אחרי שלפני כשבועיים פורסמו השערות ומסקנות לאור פעולות כריית מידע (Data Mining) מהמשחק הנוכחי בפרנצ'ייז Call of Duty: Modern Warfare – נטען על ידי רבים כי המשחק הבא ישבור את סבב הפיתוח התלת-שנתי, ו-Treyarch תשוב אלינו בשנה הבאה עם ריבוט רך ל-Call of Duty: Black Ops.

כעת, עם ההכנות לקראת עליית העונה ה-4 של Call of Duty: Modern Warfare, אותם אנשים שהביאו לנו את המידע מהעדכון הקודם, מצאו בתוך העדכון הקיים עדויות לגרסאת אלפא בשם The Red Door שמסתתרת בין הקבצים הקיימים. לאחר פעולות מאומצות הם מצאו את הלוגו החדש עם השם המקוצר וההולם יותר.

Call of Duty: Black Ops
התמונה של גרסת האלפא – The Red Door, כפי שנכרתה מקבצי העדכון.

יותר מכך – לטענת רבים, המפיצה Activision פתחה בהליכים משפטיים כנגד אותם בעלי חשבונות מדיה חברתית שפירסמו את הלוגו החדש, ובכך נתנה אישור רשמי לנכונות המידע, הלכה למעשה.

בנוסף, עדכון נוסף עלה אתמול לשרתי המשחק, והוא מכיל מספר עדכונים ותיקונים וביניהם גם פתיחת כלל הבונקרים השונים במצב הבאטל רויאל של המשחק – Warzone.

Call of Duty: Black Ops – בחזרה למלחמה הקרה

המשחק המקורי, Black Ops, היה המשך עליליתי למשחק הביכורים של Treyarch בפרנצ'ייז – Call of Duty: World at War. בעוד שהראשון התמקד במלחמת ויאטנם, המשחק השני התמקד בכלל המלחמה הקרה, והחזיר אלינו את ויקטור רזנוב.

העלילה של Black Ops לקחה אותנו למשא חשאי מסביב לעולם, ונחשבת לבין הטובות בסדרה ובפרנצ'ייז כולו, אם לא הטובה ביותר. בהמשך הסדרה המשיכה בקו העליליתי החשאי שלה, אך אל שדה הקרב העתידני עם Black Ops 2, לאחר מכן עם Black Ops 3, שספגו ביקורת על היותם עתידניים מדי.

לבסוף המשחק האחרון ש-Treyarch פיתחה, Call of Duty: Black Ops 4 כלל לא הכיל מרכיב משחק יחיד, אלא רק מצב מולטיפלייר, מצב הזומבים המפורסם, וכמובן Blackout – שהיה מצב הבאטל-רויאל הראשון של הפרנצ'ייז.

ככל הנראה, Activision החליטה לשבור את סבב המפתחים התלת שנתי שלה בין Infinity Ward, Sledgehammer Games ו-Treyarch, כי היה זה תורה של Sledgehammer Games לפתח הפעם משחק.

הפעם, נקבל את כל החבילה מצד Treyarch: לפי הקבצים שנכרו, עושה רושם שהמשחק החדש יכיל קמפיין, מולטיפלייר, מצב זומבים, וכמובן – באטלרויאל. על פי ההשערות והשם, הקמפיין יהיה ריבוט רך – אנחנו נפגוש שוב חלק מהדמויות של המשחק המקורי, ופרק הזמן בו הוא יתרחש יהיה המלחמה הקרה, אך הסיפור יהיה שונה.

הסיבה שהאלפא למשחק החדש היא מעין עדכון למשחק הקיים נובעת מכך שהמשחקים משתמשים באותו מנוע משחק עם שיפורים קלים משנה לשנה, והמשחק הקרוב יהיה זמין עדיין לקונסולות דור הנוכחי: ה-Xbox One וה-Playstation 4. המשחק הבא, Call of Duty: Black Ops, יהיה משחק בין דורי – כלומר הוא ירוץ גם על ה-Xbox One וה-Playstation 4 וגם על ה-Xbox Series X ועל ה-Playstation 5.

Call of Duty: Black Ops
פרטי העדכון החריגים בגודלו, המכיל בתוכו את גרסת האלפא ל-Call of Duty: Black Ops החדש

במהלך שנת 2021, ככל הנראה, יתבצע שדרוג משעמותי למנוע המשחק כדי שידע לנצל את כח העיבוד החדש של קונסולות החדשו, וככל הנראה, סדרת כרטיסי המסך הבאה של Nvidia שעתידה להיות מוכרזת בקיץ הקרוב.

בנוסף, המשחק הנוכחי, Modern Warfare – יזכה בימים הקרובים למספר תוספות תוכן יחד עם עליית העונה ה-4 של המשחק, שפתיחתה נדחתה עקב האירועים הנוכחיים בארה"ב.