לפני כמעט ארבע שנים הגיח לעולם המשחק השאפתני Pokemon Go מבית Niantic. בתור שחקנית ותיקה כל השנים האלו, אני חייבת לומר שהתקשיתי להאמין שאצליח לעשות התקדמות כלשהי במשחק בזמן ימי ההסגר, ואז המפתחת הוציאה סדרת עדכונים משמחים.

pokemon go
סודוודו עושה ריצת ממטרות עד 500 מטר מהבית

חברת Niantic חשבה על השחקנים המצויים בהסגר, והסירה מהמשחק הגבלות מרובות. למעשה, היא פתחה אפשרויות מרובות לשחק מבלי לצאת לעולם, ולאפשר לכולנו להמשיך וליהנות מהמשחק גם אם אנו נצורים בבתינו. קשה היה לי להאמין שבמשחק שמתגאה בכך שהוא מאפשר לנו לחקור את העולם שסביבנו ניתן יהיה להתקדם בימי הסגר, אבל אני בהחלט שמחה משינויים הצפויים לנו.

אחד מהתוספות המאוחרות של המשחק היה קרבות רייד בהם ניתן (ולעיתים אף רצוי) לחבור לעוד שחקנים כדי להביס פוקימונים חזקים ולקבל פרסים שווים והזדמנות לתפוס אותם. חלק מאותם פוקימונים הינם אגדיים ונדירים ומתוך אלה יש מספר פוקימונים שזמינים אך ורק בריידים. כצעד ראשון, Niantic הגדילה את הטווח בו ניתן להשתתף ברייד כדי לאפשר שמירת מרחק בין השחקנים. כהמשך לצעד זה, מגיעה אחת ההוספות המופלאות המאפשרת להיכנס לרייד מהבית, כל עוד אנחנו רואים אותו על המפה. לשם כך נזדקק לכרטיס כניסה מיוחד, אך זו בכל זאת אפשרות נהדרת הנותנת לשחקנים יכולת התקדמות במשחק והשתתפות בקרבות מלהיבים גם מהבית.

מי שמעוניין להתקדם ב -Pokemon Go ולזכות בבונוסים, פוקימונים וחפצים משפרי התקדמות, צריך לעבור בתחנות ולהשלים את משימות המחקר המתקבלות מהן. כמובן שבעקבות ההסגר רוב האנשים, ביניהם גם אני, נאלצנו להיתקע עם משימות המחקר הקיימות מבלי יכולת להתקדם איתן כלל. גם את זה לקחה המפתחת בחשבון, והפעם היא מאפשרת לכל שחקן לקבל משימה חדשה כזאת פר יום מבלי לסובב תחנות כלל. כמובן, שהמשימות שיתקבלו לא ידרשו מאיתנו לצאת ונוכל להשלימן מהבית.

סיימתם משימה וקיבלתם חפץ משפר התקדמות? זה זמן מצוין להשתמש בו, היות ובנוסף להארכת זמן הפעולה של החפצים (פי 2) הוסיפה Niantic את האפשרות להפעיל כמה חפצים מאותו סוג באותו זמן ובכך לערום את משך זמן הפעולה. אם שחקן מעוניין להוסיף עוד ביצת מזל על מנת להכפיל את זמן הפעולה, הוא יכול לעשות זאת בו זמנית לביצה שהפעיל כבר. שינוי מבורך ביותר.

כל סיבוב תחנה נותן לנו גם חפצים פשוטים אך חשובים, כגון פוכדורים שונים ופירות יער (Berries) המסייעים ללכידת פוקימונים. היות ועכשיו אנשים ממעטים לצאת ולבקר בתחנות החליטה המפתחת לאפשר רכישה של חבילות מוצרים בסיסיים בעלות של מטבע משחק אחד, על מנת לעודד את השחקנים להמשיך ולשחק. לצורך המחשה, החבילה שניתן לרכוש כרגע מכילה 50 Great Balls.

מי ששואף להיות מאסטר פוקימון חייב לחזק את הפוקימונים שלו. ב- Pokemon Go מנגנון החיזוק חשוב עבור קרבות אחד על אחד, קרבות מכונים וכמובן ריידים. עד כה, כשהיינו רוצים לחזק את הפוקימונים שלנו, היינו זקוקים ללא מעט Star Dust וסוכריות מרובות של הפוקימונים, על מנת לחזק. תהליך החיזוק היה מייגע לפעמים, שכן בנוסף לאיסוף הסיזיפי של סוכריות ו- Star Dust היינו צריכים להפעיל את פונקציית החיזוק מספר רב של פעמים. בעדכון החדש לאור המצב, וזאת ובתקווה שלפחות זה יישאר גם לאחר המשבר, נוכל לתת כמה חיזוקים לפוקימון בפעם אחת, לחיצה וחיזקנו.

pokemon go

אחד הפיצ'רים המתוקים שהצטרפו למשחק בשנה האחרונה הייתה האפשרות להוסיף פוקימון אחד שילך לצד המאמן על המפה, הפוקימון-חבר. הפוקימון-חבר שנבחר יוכל להופיע על המפה לצד המאמן, להתרוצץ סביב ואפילו לסייע בתפיסת פוקימונים נוספים. לעתים נדירות, וזאת בהתאם לרמת החברות ביניכם, הפוקימון יוכל למצוא מתנות נחמדות עבור המאמן מדי פעם. מאחר ואין אפשרות לסובב תחנות, הפוקימון-חבר יוכל לגשת עצמאית לתחנות הקרובות ולאסוף מתנות שנוכל לשלוח לחברים שלנו במשחק. עד כה, מתנות לחברים זה משהו שניתן היה לקבל רק בסיבוב תחנות ולכן השימוש בפוקימון-חבר לעשות זאת במקום מקל מאד על המשך ההתקדמות במשחק.

חברת Niantic הציגה מחשבה נרחבת על קהל הלקוחות שלה, ועשתה פעולות אסטרטגיות יצירתיות כדי להשאיר אותנו במשחק. אני מקווה שנראה עוד עדכונים שיקלו עלינו בימים האלה ומייחלת לימים בהם נוכל ללכת ולסובב תחנות בעצמנו.