדרך הכי טובה למצוא מגילות היא בתוך ה-Vault, מעין איזורים סודיים שבהן תצטרכו להתגבר על מכשולים או להביס אוייבים על מנת לזכות בתיבה.

Gunfire reborn talents

לעבוד ביחד

Gunfire Reborn הוא משחק שאפשר לשחק ביחד עם שחקנים נוספים – אתם ועוד שלושה חברים או שחקנים רנדומליים יכולים לשחק יחדיו. לצערי, למצוא שחקנים רנדומליים לוקח זמן, והגעתי אפילו ל10 דקות המתנה עד שמצאתי קבוצה.

מצב המולטיפלייר מקשה על המשחק עוד יותר. אוייבים רבים יותר יתקפו אתכם והמשחק יהיה מאתגר הרבה יותר, אבל תקבלו גם הרבה יותר Soul Essences מאחר ותהרגו יותר אויבים.

בסך הכל, מצב המולטיפלייר כיף ועובד טוב אם אתם משחקים עם חברים.

אבל… למה אנחנו עושים את זה?

חיסרון משמעותי עבורי הוא היעדר סיפור, אני לא מדבר על מצב סיפור אלא פשוט על סיפור באופן כללי. אנחנו לא יודעים כלום על הגיבורים, על האוייבים ועל למה אנחנו נלחמים בהם. במשחקים אחרים בז'אנר כמו Darkest Dungeon או The Binding of Isaac יש מצב סיפור שלפחות נותן לך סיבה למה שאתה עושה.

מאחר והמשחק נמצא ב-Early Access יתכן שזה משהו שנקבל בהמשך, וככה נוכל לגלות מי הוא הפנדה המיסתורי שרואים בתפריט הראשי של המשחק.

למרות שהמשחק עוד לא יצא באופן רשמי, Gunfire Reborn מציע המון ערך לכסף. עברתי כבר 11 שעות משחק והגעתי רק לבוס השני, אז אני מניח שיש עוד הרבה שעות הנאה לפני. המשחק מרגיש מאוד מלוטש, השליטה מעולה והנשקים ייחודים ושונים, זו לחלוטין עסקה טובה ב-Steam.