אודה ואתוודה, לא שיחקתי בשום כותר מבין כותרי Xenoblade Chronicles, סדרת משחקי תפקידים ותיקה יחסית, ואני מכיר את שולק (Shulk) רק ממשחקי סמאש (שם הוא מהווה את הייצוג היחידי לסדרה למעט לזוטות כגון תחפושות Mii, זירות ופסי-קול). בהכרזת Xenoblade Chronicles Definitive Edition לקונסולת Nintendo Switch התחלתי לתהות יותר ויותר על קנקנו, וככל שתאריך היציאה מתקרב, כך ההתרגשות גוברת.

ראשית אספר בקצרה על העלילה. גיבורנו הבלונדיני שולק וחבריו יוצאים לעימות הרה גורל כנגד האיום המכני מצד חיילי המקוניס מגזע המקון (Mechon) ששוכן על הטיטאן מקוניס (Mechonis). בעת ההתקפה האכזרית שלהם, שולק מגלה כי הוא יכול להשתמש בכוחו האדיר של להב המונדו (Monado), שמאפשר לו לקבל הצצות קטנות לתוך העתיד. בעזרת הלהב המסתורי ובעזרת חבריו לדרך, שולק מתכוון לשים סוף להתקפות אחת ולתמיד.

המשחק המקורי יצא לקונסולת ה-Wii בשנת 2010 ולאחר מכן הגיע לקונסולת ה-3DS תחת השם Xenoblade Chronicles 3D בשנת 2015. כעת, החידוש העונה לשם Xenoblade Chronicles Definitive Edition מגיע לקונסולת Nintendo Switch ובעוד שמהות המשחק לא משתנה, יש בהחלט למה לצפות, כפי שתראו בהמשך.

אם חשבתם שכל המכשולים יהיו בעלי גלגלי שיניים ועור פלדה, טעיתם בגדול; חיי הפרא בעולם עשויים לחשוף שיניים אמיתיות וקטלניות מאוד כנגדכם, ותצטרכו לתמרן בין התחמקות מקרבות לא רצויים לבין סיכון מחושב בהבסת חיה אימתנית. ואם כבר נכנסתם לקרב, כדאי לדעת שהקרבות מתרחשים בזמן אמת, ותוכלו למקם את עצמכם ואת חברי הצוות שלכם בצורה אסטרטגית המתאימה ליכולות ולהתקפות המיוחדות (אמנויות, Arts) של כל דמות. שילוב נכון של יכולות ואמנויות יחד עם מתקפות שרשרת ( Chain attacks) ייתנו לכם את היד העליונה בקרבות.

xenoblade chronicles

במהלך המסע תוכלו לשדרג את עצמכם ואת חבריכם למסע, וכן לשדרג נשקים ואף להעלות את רמת הקשרים בין הדמויות. בנוסף, כל משימה צדדית שתבצעו עבור תושבי המקום, מעבר לפרס הנקוב עבורה, תעלה את המוניטין שלכם באזור; ככל שהמוניטין עולה כך תוכלו לבצע משימות נוספות להחליף חפצים נוספים עם התושבים ואף תקבלו הנחות בחנויות.

המכלול נראה נהדר, ועל פי סרטונים המשווים בין האנימציות ופס הקול בגרסאות הקודמות לאלו שנקבל בקרוב לגרסת ה-Switch, יש שיפור משמעותי. מבחינת המוסיקה אגב, תוכלו לבחור להאזין דווקא לגרסה הישנה ולא להקלטה המחודשת, אם תחפצו בכך. זה לא הכל, ב- Xenoblade Chronicles Definitive Edition נקבל גם סיפור חדש לגמרי שיוסיף גם דמויות חדשות ומערכת קרב חדשה. את הסיפור החדש תוכלו תוכלו לשחק בכל זמן שתרצו, מבלי לסיים את העלילה הראשית.

המשחק Xenoblade Chronicles Definitive Edition מגיע אלינו ממש לקראת סוף החודש, ב- 29 במאי 2020, ולאור כל האמור אני ממש מקווה שציפיותיי בקשר אליו יתממשו.