חברת BioWare פרסמה סדרת ציוצים לאחרונה המרמזת על חידוש למשחק האיקוני משנת 2007, Mass Effect. הציוצים יצאו ביחד עם התגית החדשה MassRelays# שמציינת את השערים בין העולמות בקוסמוס.

הציוצים הללו לא באו בוואקום ומתחברים לדוחות הכספיים של החברה שיצאו לפני כמה ימים, ובכך מרמזים לנו שיתכן מאוד ונראה רימאסטר לסדרה בקרוב.

בדוחות הכספיים של חברת Electronic Arts מצויינים 14 משחקים הצפויים לצאת במהלך 12 החודשים הקרובים. אחד מהם צפוי להיות חידוש HD למשחק ישן. זה גם מתיישר עם הציוצים החדשים של BioWare ועם דיווח של Venture Beat שמציין שאכן מדובר במשחק האהוד.

Mass Effect הוא משחק אקשן-תפקידים שיצא ב-2007 ומספר את סיפורו של קפטן שפרד בשנת 2148 לאחר שהאנושות גילתה את ה-Mass Relays המאפשרים תנועה בין כוכבית. המשחק הצטיין באקשן מרהיב, בניית חבורת גיבורים נהדרת, דיאלוגים מעולים וסיפור אפי שהשתרע על פני שלושה כותרים. היכולת להעביר את ההתקדמות שלכם על פני שלושת המשחקים הפכו את המשחק לחוויה יוצאת דופן לתקופתו, ואפילו כיום. עבדכם הנאמן בילה שעות רבות בטרילוגיה הזו, ואני זוכר אותה מאוד לטובה.

חברת BioWare ניסתה להחיות את המותג עם משחק רביעי בסדרה שענה לשם Mass Effect Andromeda שהיה מעין סיפור צד חדש שבנה על העולם של הסדרה. המשחק זכה להצלחה פושרת ולא ברור אם אי פעם יצאו לו משחקי המשך.

השמועות על הרימאסטר הצפוי לטרילוגיית Mass Effect הן לא מאומתות, וזה בהחלט יכול להיות כל משחק אחר. אבל אין ספק שהתופעה של חידוש משחקים מהעבר צוברת תאוצה בתעשיה לאחרונה. החל מ- Command & Conquer Remastered Collection, אוסף המשחקים שמקבל גרסת משופרת מחברת Electronic Arts וצויין אף הוא ברשימת המשחקים בדוחות הכספיים של החברה, דרך החידוש המוצלח ביותר Final Fantasy 7 Remake, שנותן הרבה יותר מעיצוב מחדש של המשחק, וכלה ב-Warcraft 3 Reforged שזכה לפתיחה צולעת וחידוש שלא תאם את ציפיות השחקנים.

חברת Electronic Arts חוותה הצלחה רבה בשנת 2020 הודות לביקוש הגואה למשחקים עקב וירוס הקורונה והדוחות שיקפו לה הכנסות יפות בחודשים ינואר עד מרץ. מה שכן, עיקר ההכנסות של החברה הם מ-Live Services כמו מיקרו תשלומים, ואני חושש שמא הגרסה החדשה למשחק תכלול אלמנטים כאלה. אשמח להתבדות במידה ולא.

בכל מקרה, זוהי בשורה משמחת ואני אשמח לראות את המשחק גדל מעבר לסיפור המקורי. בכל מקרה נהיה כאן כדי לעדכן.