Dragon Platinum Gaming Headset מפיקות צלילים נקיים, מדגישות אימרסיביות בעזרת סראונד מרשים ואם אתם חובבי קצב תאהבו את פונקציית ה-V-Bass שלהן. לצערי, הן באות במידה אחת בלבד.


גיימרים אוהבים דברים נוצצים שנראים טוב, בייחוד אם הם חולקים את ציוד הקצה שלהם עם העולם. Dragon Platinum Gaming Headset שם דגש על עיצוב שמושך את העין מצד אחד אך גם צנוע יחסית למוצרים אחרים בשוק. בעוד שמדובר באזניות תקציביות, גיליתי להפתעתי שהן מספקות חווית סאונד טובה מאוד ביחס למחירן.

One size to fit them all

את האזניות תוכלו להשיג בשני צבעים, שחור ולבן, ושני הצבעים יזהרו בתאורה ירוקה וזרחנית הממוקמת על האפרכסות ובקצה המיקרופון המובנה של האזניות. לאזניות יש שתי קשתות בדומה ל-SteelSeries Arctics Pro; עליונה קשיחה ותחתונה רכה, ועליה מוטבע הלוגו של Dragon. את הלוגו של המותג תוכלו למצוא גם על האפרכסות המרופדות בכריות מבד דמוי עור רך ונעים למגע.

הקשת העליונה של Dragon Platinum Gaming Headset מתכתית, חלקה ומאוד גמישה, אך בגודל אחד בלבד. לא ניתן לכוונן את אורך הקשת, שזה חיסרון די גדול מבחינת נוחות השימוש. אמנם הרצועה התחתונה דמוית העור תורמת להתאמת האזניות לראש, אך זה מרגיש שרוב המאמץ מתמקד סביב האוזניים במקום על הראש, וזה גורם לכאבים לאחר שימוש רצוף וממושך.

כמו כן, מדובר באזניות חוטיות, וכבל ה-USB המחובר אליהן מגיע באורך לא רע של 2.2 מטר. בתצורה בה הסלון שלי נמצא זה לא מאוד נוח לחבר אותן ל-PlayStation 4 שלי, אך בתצורות פחות רחבות או בשימוש שולחני עם מחשב, אורך הכבל מספק ונותן יכולת תנועה טובה. אציין רק שהתאכזבתי לראות שהכבל עם ציפוי פלסטיק בהתחשב בעובדה שבשני מוצרים אחרים של Dragon, ה-Dragon Headset Stand וה-Dragon Gaming Hub, הכבל היה ארוג. על הכבל ממוקם שלט איתו תוכלו לשלוט בווליום וכן בפונקציית ה- V-Bass עליה ארחיב בהמשך.

dragon platinum gaming headset

פשוט לתפעול עם שמע צלול

כאמור, חיבור האזניות למכשירים השונים נעשה באמצעות כניסת USB. זה בהחלט Plug & Play והן מוכנות לשימוש ברגע החיבור ללא שום משחקים מיותרים. למעשה, מעבר לחיבור למחשב ול-PlayStation 4 החלטתי לנסות לחבר אותן גם למכשיר שלא התחייבו לגביו על התאמת האזניות, ה-Nintendo Switch. שמחתי לראות את האור הירוק נדלק ברגע שחיברתי אותן לדוק, ועוד יותר שמחתי לראות שהשמע עובד מצוין.

בעוד שהורסטיליות של האזניות חשובה ויכולתן להתאים למספר מכשירים שונים בבית משמעותית, מה שהכי מעניין אותנו כשאנחנו מחפשים אזניות זה השמע. ה-Dragon Platinum Gaming Headset מצוידות בטכנולוגית סראונד 7.1 שמגבירות את האימרסיביות במשחקים, ועושות עבודה נהדרת בזה, ממש מרגישים את הסביבה.

הצלילים באזניות הללו נקיים וצלולים, כמעט בלי רעש לבן ולא חוויתי צרימה באוזן הן בתדרים הנמוכים והן בתדרים הגבוהים; במבחן התדר, הן עומדות בתחום התדרים שהן חתומות עליהן (20Hz-20KHz). כמו כן, ממש ניתן להבחין בין המקצב, המוסיקה והמילים בשירים והם לא מתערבבים לבליל שטוח של צלילים.

dragon platinum gaming headset

המיקרופון המובנה של ה-Dragon Platinum Gaming Headset די פשוט, הוא מספיק בשביל צ'אט קולי במשחקים, אך לא הייתי משתמש בו בהקלטות שכן רמת הרעש הלבן שלו יותר גבוהה ממיקרופונים דוגמת ה-Blue Ember. כמו כן שמתי לב שהיו לו קשיים בקליטת הפקודות הקוליות ב-PlayStation 4 שלי ובדיבור רגיל קיבלתי התראה על כך שאני מדבר חזק מדי. המיקרופון לא מתנתק, אך ניתן לכוונן אותו בקלות לתצורה שהכי מתאימה לכם.

I'm all about that bass

על המושג V-Bass שמעתם? מדובר בטכנולוגיה שמרטיטה את האזניות (V עבור Vibrating) שלכם לפי הבאסים במוסיקה שאתם שומעים. המטרה שהטכנולוגיה הזו מנסה להשיג היא לתת לכם תחושה יותר אנרגטית וממריצה בזמן שאתם נהנים מפס קול טוב של משחק. ניתן להפעיל את הפונקציה הזו בקלות על ידי הלחצן הייעודי לזה על השלט, רק חבל שאין אינדיקטור של On/Off כגון תאורה מסביב ללחצן.

אולי תשאלו "למה צריך אינדיקציה? הרי אם ה V-Bass פועל אתה תרגיש", וזו שאלה מעולה. כאשר מדובר בטראקים שמיועדים לפוצץ לכם את האוזניים בבאסים, מיד תרגישו בהבדל, אך כאשר הבאסים עדינים ומלטפים לא תרגישו אפילו דגדוג קל. זו תוספת נחמדה, והיא חשובה בעיקר למי שמשחק במשחקים עם מוסיקה קצבית מתמדת כגון Doom Eternal או משחקים מבוססי קצב למיניהם.

dragon platinum gaming headset

את Dragon Platinum Gaming Headset ניתן למצוא במחיר מומלץ לצרכן של 249 ש"ח ואישית הייתי מוכן לשלם קצת יותר בשביל האופציה לכוונן את הקשת כך שתתאים יותר לראש שלי – וזה היה עושה את כל ההבדל.

המוצר לביקורת סופק על ידי ישפאר.